New posts

Fodbold på tv

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 925
  • Views Views: Views 77K
Iflg. EBs kilder har Graulund deltaget i et telefonmøde med agenten Mikkel Beck og en spiller (glemt navnet), jeg kunne forestille mig, Graulund har "glemt" at fortælle NENT om det møde under den kammeratlige samtale i sidste uge og derfor har de mistet tilliden til, at han fortæller hele sandheden, når han benægter at lave agentvirksomhed.

Har det glimrende med han ikke længere er på skærmen, kan ikke døje ham som hverken "ekspert" eller medkommentator.
Det ser ud til han har glemt det ene møde under den kammeratlige samtale (eller har han deltaget i det senere).

Lettere dumt men han kan have vurderet, at ansættelsen røg alligevel og derfor tænkt - går den, så går den.
Ekstra Bladet kan nu afsløre, at Peter Graulund har deltaget i et møde hos FC Nordsjælland sammen med Magnus Kofod Andersen og Mikkel Beck, der i disse coronatider deltog via en skypeforbindelse.

Flere af hinanden uafhængige kilder har over for Ekstra Bladet bekræftet, at Peter Graulund deltog i det pågældende møde. Det er dog ikke bekræftet, om det var mødet i forbindelse med, at Mikkel Beck pr. 1. april 2020 officielt blev agent for Magnus Kofod Andersen.

Last edited:
Det er så simpelt som Yousee/Discovery-bruddet der giver det resultat. Det er jeg ikke et sekund i tvivl om. Da TV2 købte rettighederne til EL/landsholdet, da tænkte jeg straks at TV2 var i gang med at opkøbe Discovery's sportsrettigheder. Og ender det sådan, så kan Yousee-kunder, og folk med TV2-sportskanaler/TV2-Play etc se det som før Discovery-bruddet.

Og så kan Discovery gå tilbage til at levere reality og natur/videnskab, og lade de andre udbydere levere sporten.

EL er allerede på TV2 fra næste år, mens Superligarettighederne varer nogle år endnu. Er det til 2025?
Man kunne overveje om ikke Discovery var interesseret i at sælge dem hvis TV2 vil købe.

Et samarbejde mellem TV2/Viasat om produktionen af Superligaen giver også adgang til nye typer af seere. Og TV2 kan vælge at sende udvalgte kampe på hovedkanalen, hvor der så kan komme rekordhøje seertal. Forestil jer kampen mellem FCK og AGF i Parken i medaljespillet på TV2-hovedkanalen i kampen om 2.pladsen. Tror da nok lige den ville have fået flere seere end kampene på viasat/discovery-kanalerne.

Viasat kan fortsætte som nu, og discovery-værterne kan måske komme delvist over til viasat og TV2. (Mette Cornelius/Graversen/Zak Egholm etc).

Premier League kan blive vist på viasat/Tv2 ligesådan.
Jeg tror det ville være godt for dansk fodbold at få byttet discovery ud med TV2.

MEN MEN MEN:
Det bliver dyrere i første omgang at være streamer. For altså lige nu kan man streame alle discovery's sport for 119kr/md, mens TV2-play med sport med garanti kommer til at koste en bondegård.
Og således kommer det nok til at koste 2x 350kr at have de to = 700kr/md i alt... Det vil dræbe markedet for rene streaming-kunder.

Så den reelle vinder af et sådant skifte vil være alle TV-udbyderne, og måske TV2/Viasat.
Ikke os kunder/seere/fans.

Nu har det irriteret mig et stykke tid men er i tvivl om det er mit fjernsyn der driller.

Når jeg ser onside, er der forholdsvis høj lyd på dem i studiet (i dag Camilla, Stig og Thyge) men når de klipper over til interview på grønsværen eller sammendrag fra kampene, så falder lydniveauet en del. Så kan man jo skrue op og ned aftenen igennem men det bliver lidt kedeligt i længden.

Oplever I andre det samme?

• Like
Reactions: Tom
Nu har det irriteret mig et stykke tid men er i tvivl om det er mit fjernsyn der driller.

Når jeg ser onside, er der forholdsvis høj lyd på dem i studiet (i dag Camilla, Stig og Thyge) men når de klipper over til interview på grønsværen eller sammendrag fra kampene, så falder lydniveauet en del. Så kan man jo skrue op og ned aftenen igennem men det bliver lidt kedeligt i længden.

Jeg er på stream, og der oplever jeg det ikke umiddelbart. Men oplever det ofte med deres kampedækninger når jeg ser det på TV også.

Nu har det irriteret mig et stykke tid
Alt ved onside har irriteret mig næsten lige siden formatet startede, inkl. reklameblokkene. Jeg har ikke set det live de sidste 6-7 år, men af og til "bladrer" jeg det igennem på viaplay efterfølgende. Værdien er stadig meget lav, synes jeg. Utolig meget sniksnak og forbavsende lidt fodbold. Næsten kun målene fra runden, trods den lange sendetid man har.

Alt ved onside har irriteret mig næsten lige siden formatet startede, inkl. reklameblokkene. Jeg har ikke set det live de sidste 6-7 år, men af og til "bladrer" jeg det igennem på viaplay efterfølgende. Værdien er stadig meget lav, synes jeg. Utolig meget sniksnak og forbavsende lidt fodbold. Næsten kun målene fra runden, trods den lange sendetid man har.
Plejer at vente, så jeg kan spole henover reklameblokkene ;)

Selve indholdet er ikke så spændende, det er mest interview med spillere/trænere og deres versioner som jeg ønsker at høre. I studiet er der for ofte for meget "bavl" og uden reelt indhold.

Jeg oplever det heller ikke, hvis jeg streamer på computeren. Men når jeg kører over appletv/fjernsyn, så skruer de meget op/ned undervejs. Hmm....
Det er også via apple-tv jeg oplever det. Men der er det jo også "stream" via de apps der er installeret. Har ikke TV_pakke, så kan ikke teste det direkte på TV, så at sige. Men der har generelt været lidt underlig lyd i corona-produktionerne. Plejer aldrig ellers at være et problem.

Plejer at vente, så jeg kan spole henover reklameblokkene ;)

Selve indholdet er ikke så spændende, det er mest interview med spillere/trænere og deres versioner som jeg ønsker at høre. I studiet er der for ofte for meget "bavl" og uden reelt indhold.
Jeg ser vores blok, og vores interview, og det de siger om os. Og skipper også i reklamerne, og ser det gerne en time efter kampen, så man kan skippe alle reklamer, og hoppe lidt rundt i det.
Jeg er forbløffet over hvor få chancer de til tider får med i de "sammendrag"/highlights.

Nu bliver debatten nok drejet lidt i retning af for og imod. Når man ser hvordan man præsenterede runderne i gamle dage, er de 2-3 minutter de bruger på hver kamp en sølle omgang. Det har desværre været sådan i en del år, og jeg ser sjældent Onside, netop fordi det virker mere fyldt med snik/snak og reklameblokke.

Det har jo været sådan i mange år, så det må jo virke for Viasat, jeg synes nu værterne og gæsterne gør det fint, det er sådan set bare den tynde omgang dækning af kampende jeg er mest træt af. Indslaget med VAR igår var jo rigtig fint, så de kan sagtens.

/Aske

Det har jo været sådan i mange år, så det må jo virke for Viasat, jeg synes nu værterne og gæsterne gør det fint, det er sådan set bare den tynde omgang dækning af kampende jeg er mest træt af. Indslaget med VAR igår var jo rigtig fint, så de kan sagtens.
Nu får jeg jo helt lyst til at se det :) Nej, jeg har egentlig fået valgt det fra på grund af de utallige afbrydelser kombineret med en masse Brøndby-fansnak. Måske har det også været fordi Brøndby altid har været "ugens kamp", som Onside så har skullet følge op på. De fik så også en ide om at de skulle ramme en større målgruppe (kvinder) ved at gøre det mere magasin-agtigt. Jeg ved ikke om de har droppet det igen. Men noget mere nørderi (og mere fodbold) kunne da godt gøre det interessant for mig igen (set forskudt).

En af de allerstørste grunde til at ville have streaming, frem for flow-TV, og have det hele på farten er, at man kan se en kamp færdig, lige puste ud, snakke med dem man så den med, falde ned, og så en time efter se nedtakten, highlights, spole over reklamer etc etc :D

Det vil jeg aldrig igen undvære. Men TV-pakker har nu også deres indhold på webbaseret, og når man kan spole der, ligeså let som på stream, så er TV-pakkerne godt med. Det har jeg selv oplevet gennem boxer kortvarigt, og siden yousee. (boxer kunne ikke levere para-bonding hvor man får dobbelt-hastighed på 2 kobber-kabler, så det blev yousee dengang i min lejlighed i kaløgade. Den tech har de patent på, da det er deres kabler, haha) :D

Sidespring til side ift kabler, så tror jeg sgu det ender med TV-pakker for de fleste hvis TV2 overtager discovery/eurosports fremragende superligadækning. Discovery/Eurosport har endeløst mere content omkring kampene end viasat. Eurosportplayer/Canal 9 sendte i 4 timer og 18 minutter fra AGFs kamp mod Sønderjyske i går. Optakten varede en hel time, var saglig, indholdsrig med både super indslag om Haysen og meget andet, og nedtakten var næsten HALVANDEN TIME!!!! (1 time og 25 minutter). Det er jo som at se en hel onside-udsendelse bare om AGF... Analyser omkring spillet, VAR, målene, interview med alle og enhver.

At så få folk får set de kampe discovery viser er en pure skam. Men jeg håber de værter, og det koncept de kører, skal forsøges eksekveret hos TV2. Og da de har hyret Werge nu, så skal han jo sikkert med indover det. Håber mange af værterne/eksperterne kommer med over.

Onside var et væsentligt mere irriterende format dengang der ikke var så mange alternativer, nu synes jeg langt henad vejen man kan vælge at betragte det som et program henvendt til en anden målgruppe. Det er lidt ligesom dengang der kun var nogle få tv-kanaler og flow-tv. Hvis man endelig sad og ville se tv i primetime var det hele henvendt til Vild med dans-segmentet, nu kan man nemt finde noget andet. Der er måske noget i Onside man gerne vil se, men korte sammendrag kan man jo fx også fange i DR-sporten. Det mere dybdegående kan man dels fange via op- og nedtalt omkring relevante kampe, men jo fx også via podcasts og der er jo meget af det man kan få på fx Mediano som programmer som Onside aldrig ville kunne dække selv hvis de indsnævrede målgruppen.

Det bliver interessant at se hvad TV2 gør. Deres dna er vel ikke et lidt nørdet format, men forhåbentlig ser de at der er et publikum til det så de gør begge dele. Det bliver vel også noget med en enkelt kamp på hovedkanalen og resten på Sport, men de kan jo også lægge op- og nedtakt til den kamp på Sport fordi det ellers bliver for langt til hovedkanalen. Det er også værd at huske på at selvom det er problematisk at dækningen er på så mange kanaler ville det vel blive svært at have den samme dækning omkring kampene hvis det hele var ét sted. Optakten til AGF-SE startede jo mens der var andre kampe i gang fx.

Jeg fanger alle mine kampsammendrag på superliga.dk, mine analyser primært fra podcast (især mediano) og så ser jeg diverse AGF indslag over nettet. Jeg synes ofte TV-dækningen bliver for overfladisk. Der er ikke noget værre end diverse "eksperter" der ikke har mere indsigt en den gennemsnitlige fan. Jeg synes dog umiddelbart at dækningen på discovery ofte er bedre end viasats. De går mere lidt mere i dybden og er ikke helt så sensationssøgende

"Bladrede" lige igennem Onside for at se kommentarerne til vores kamp. Jeg blev egentlig bare bekræftet i at der ikke er sket så meget siden sidst jeg så det. I snakken efter FCK-AGF kampen talte de så i studiet om at der jo kom en meget spændende kamp i næste weekend. Jeg tænkte, nå nu kommer der lidt forskræp til kampen mellem nr. 1 og 3.... Men den kamp blev selvfølgelig overhovedet ikke nævnt, for nr. 2 og 4 skal jo mødes.

Viaplay har løst problemet - de har hævet prisen med ca. 30 % og derfor har jeg opsagt mit abonnement.

Det er for meget, når jeg kun ønsker at se AGF's kampe.

Latest posts

Back