New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 369K
Stig AKA Frank Heskj?r date=1594407828 said:
AGF-medaljer solgt for formue - og s? smed s?lger lige en spillertr?je oven...

Det var Johnny Vildstrup der solgte sine medaljer.
Prisen endte p? 40.000kr

Pga at buddet blev s? stort, s? smed han lige en europa-cup-AGF-tr?je som han spillede i i 1996 mod Olimpija Ljubljana.

Og apropos snakken om det med ?rsagen til salget, s? lyder det ikke specielt som om det handler om n?d. Fra linket ovenover:

For mig sidder minderne ikke i de her medaljer. Minderne har jeg inde i hovedet. Det var en fantastisk tid, og det var helt fantastisk at vinde de her medaljer, men de betyder bare ikke s? meget for mig - selve medaljerne. Det er mere minderne, der betyder noget for mig. Og s? t?nkte jeg det ville v?re synd, hvis medaljerne bare forsvandt p? et tidspunkt.
I ?vrigt er det bem?rkelsesv?rdigt at Stiftens kilde er ksdh.dk, som jeg egentlig opfattede som d?d. Men nu dukker der alts? pludselig en stor artikel/interview op, efter mange m?neders pause:

Interview med Johnny Vilstrup: - Medaljerne skulle hjem til Aarhus | KSDH.dk

"S? t?nkte jeg, at det da godt kunne v?re, at der var en aarhusiansk 'GF fan som ville synes, det var helt vildt fedt at have de her medaljer. Hvis nu man har v?ret en del af de her oplevelser, set pokalfinalen og de her kampe fra de ?r, s? har man m?ske ogs? nogle minder forbundet med det. Det er jo p? en eller anden m?de nogle historiske medaljer, og det VAR en god tid i AGF. S? i bund og grund synes jeg det var bedst, hvis de medaljer kom hjem til Aarhus, hvor de forh?bentlig kunne skabe en masse gl?de".

Tipsbladet har i ?vrigt ogs? p? et tidspunkt lavet et portr?t af Vilstrup:

http://www.tipsbladet.dk/artikel/sporloes-johnny-vilstrup 

Allerede da jeg spillede i Lyngby, gik jeg i gang med uddannelsen som zoneterapeut, og da jeg kom hjem, gjorde jeg den s? f?rdig, og det g?r rigtigt godt

SteenA said:
I ?vrigt er det bem?rkelsesv?rdigt at Stiftens kilde er ksdh.dk, som jeg egentlig opfattede som d?d. Men nu dukker der alts? pludselig en stor artikel/interview op, efter mange m?neders pause:

Interview med Johnny Vilstrup: - Medaljerne skulle hjem til Aarhus | KSDH.dk

I troede, vi var d?de og borte :D

Det er rigtigt, at vi ikke k?rer nyhedsd?kning p? hjemmesiden. Ressourcerne har ikke v?ret til det, desv?rre. Men vi er da aktive p? sociale medier, hvor vi holder vores f?lgere ajour og fors?ger at lave lidt unikt content fra tid til anden. Bl.a. med video og billeder fra tribunen.

Grunden til vi har dette interview er, at vi blev spurgt om vi ikke ville lave det. Det takkede vi selvf?lgelig ikke nej til.

KSDH!

"Alts?, de her medaljer kommer ikke til at g? i arv. De risikerer at forsvinde p? et tidspunkt. Jeg har to piger p? 10 og 13 ?r, som er fl?jtende ligeglade med s?dan noget der. Jeg har pr?vet at vise dem medaljerne og nogle andre ting, og de kigger bare p? mig, og s? siger de: 'Far, hvis du var s? god, hvorfor har du s? ikke nogle flere medaljer?' Jeg har ogs? pr?vet at vise dem videob?nd fra gamle dage, og s? siger de: 'N?, s? du spillede med nr. 6. Hvorfor var du s? tynd dengang?' Alts?, de kunne ikke v?re mere ligeglade", siger han og griner.

Haha ja, det peger lidt i retning af at de kan f? mere gl?de af pengene end medaljerne.

Vilstrup var nu en god spiller og super?rgerligt vi ikke n?ede at f? mere gl?de at ham inden han blev skadet.

Jovanovic' klub Huesca er rykket tilbage i La Liga.
Selv har han v?ret udlejet det sidste halve ?r til Deportivo La Coruna, der ligger 1 point under stregen i Segunda division inden sidste runde.
Jovanovic har tilsyneladende fungeret som reservem?lmand uden at spille, s? der forts?tter han n?ppe - slet ikke hvis de rykker i 3. bedste r?kke.
S? er sp?rgsm?let hvad der skal ske. 
Huescas 1. valg er en 22 ?rig spanier, som ogs? holdte ham ude tidligere.  Huescas 2. valg er p? udl?n fra Getafe og den aftale udl?ber efter s?sonen.

Romantikeren i mig vil gerne se Sloth komme hjem, men realisten siger, det kan kun ende galt.

For det f?rste er der et stort sp?rgsm?lstegn ved hans niveau, ikke meget tyder p?, den er i n?rheden af det, som fik ham udtaget til landsholdet og det niveau som nu kr?ves i AGF (damn hvor var det fedt at skrive). For det andet s? er han godt nok en kreativ midtbanespiller, men han har aldrig sl?et mig som hverken l?best?rk, hvad DN kr?ver eller en som kan sl?s, n?r spillet ikke k?rer.

Sloth anno 2012 er klart en overvejelse v?rd, Sloth siden AGF not so much.

Martin Hansen said:
Romantikeren i mig vil gerne se Sloth komme hjem, men realisten siger, det kan kun ende galt.

For det f?rste er der et stort sp?rgsm?lstegn ved hans niveau, ikke meget tyder p?, den er i n?rheden af det, som fik ham udtaget til landsholdet og det niveau som nu kr?ves i AGF (damn hvor var det fedt at skrive). For det andet s? er han godt nok en kreativ midtbanespiller, men han har aldrig sl?et mig som hverken l?best?rk, hvad DN kr?ver eller en som kan sl?s, n?r spillet ikke k?rer.

Sloth anno 2012 er klart en overvejelse v?rd, Sloth siden AGF not so much.
Gad vide hvad PC kunne have f?et for en 20 ?rig kreativ m?lfarlig midtbanespiller med 8 landskampe p? CV?et?

Han m? ogs? v?re en af de spillere som BSN er lidt flov over at han ikke kunne afs?tte.

Det bedste Casper Sloth tilbage i Aarhus kan g?re er at l?se et eller andet - og spille 2. division i Aarhus Fremad. Og det er ikke for at h?ne, men for at give et godt r?d. I 2. division ville han brillere, selvom han kun tr?nede fire gange om ugen. Samtidig kunne han l?re fra sig og l?re at tage ansvar - og med en god s?son forude kunne han spille Nordic Bet-liga fra n?ste sommer. Det bliver alligevel ikke Superliga igen - med mindre Vejle m?ske vil g?re ham til en af sine lottokuponer.

Jakob Marschner said:
Det bliver alligevel ikke Superliga igen - med mindre Vejle m?ske vil g?re ham til en af sine lottokuponer.
Han ville v?re en lottokupon og et Youssef Toutouh projekt som vi s? DN/PC g?re et fors?g p? at f? tilbage. Jeg er i tvivl om vi st?r der, hvor vi ?nsker at g?re et lignende fors?g - til geng?ld ville det (igen) v?re en super historie hvis det lykkedes men chancerne er nok ikke s? store. Men jeg ville da elske, hvis det viste sig at DN kunne f? Sloth tilbage til 2012-versionen, for der var han alts? god.

Vi har f?r diskuteret hvad der gik galt og udefra set, s? virker det m?rkeligt men det er ikke altid tingene forl?ber som man forventer. Han havde dog de der 8-9 landskampe som vel var kvalitetsstemplet.

Martinstranger said:
Jakob Marschner said:
Det bliver alligevel ikke Superliga igen - med mindre Vejle m?ske vil g?re ham til en af sine lottokuponer.
Han ville v?re en lottokupon og et Youssef Toutouh projekt som vi s? DN/PC g?re et fors?g p? at f? tilbage. Jeg er i tvivl om vi st?r der, hvor vi ?nsker at g?re et lignende fors?g - til geng?ld ville det (igen) v?re en super historie hvis det lykkedes men chancerne er nok ikke s? store. Men jeg ville da elske, hvis det viste sig at DN kunne f? Sloth tilbage til 2012-versionen, for der var han alts? god.

Vi har f?r diskuteret hvad der gik galt og udefra set, s? virker det m?rkeligt men det er ikke altid tingene forl?ber som man forventer. Han havde dog de der 8-9 landskampe som vel var kvalitetsstemplet.
Han har jo v?ret tilbage i Danmark af flere omgange uden ret megen succes og derfor tror jeg heller ikke p? det. Det skal v?re ved at starte p? lavere niveau og k?mpe sig op og s? kan han m?ske n? et par s?soner i Superligaen igen. Grundl?ggende er talentet der selvf?lgelig. Jeg kan ikke lade v?re med at t?nke p? at hvis han var kommet tilbage til AGF i den forfatning klubben og holdet er nu efter f?rste udlandsophold ikke gik s? godt, kunne han v?re blevet l?ftet igen og f?et karrieren ind p? det rigtige spor igen. Det er ren spekulation uden at vide hvad der rigtig gik galt, men nogle gange er det noget med at finde det rigtige sted p? det rigtige tidspunkt.

Latest posts

Back