New posts

Fodbold på tv

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 925
  • Views Views: Views 77K
Fodbold på tv
Lyder fandme fedt. Ærgerligt at jeg går glip af den, ligesom langt de fleste af Brøndbys kampe på Viaplay... Man burde jo ellers sætte pris på entusiatiske kommentatorer, som potentielt kommer flere gange i bukserne under sådan en kamp. Det er jo slet ikke fordi man håber at Brøndby misser det slutspil.

Jeg ville fandme gerne have set den kamp, og heppe på FCN :D Jeg køber ikke ind på viasats vinkling. Jeg så da BIF mod SIF fordi jeg elsker superligaen. Og fordi det for mig på papiret var en meget spændende kamp. Og ift hvem der kommer med i top 6 også, men også bare for at se BIF måske glippe den.

Men jeg står på stadion på søndag og hepper på AGF, og så må "DONG-bold" sgu lige melde at BIF glipper top 6 :D Det bliver forhåbenligt en fest for os.
Men lad os lige klare arbejdet selv, inden vi går for meget i "skadesfro-modus".

I en runde hvor FCK og FCN spillede guldkamp.

I den forbindelse har Peter lovet at han vil forsøge at finde den nye fordelings-nøgle til hvordan 1. valget, 2.valg og 3./4.valget belønnes ift valg af rettighedshaverne nu om dage. Mener bestemt den gamle 325.000kr til 1./2.valg og 90.000kr til 3./4.valg er død, da JN fik det succesfuld forhandlet igennem.

På et tidspunkt fik FCK 360% flere penge for 60% færre seere....
I denne sæson har AGF faktisk FLERE seere end FCK!

Hvis dette er de nye seertal, så må vi vel forvente at FCK ofte kommer til at spille mandag kl. 19 i den nye sæson?

Det har længe været kendt at vi var tæt på at overhale FCK i seertal.
Det overraskend er så at FCM har overhalet både os og FCK.

Ja altså det handler jo nok om europæisk momentum også.
Som da BIF i 90'erne snoede mange om deres lillefinger, og FCK med deres CL-eventyr, så har FCM fået hul på bylden ift at få fat i de unge som elsker Champions League, og snakker om det i skolegården. Jeg ser flere og flere FCM-trøjer på den front, men arbejder også et sted, hvor der ikke lige er andre superligaklubber tæt på. Så der er de unge ekstra "udsatte" for den slags. Når de store hold spiller imod et dansk hold, så holder de unge med det danske hold, og når det går godt, så ser de med igen. Og sådan skabes der ofte relationer uden at stadion-oplevelsen behøver være en del af det fra start.

Det er IKKE "fra vugge til grav"-oplevelsen, som mange ellers skal tilbydes for at holde med hold, som ikke umiddelbart omgives af succes.

Hvis dette er de nye seertal, så må vi vel forvente at FCK ofte kommer til at spille mandag kl. 19 i den nye sæson?

Det har længe været kendt at vi var tæt på at overhale FCK i seertal.
Det overraskend er så at FCM har overhalet både os og FCK.
Der ligger en eller ‘skjult’ forklaring bag de tal. Højst sandsynligt handler det om kanal, sendeplatform, og kamptidspunkt - sågar modstander på rette kanal osv osv. Det er en kæmpe outlier, at FCM skulle være det næstmest populære hold i dk på tv. Navnligt ikke i en sæson hvor, de er, om muligt, endnu mere omsonste, end normalt.

AGF har været foran FCK på seertal, pga FCK har været andetvalget - og deraf vist på Eurosport - hvis kanaler, har et væsenligt lavere reach end Viaplays. Navnligt efter deres kanaler udgik fra Yousees pakker.
Det ligger temmeligt fast at BIF/FCK, er de klart mest efterspurgte blandt tv-seere. Derefter AGF. Og så langt ned til de andre.

Det ligger temmeligt fast at BIF/FCK, er de klart mest efterspurgte blandt tv-seere. Derefter AGF. Og så langt ned til de andre.

Sådan var det længe med ca. 60% flere seere ja, men altså 360% flere penge til FCK end os. Så det var forståeligt at JN kæmpede for at få det ændret.
Og siden han slet ikke nævner det mere, så tror jeg han vandt :D

Divisionsforeningen overvejer tilsyneladende selv at producere alt indhold til tv.

I dag får man selvfølgelig to forskellige produkter, afhængig af om man ser Viaplay eller Discovery. De har naturligvis også forskellige journalistiske indgangsvinkler.

Gad vide om det er et led i at styre budskaberne, så det hele kun fremstår positivt, blot styre produktionen eller om det er en forberedelse til at sælge produktet direkte via streaming..

Divisionsforeningen overvejer tilsyneladende selv at producere alt indhold til tv.

[...]

Gad vide om det er et led i at styre budskaberne, så det hele kun fremstår positivt, blot styre produktionen eller om det er en forberedelse til at sælge produktet direkte via streaming..
Lyder som noget der kunne forekomme med den Nordkoreanske liga ;) "VI ER VERDENS BEDSTE LIGA!".

Altså. TV-produktion generelt, men også vedr. Superligaen, er et stort garnbundt af TV-selskaber, eksterne produktionsselskaber, freelance mandskab og virksomheder der udlejer udstyr. En kamp på Discovery og en på NENT fra runde til runde behøver ikke have anden forskel en værter på skærmen/højtaleren og hvad der til sidst bliver klistret på af grafik/reklamer af TV-selskabet er udsender kampen. Desuden ligger der køreplaner for hvordan kampene skal produceres mv. Så det forsøges at se ens ud fra kamp til kamp.

Det Divisionsforeningen sigter efter er, som jeg har forstået det, at de hyrer produktionen direkte og derved har basis for en anden afregning mod TV-selskaberne. Frem for at TV-selskaberne skal stå for det eller købe produktionen eksternt.

I dag får man selvfølgelig to forskellige produkter, afhængig af om man ser Viaplay eller Discovery. De har naturligvis også forskellige journalistiske indgangsvinkler.

Jeg synes ikke at de skræmmeeksempler på "censur", som nævnes i artiklen, er argumenter der gør at situationen er anderledes end i dig. Lige nu vises de billeder som Viaplay og Discovery kan godkende og f.eks. et banner rettet mod en af de to virksomheder, kunne man sagtens forestille sig at man omhyggeligt vil undgå at vise.

Er det bedst at vælge Discovery plus eller Eurosport Player for at se Superligaen (og intet andet). De koster vist begge 129 pr måned.

Klart Eurosport...der er altså en masse andre fede der kan friste :) (selvom du ikke er itl andet :) )

? Eurosport Player kommer mig bekendt til at ophøre med at eksistere lige om snart - det fik jeg som europsport-player-kunde i hvert fald at vide.
Ift kampene, så viser eurosport alt det sport som vises på discovery's kanaler i hvert fald.

EDIT:
Søgte lige i mine mails.
Dette fik jeg i december 2022 tilsendt fra eurosport.
Screenshot 2023-04-30 at 14.34.19.png

Jeg vil godt slå et slag for Discovery+, jeg synes de laver noget helt fantastisk dækning af sporten, det gælder både fodbold og cykling, samt programmer og det bedste er at det er uden reklamer. Det er mange lag over hvad Viasat laver.

Eks. dækker de altid en kamp 1 time før kampstart, det gør Viasat ikke altid, her til aften har de nu brugt 75 min. på kampen FCN - AGF, og de andre kampe.

/ASke

Udbuddet af Tv-rettigheder er undervejs. Divisionsforeningen mener tilfældigvis at produktet er mere værd end sidst - så mon ikke sportspakkerne skal skrues endnu mere op i pris.

Men gid vi da kunne få det samlet på en kanal - det tror jeg dog ikke sker. Tv2 udtrykte lidt interesse men mente prisen ville gøre, at de også ville have behov for en dele-ordning.

Mon ikke Discovery er irrelevante, med deres seertal, så det bliver nok ikke samme hysteriske budrunde som sidst.

Latest posts

Back