New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 377K
"Hvor blev de af"-tråden
Jeg har en tese om at trupperne i gennemsnit er lidt ældre i de stærkeste ligaer. Det ville, for mig, give mening, da det må være sværere at slå til som ung og fordi et mindre antal spillere ønsker at skifte til en anden liga.

Er der nogle faktanørder (positivt ment), der har styr på gennemsnitsalder i PL, Bundesliga, Serie A og La Liga vs fx Superliga?

Jeg tænker også der vil være forskel på en udviklingsliga som den Danske og top-ligaerne men har aldrig set på det.

I den her henseende er vi vel nede i 2 bundesliga. Der burde vel være basis for en Fcn-light hvis ikke der findes hold som har taget den opgave.

Nu handler alt jo ikke om gennemsnit. 4 teenagere og i alt 6 spillere i alderen op til 21 i startopstillingen taler da et klart sprog om at spille ungt.

Jeg kommenterede på det citerede, hvor der stod han stillede med det yngste hold i 50 år (gætter på de mente startellever) men går ud fra du også så resten af mit indlæg, hvor jeg kommenterede på hvad deres strategi lignede ;) Principielt går jeg ikke så meget op i gennemsnitsalderen men spilletiden til de unge - det er det som udvikler dem og kan løfte dem til performance eller salg. Derfor er det vel fint for Bochum hvis de bruger 3-5 unge spillere hver gang.

Sjovt nok er der nu flere appeller fra flere ældre spillere end nogensinde om at vende hjem til AGF. Senest Højer og Jønsson. Mon ikke også et nyt stadion lokker ret kraftigt 😉.

Herfra vil det være et nej tak:oops: Medmindre man virkelig forventer de kan høje niveauet og man tænker nogle af de andre ældre er væk til sommer.

Ellers vil det være et retningsskifte i strategien en gang til og der er jeg mere til man fastholder en langsigtet strategi. Men både JJ og Højer har da lavet halve ansøgninger i medierne og det skal vi sætte pris på(y)

Jeg tænker også der vil være forskel på en udviklingsliga som den Danske og top-ligaerne men har aldrig set på det.

I den her henseende er vi vel nede i 2 bundesliga. Der burde vel være basis for en Fcn-light hvis ikke der findes hold som har taget den opgave.

Jeg kommenterede på det citerede, hvor der stod han stillede med det yngste hold i 50 år (gætter på de mente startellever) men går ud fra du også så resten af mit indlæg, hvor jeg kommenterede på hvad deres strategi lignede ;) Principielt går jeg ikke så meget op i gennemsnitsalderen men spilletiden til de unge - det er det som udvikler dem og kan løfte dem til performance eller salg. Derfor er det vel fint for Bochum hvis de bruger 3-5 unge spillere hver gang.

Herfra vil det være et nej tak:oops: Medmindre man virkelig forventer de kan høje niveauet og man tænker nogle af de andre ældre er væk til sommer.

Ellers vil det være et retningsskifte i strategien en gang til og der er jeg mere til man fastholder en langsigtet strategi. Men både JJ og Højer har da lavet halve ansøgninger i medierne og det skal vi sætte pris på(y)
Det har aldrig været et problem at Uwe ikke ville bruge de unge, det var et problem at han ikke gav debut til talenterne, der er en væsentlig forskel. Jeg ved ikke hvor mange af hans spillere i debutkampen i Bochum, der fik debut i den kamp, og hvor mange der allerede var spillet ind på holdet af den tidligere træner, eller har Bundesliga kampe i andre klubber?

Det har aldrig været et problem at Uwe ikke ville bruge de unge, det var et problem at han ikke gav debut til talenterne, der er en væsentlig forskel. Jeg ved ikke hvor mange af hans spillere i debutkampen i Bochum, der fik debut i den kamp, og hvor mange der allerede var spillet ind på holdet af den tidligere træner, eller har Bundesliga kampe i andre klubber?
I know😉

Kiggede bare hurtigt og det så ud til de var startet af tidligere træner.

MEM taler ud om starten i FCK, efter de første 90 minutter i pokalkampen imod Hobro.

Om lidt møder de Fredericia, det kan blive hans første 3 point i Parken siden han spillede i en AGF trøje?

Det har aldrig været et problem at Uwe ikke ville bruge de unge, det var et problem at han ikke gav debut til talenterne, der er en væsentlig forskel.
Kan du nævne eksempler på talenter han burde have givet debut,? Jeg synes ikke at der var nogen, der rigtig så klar ud. Tchamche er jo først pludselig dukket op som et emne denne sommer, fordi han har taget et stort ryk. Og Emmery fik jo debut under Uwe.

Men jeg udelukker ikke, at der kan være noget om det. Jeg synes dog ikke, at alt skal gøres op i, om man har spillet 5 minutter i en kamp, eller ej.

Jeg tænker der er både personlige ting (det kræver energi at flytte og begynde et nyt sted. MEM skulle også lige i gang hos os). Jeg tror heller ikke det gør det lettere, at FCK ikke kan træne på sammen måde som AGF pga flere landsholdsspillere og de europæiske kampe. Fodboldmæssigt er MEM jo klart dygtig nok til at spille superliga, men når relationerne ikke er på plads, så kommer selv dygtige spillere til at se mindre dygtig ud i superligaen - fordi tempoet som regel er højt nok til at fremprovokere fejl. Det er ikke sikkert, at han får den tid han skal bruge, men hvis de gad at investere lidt tid i ham, så er mit bud, at han vil hæve sit niveau ret markant.

Jeg tænker der er både personlige ting (det kræver energi at flytte og begynde et nyt sted. MEM skulle også lige i gang hos os). Jeg tror heller ikke det gør det lettere, at FCK ikke kan træne på sammen måde som AGF pga flere landsholdsspillere og de europæiske kampe. Fodboldmæssigt er MEM jo klart dygtig nok til at spille superliga, men når relationerne ikke er på plads, så kommer selv dygtige spillere til at se mindre dygtig ud i superligaen - fordi tempoet som regel er højt nok til at fremprovokere fejl. Det er ikke sikkert, at han får den tid han skal bruge, men hvis de gad at investere lidt tid i ham, så er mit bud, at han vil hæve sit niveau ret markant.
Men når man ser på den indflydelse Billing har haft under lignende vilkår, så har FCK sovet i timen.

Der kan for den slags penge Billing kostede hentes virkelig gode spillere. De penge man sparede ved “blot” at hente MEM er spildte i sammenligning.

Der må du jo tænke på, at jeg jo bare har fralagt mig al form for ansvar og ukritisk videreformidlet noget, jeg havde set på internettet. Det har jeg jo ikke forventet at blive holdt op på.

Du skal heller ikke holdes op på noget - det var bare sjovt at se på hvad tallene bag sagde.

Så kan man jo motiv-forske på hvem afsenderen er og om vedkommende syntes der var flere grunde til det skulle frem;)

Men når man ser på den indflydelse Billing har haft under lignende vilkår, så har FCK sovet i timen.

Der kan for den slags penge Billing kostede hentes virkelig gode spillere. De penge man sparede ved “blot” at hente MEM er spildte i sammenligning.
FCK brugte deres “Crazy Money” pulje på Moukoko i stedet - det er ret tydeligt hvem der fik mest ud af investeringen lige nu.

Wolfsburg har kun lejet Adam Daghim men nu lyder det til Lazio har ham som muligt transfermål.

Btw. Riemer skulle have sagt han er interessant og (måske) er mål til den hurtigste fart i Bundesligaen.

Lazio eller tilsvarende niveau ville være en fin destination med et transferbeløb på ca. 100 mio. kr.
Der må falde lidt mønter af til os så. 15-20% af alt over 24 ?

Billing var en million Euro dyrere end Mads Emil. Plus naturligvis en større løn. Det er alt i alt peanuts for FCK
Billing tjener vel ca 16 mio om året og dermed nok ca 3 gange så meget som Mads Emil. Derudover er det på en femårig kontrakt. FCK kunne godt være med men en meget dyrere transfer end MEM.

Rigtig skidt start og omvendt for Billing i FCM men jeg synes at det er meget tidligt med konklusionerne.

Billing tjener vel ca 16 mio om året og dermed nok ca 3 gange så meget som Mads Emil. Derudover er det på en femårig kontrakt. FCK kunne godt være med men en meget dyrere transfer end MEM.

Rigtig skidt start og omvendt for Billing i FCM men jeg synes at det er meget tidligt med konklusionerne.
Samlet er Billing cirka halvanden million Euro om året dyrere end Mads Emil.

Det er et point i CL

Latest posts

Back