Den store stemningstråd
Udbamse
Experienced member
Altså, man skal aldrig helt afskrive Heavy i højtaleren på stadion; det handler nok mest om at have et omkvæd som folk kan synge med på - hvis der blev lavet en decideret BANGER af et omkvæd på en base af dødsmetal i versene, men hvor lyrik og melodi fanger og er samlende, så kan jeg ikke se hvorfor det ikke kunne spilles?Nej nej, jeg her helt med på, at der er mange, der synes den er fed.
Jeg har også noteret mig begejstringen for sangen herinde, den afskrev jeg som en midlertidig mesterskabspsykose, der ville gå over igen. Jeg har afskyet den sang fra første lyt og gør det stadig. Den er steril, uden sjæl og taler til laveste fællesnævner. Sådan cirka alt det, en sang ikke må være og gøre, i min bog.
At de unge elsker den undrer mig ikke - de er vokset op med den type musik. Fair play.
Det er bare ikke et argument for at spille den som indløbssang. Stadion er ikke kun for de unge, stadion er for ALLE. Der er i forvejen elektronisk musik når spillerne kommer ind til opvarmning (også et ækelt nummer i øvrigt, men lad nu det ligge). Kunne vi ikke dele sol og vind lidt mere lige, så der er noget for enhver smag (undtagen min helhjertede smag - der kommer aldrig heavy i højttalerne)?
Man kunne eksempelvis indspille en heavy udgave af “De Modigste Helte”, og se hvad der ville ske..
Ved nærmere eftertanke ville mine ører nok bløde kraftigt, men det KUNNE godt være..