New posts

Den store pisser mig af tråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 86K
I denne tid kan det være svært at være RIGTIG utilfreds med fodboldlandskabet, og jeg ved godt at min utilfredshed skyldes VM, MEN..!

Det pisser mig lidt af, at AGF og resten af superligaen skulle begynde forårssæsonen i fucking februar, med sne og pisvejr og kulde, for så at slutte i midten af maj måned.. Vejret lige nu er fuldstændig sublimt til bold på stadion, og jeg har voldsomme AGF-stinenser..!!

Jeg forsager hjemisbilen som min farmor forsagede djævlen. At vi i generationer har normaliseret rullende kummefrysere, som fast og uden undtagelser et par gange om ugen terroriserer fredelige kvarterer med deres infernalske og gennemtrængende klokkespil midt i ulvetimen.
Hvis min nabo to gange om ugen kørte rundt og dyttede hæmningsløst af alt og alle midt i putningerne ville han jo formentlig få bank en skønne dag.
Hvorfor er det så sødt og acceptabelt bare fordi de 120db alle er tvangsindlagte til kommer fra en klokke og en is-m/k, som uden pauser og med en respektaftvingende stærk gokkearm flår i klokkesnoren hele vejen op og ned ad gaderne en efter en for bagefter at køre hjem og nyde roen i sit eget nabolag??
Skulle jeg en dag være så uforsigtig at blive velhavende så køber jeg foretagenet som det første og lukker det. Det må dø! -eller, måske til en start hører hvad de skal have for at smide deres klokker i havnen. Måske de kunne blive et nyt rev i bugten og gøre noget gavn.

Jeg forsager hjemisbilen som min farmor forsagede djævlen. At vi i generationer har normaliseret rullende kummefrysere, som fast og uden undtagelser et par gange om ugen terroriserer fredelige kvarterer med deres infernalske og gennemtrængende klokkespil midt i ulvetimen.
Hvis min nabo to gange om ugen kørte rundt og dyttede hæmningsløst af alt og alle midt i putningerne ville han jo formentlig få bank en skønne dag.
Hvorfor er det så sødt og acceptabelt bare fordi de 120db alle er tvangsindlagte til kommer fra en klokke og en is-m/k, som uden pauser og med en respektaftvingende stærk gokkearm flår i klokkesnoren hele vejen op og ned ad gaderne en efter en for bagefter at køre hjem og nyde roen i sit eget nabolag??
Skulle jeg en dag være så uforsigtig at blive velhavende så køber jeg foretagenet som det første og lukker det. Det må dø! -eller, måske til en start hører hvad de skal have for at smide deres klokker i havnen. Måske de kunne blive et nyt rev i bugten og gøre noget gavn.
Klokkerbanke?

Det er i øvrigt af svensk oprindelse, men det minder mig om nogle der cykler rundt med højttaler og fx sælger aviser i Kina. Nu er jeg ikke så påvirket af det, men det kunne godt være noget man heller ikke bare fik tilladelse til i dag, hvis det ikke allerede eksisterede. Det kan ikke være så nødvendigt for ret mange, men der må dog være nok kunder der benytter sig af det når det kan overleve, selvom de også har måttet udvide med andre frostvarer.

Det vilde er, at Hjemis har taget patent på den rute bilen kører. Ruten skulle være optimal - i salgsøjemed - så du kan trøste dig med, at en ambitiøs medarbejder ikke kan kopiere konceptet og køre samme rute. Hvis det ellers er en trøst ;)

Den måde Weekendavisen smed sin bedste og mest velskrivende kulturskribent på møddingen efter 42 år i 2023. Kultursektionen har ikke været i nærheden af tidligere tiders kvalitet siden.
- og efter Bo Greens død forsøgte man at reducere ham til lyriker med et bijob som filmanmelder.

Hvor er det vildt og det er vist ikke fodboldfans det her - det er bare uromagere som ønsker bål og brand i gaden. De har deres udfordringer i Frankrig men alligevel...........

180 betjente er kommet til skade og der er ca. 900 anholdte efter en sejr i CL finalen.

Som bosidende i en af de største fransktalende byer i verden kan jeg fortælle dig, at det er et eller andet kulturelt. Når man vinder, så smadrer man af en eller anden grund altid sin egen by. Jeg kommer aldrig til at forstå det.

Last edited:
Det pisser mig af at jeg har talt Stage op de sidste to sæsoner med hhv. 10 og 11 scoringer. Næstmest af alle danskere i top 5 ligaer 2 år i træk. Så falder han for det nemmeste bait set længe med Bejmo. Hvorfor overhovedet kommentere på det?
som jeg ser Stages perspektiv:

Han er stadig utilfreds med den urimelige reaktion mange fans havde på skiftet dengang - og naturligt på den vilde og livsfarlige overreaktion fra få mennesker.

Han har reelt ikke noget at tabe ift AGF-fans.

Han ser Felix Beijmo udsat for urimelig vrede for et oplagt skifte.

Hvad er der at vinde ved at tie stille - skulle det være en accept af han gjorde noget forkert dengang? Skulle han forsøge at formilde typer som fx Hansen, og hvordan skulle det foregå? Hvis man med grådkvalt stemme stiller op og siger at Felix nok bliver klogere, at han har grædt sig i søvn hver aften siden han udsatte AGF og -fans for den største uretfærdighed i årtier?

Last edited:
Det pisser mig af når politikerne indfører øget kompleksitet for at hjælpe visse grupper.

Politik er en verbal kampsport, hvor holdninger brydes, det er fint. Og vil man hjælpe nogle grupper med fx fødevareindkøb er det også ok. Men så gør det, i stedet for at kaste differentieret moms ind i ligningen.

Det åbner for administrativt bøvl, øget forvirring/ reduceret gennemskuelighed. Og så åbner det for alverdens udfordringer med grænsedragning og forsøg på at omklassificere produkter til kategorier med lavere moms.

Og prisen er i nogen grad sat efter betalingsvillighed, så falder afgiften, kan avancen øges - i nogen grad.

Det pisser mig IKKE af at politikere har mærkesager og ønsker at forandre/forbedre, det forventer jeg. Men det pisser mig af når budskabet bliver vigtigere end den praktiske implementering.

Det er nok bare mig og jeg ved godt de har et stort apparat bag sig men jeg forstår det stadig ikke.

Et flot nyt ministerhold - hvor der nu er flere kvinder end mænd. 11 vs. 10. Det er rundt regnet hver niende i Folketinget som er minister.

Men ser man på deres uddannelser og erhvervserfaring, er der mange som ikke har noget der matcher med det ministerium de er sat i spidsen for. Finansministeren har f.eks. en Cand. jur. og har heller ikke rigtig arbejdet med finanser. Beskæftigelsesministeren har nærmest aldrig haft et arbejde og man kunne blive ved. Det drejer sig vist mest om at udvise loyalitet og ikke så meget andet............ Der er endda en minister som har brugt 18 år på at læse en kandidat - den der ager med stude kommer også frem ;)

Et andet kriterie jeg indimellem har set mig sur på, det er deres manglende erhvervserfaring udenfor politik eller politiske fagforbund/partier. Måske er der rent faktisk, denne gang, flere af dem som har prøvet at være på en rigtig arbejdsplads.

Ps: I Schweiz har de vist kun 7 ministre men de betaler dem til gengæld en noget højere løn.

Latest posts

Back