Den store pisser mig af tråd
Reglerne for insiderhandel gælder i hvert fuldt ud for politikkerne på lige fod med os andre. Og så tror jeg heller ikke de politiske udvalg m.m. er inde over konkrete offentlige aftaler osv. på samme måde som de er i Kongressen i USA. Den slags foregår mere på embedsmandsniveau i Danmark.Amerikanerne er et meget opportunistisk folkefærd og det er lidt sjovt med de løse regler, når det gælder politikereDer har historisk været rigeligt med eksempler på begge sider men Trump har taget det til usete højder - profiterer helt ufatteligt på hans embede og ligner en der mest er der for familiemæssig vinding. Utroligt hans vælgere ikke kan gennemskue det eller blot accepterer men så er vi tilbage ved det opportunisme.
De burde indføre et regelsæt så det ikke kunne lade sig gøre.
Det fik mig til at tænke på - er vi meget bedre her i DK? Er der reelle regler som forhindrer Folketingspolitikere i at eje aktier, i selskaber som de har indflydelse på eller hedder det sig bare, at de skal "gå udenfor døren"? Som jeg husker deres opgørelser af hverv og formueforhold, så plejer der ikke at være aktieporteføljer men måske de er der.
Mener Ministrene skal opgøre det på regeringens hjemmeside men det er endnu ikke sket selvom de blev valgt for længe siden.
![]()
Her er regeringens ministre
Her kan du læse C.V. og finde andre oplysninger for de 24 ministre i regeringen Mette Frederiksen II. Under den enkelte minister kan du også se oplysninger om ministerens personlige økonomiske interesser.regeringen.dk