"Hvor blev de af"-tråden
Jeg har en tese om at trupperne i gennemsnit er lidt ældre i de stærkeste ligaer. Det ville, for mig, give mening, da det må være sværere at slå til som ung og fordi et mindre antal spillere ønsker at skifte til en anden liga.
Er der nogle faktanørder (positivt ment), der har styr på gennemsnitsalder i PL, Bundesliga, Serie A og La Liga vs fx Superliga?
Jeg tænker også der vil være forskel på en udviklingsliga som den Danske og top-ligaerne men har aldrig set på det.
I den her henseende er vi vel nede i 2 bundesliga. Der burde vel være basis for en Fcn-light hvis ikke der findes hold som har taget den opgave.
Nu handler alt jo ikke om gennemsnit. 4 teenagere og i alt 6 spillere i alderen op til 21 i startopstillingen taler da et klart sprog om at spille ungt.
Jeg kommenterede på det citerede, hvor der stod han stillede med det yngste hold i 50 år (gætter på de mente startellever) men går ud fra du også så resten af mit indlæg, hvor jeg kommenterede på hvad deres strategi lignede
Sjovt nok er der nu flere appeller fra flere ældre spillere end nogensinde om at vende hjem til AGF. Senest Højer og Jønsson. Mon ikke også et nyt stadion lokker ret kraftigt.
Herfra vil det være et nej tak
Ellers vil det være et retningsskifte i strategien en gang til og der er jeg mere til man fastholder en langsigtet strategi. Men både JJ og Højer har da lavet halve ansøgninger i medierne og det skal vi sætte pris på