New posts

Den store tribune-tråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 449
  • Views Views: Views 30K
Årh sejt sagt! Det er nemlig bare alle de andres skyld
Så tror jeg, du misforstod mit udbrud, eller jeg fik ikke gjort det tydeligt nok, hvad jeg mener.

Min pointe er, at mennesker har det med at overgøre alt. ALT. Den gyldne middelvej er noget vi krydser på vej over i den modsatte grøft end den, vi kommer fra.
Så selvom jeg synes at mange har haft en sag i deres klager, så synes jeg også at det på et tidspunkt gik for vidt. Så meget for vidt, at min første tanke, når Uglen skriver "skyd ulven" er, at dét vil nogen givetvis blive stødt af, så vi må hellere lade være.

Men altså: det er IKKE en menneskeret ikke at blive stødt. Stødt er ikke lig med krænket.

Så nej, det er ikke "bare alle de andres skyld". Men nogen er gået over gevind i et velment forsøg på at gøre det nemmere at være en del af et mindretal.

Alt det der, var bare for lang en parantes....

Så tror jeg, du misforstod mit udbrud, eller jeg fik ikke gjort det tydeligt nok, hvad jeg mener.

Min pointe er, at mennesker har det med at overgøre alt. ALT. Den gyldne middelvej er noget vi krydser på vej over i den modsatte grøft end den, vi kommer fra.
Så selvom jeg synes at mange har haft en sag i deres klager, så synes jeg også at det på et tidspunkt gik for vidt. Så meget for vidt, at min første tanke, når Uglen skriver "skyd ulven" er, at dét vil nogen givetvis blive stødt af, så vi må hellere lade være.

Men altså: det er IKKE en menneskeret ikke at blive stødt. Stødt er ikke lig med krænket.

Så nej, det er ikke "bare alle de andres skyld". Men nogen er gået over gevind i et velment forsøg på at gøre det nemmere at være en del af et mindretal.

Alt det der, var bare for lang en parantes....
Jeg reagerede på udsagnet om "de woke og deres dårskab" for du ramte virkelig en af mine pet-peeves. Folk der selv vil kalde sig woke (det gør jeg i øvrigt gerne) går op i at pege på mønstre og strukturer der urimeligt favoriserer nogle mennesker fremfor andre eller aktivt holder nogle grupper nede eller stigmatiserer dem.

Der bliver tillagt så mange holdninger til den gruppe der aldrig har eksisteret - se eks sagen om kønsneutrale trafiklys i kbh. En historie 100% opfundet af kristelig dagblad (https://www.dr.dk/nyheder/detektor/...ale-trafiklys-foer-kristeligt-dagblad-ringede).

Er det woke at synes "Skyd ulven" er et banner over grænsen? Nej, for sådan et banner vil klart være humor og spille på en ongoing debat og ikke opfordre til vold - som "Spark og slå på FCK" klart gjorde. Jeg kan ikke forestille mig at nogen ville tage anstød.

Er det woke at være i mod at råbe "bøsser går i gult"? Ja, i den grad, for det handler om stigmatisering af homoseksuelle ved at bruge bøsse som skældsord.

Nej, det er ikke en menneskeret ikke at blive stødt. Heller ikke når "de woke" kalder folk ud for deres homofobi/racisme/misogyni/chikane/ etc. Fra min stol er det sgu ikke de "woke" der oftest bliver stødt.

Sorry for at kapre tråden! Jeg tillægger i øvrigt ikke dig alt det ovenstående, det kender jeg dig slet ikke godt nok til.

Og til sidst: selvfølgelig er der idiotiske "woke" holdninger. Og det sker også ofte at relevante samtaler bliver ødelagt af hystader (snerydning af cykelstier som eks).

Rant out!

Jeg reagerede på udsagnet om "de woke og deres dårskab" for du ramte virkelig en af mine pet-peeves.
Fair play.
Jeg tror bare jeg er en sur gen-x på den her. Mange af de ting, som jeg har hørt om fra Woke-fløjen, har enten været langt ude nonsens (i min verden) á la "det er kvindefjendsk at rydde cykelstierne til sidst", hvor det føles som om, man leder efter noget at tage anstød af, eller også har det været ting, hvor jeg tænker at det simpelthen ikke kan være rigtigt, at vi skal lære voksne mennesker at tale ordentligt til og om hinanden.

...og jeg er i øvrigt overbevist om, at der vil være nogen, der vil forsøge at gøre anskrig og skabe en sag, hvis vi stillede med et banner om at skyde ulven. Om den historie ville få ben at gå på kan man aldrig helt vide; tror det afhænger meget af, hvor meget medierne keder sig.

Men jeg lader den ligge her. Tak for at uddybe.

Latest posts

Back