Folketingsvalg 2026
Jeg ville egentlig have sagt at blå blok ikke ville kunne lave en holdbar regering af den grund, men som retorikken er blevet kan det være de faktisk kan finde sammen. Jeg synes højrefløjslibertarianismen er meget lidt gennemtænkt og ultimativt fører den nok samme sted hen som nationalkonservatismen, men ideologisk set burde alle de liberale partier have det ekstremt svært med DF og DD. De burde være helt ligeglade med religion og hudfarve og hvor folk kommer fra osv. C har trods alt lidt mere ‘Gud, konge og fædreland’ at forenes med DF om, men er alligevel også mere liberale på nogle afgørende punkter og vil også gerne opfattes som en form for grønne. Der er nogle af de politikere i de partier, det viser sig alligevel er ret nationalkonservative kulturelt og de søger selvfølgelig også bare magten, men jeg tror en blå regering efter valget kan få svært ved at hænge sammen netop af de grunde der gør, at du har svært ved at støtte den. Det er vel fundamentalt set også derfor Løkke og Lidegaard overhovedet ikke kan fungere politisk sammen med Messerschmidt.Jeg kan slet ikke stemme rødt da deres økonomiske politik for mig, som liberal, er helt hen i vejret. Men jeg kan omvendt slet slet ikke stemme på blå blok grundet deres ræs om at være mest fremmedfjendsk. Seriøst, at LA og C vil stå sammen med DF og DD er helt sygt for mig(LA og C har også crazy holdninger efterhånden).