New posts

Den store pisser mig af tråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 100K
Ej føj for pokker for en grim tanke…
Hele FCM-setupet er jo baseret på Ikast FS, som jo kun har akademiet tilbage i byen.. Hvis Holck får den forfærdelige ide, at FCM lejer sig ind til at spille hjemmekampe skiftevis i Herning og Aarhus, og på den måde virkelig vil promovere FCM som “Hele Midtjyllands hold, fra Vest til Øst”… Kaster op indvendig af forestillingen…

Haha ja, men altså udover at det trods alt heller ikke er i FCM's reelle interesse, trods tanken om en større fanbase, er Holck Povlsen jo altså i FCM pga virksomhedens baggrund længere vestpå og så er der altså også lige en fond og en lokal milliardær der har betalt meget af det stadion for at AGF kan spille der. Det der Nightmare Before Christmas kommer selvfølgelig ikke til at ske.

Haha ja, men altså udover at det trods alt heller ikke er i FCM's reelle interesse, trods tanken om en større fanbase, er Holck Povlsen jo altså i FCM pga virksomhedens baggrund længere vestpå og så er der altså også lige en fond og en lokal milliardær der har betalt meget af det stadion for at AGF kan spille der. Det der Nightmare Before Christmas kommer selvfølgelig ikke til at ske.
Nej det gør det selvfølgelig ikke - men FCM er nu altså klassens frække dreng, som ikke skyr nogen midler.. Det er en langt langt ude tanke, men alligevel..

Det har jo været debatteret herinde, om AGF, ved en for høj leje på det nye stadion, skulle leje sig ind på et andet stadion i stedet - Randers, Horsens, Plastik-borg, Vejle - hvilket jo egentlig er en smule tilsvarende ovenstående..

Nej det gør det selvfølgelig ikke - men FCM er nu altså klassens frække dreng, som ikke skyr nogen midler.. Det er en langt langt ude tanke, men alligevel..

Det har jo været debatteret herinde, om AGF, ved en for høj leje på det nye stadion, skulle leje sig ind på et andet stadion i stedet - Randers, Horsens, Plastik-borg, Vejle - hvilket jo egentlig er en smule tilsvarende ovenstående..
Nåh ja, så hvis AGF ikke kan eller vil betale lejen på det nye stadion, kunne man bytte med FCM og leje sig ind i Herning, mens rige FCM lejer sig ind på det flottere nye stadion i Aarhus. I processen kunne de to klubber også bytte navn. Hvilket hold er det så, man holder med?

Sandsynligheden for at det sker er 0% Ikke bare den lidt satiriske tanke Ato Vari nævner, men at FCM skulle begynde at spille i Århus (udover eventuelle helt særlige omstændigheder hvor de ikke kan spille i Herning.) Så kan vi diskutere om 0% er rundet ned fra et eller andet fordi det er teknisk muligt. Jeg er ikke sikker på at AGF ville kunne flytte eller moderklubben, AGF af 1880, kan forhindre det. Det kunne også godt stå noget i FCM's aftale med Herning Fremad og Ikast fS, selvom det ikke bliver relevant at tjekke.

Ja - der er sikkert eksempler på at det kan give mening, fx for Commanders, hvis stadion og træningsanlæg ellers stadig er tæt på DC - men er der nogle af de klubber der spiller i en helt anden by uden at have ændret navn? Ellers er det vel lidt som hvis Brøndby spillede i Hvidovre, eller måske i Høje Taastrup hvis DBU byggede deres nye gigastadion de gerne vil have der. Men det ville sikkert også være kontroversielt for Brøndby (udover at de har et stadion i forvejen.)
Det eneste hold der har træningsfaciliteter og spiller i New York er Buffalo Bills. New York Jets og New York Giants hører til i New Jersey.

Det eneste hold der har træningsfaciliteter og spiller i New York er Buffalo Bills. New York Jets og New York Giants hører til i New Jersey.
Jo, men hvis det er lige på den anden side af Hudson er det vel sammenligneligt med at Brøndby spillede på "DBU's nye stadion" i Høje Taastrup. Teknisk set en anden stat i USA og kommune i Danmark, men i samme Metropol. Den slags tænker jeg der er masser af eksempler på rundt omkring i Europa, det handler jo også bare lidt om hvor man kan komme til at bygge et nyt stadion og den grund det oprindelige ligger på kan være mere central og meget værdifuld hvis man bygger noget andet, det helt exceptionelle i USA er de der hold der er flyttet flere gange uden hensyntagen til hvor de kommer fra og er endt i en helt anden ende af landet.

Jvf en anden diskussion om at FCM skulle få den ide at spille i Århus er det jo trods alt også helt utænkeligt, selvom afstanden ikke er så stor igen og det er i samme region (omend en nymodens opfindelse.) Der skal nok findes et par eksempler i Europa som Wimbledon, men da man flyttede dem udenfor byen til Milton Keynes var fansene jo også bare nød til at lave en ny klub, så det var egentlig mest licensen man kunne tage og så har de en reference i deres ophav i navnet, lidt som Jazz og Lakers.

Jo, men hvis det er lige på den anden side af Hudson er det vel sammenligneligt med at Brøndby spillede på "DBU's nye stadion" i Høje Taastrup. Teknisk set en anden stat i USA og kommune i Danmark, men i samme Metropol. Den slags tænker jeg der er masser af eksempler på rundt omkring i Europa, det handler jo også bare lidt om hvor man kan komme til at bygge et nyt stadion og den grund det oprindelige ligger på kan være mere central og meget værdifuld hvis man bygger noget andet, det helt exceptionelle i USA er de der hold der er flyttet flere gange uden hensyntagen til hvor de kommer fra og er endt i en helt anden ende af landet.

Jvf en anden diskussion om at FCM skulle få den ide at spille i Århus er det jo trods alt også helt utænkeligt, selvom afstanden ikke er så stor igen og det er i samme region (omend en nymodens opfindelse.) Der skal nok findes et par eksempler i Europa som Wimbledon, men da man flyttede dem udenfor byen til Milton Keynes var fansene jo også bare nød til at lave en ny klub, så det var egentlig mest licensen man kunne tage og så har de en reference i deres ophav i navnet, lidt som Jazz og Lakers.
Ja. Der er ikke langt, men det er der heller ikke fra Arrowhead til det nye stadion. Der er vist 30 miles.

Ja. Der er ikke langt, men det er der heller ikke fra Arrowhead til det nye stadion. Der er vist 30 miles.
Ah så er det måske lidt baseret på en misforståelse - det der blev reageret på oprindeligt var ikke hvor Chief's stadion skal ligge, men økonomien i det. Det udviklede sig så til en diskussion om at holdene kan flytte på tværs af landet og bruger det til at kræve den slags særlige økonomiske fordele.

Jeg kender ikke vedkommende, og jeg forsøger ikke at tage for stærk en holdning til manden, for den holdning vil alt andet lige være præget af et meget ufuldstændigt offentligt billede, men:

Typer, der insisterer på altid at balancere lige på kanten af det moralske og juridisk forsvarlige, OG som samtidigt bruger alskens juridiske ressourcer - og store mængder af det offentliges juridiske ressourcer! - på at sikre, at andre i hvert fald ikke bare er i nærheden af at omgå noget som helst... ja, de passer i den grad ind i denne tråd.

(I øvrigt også bizart, at klubben Aarhus FC selv linker til JP-historie om AGF-elselskabet under rubrikken 'læs om klubben i medierne'. For slet ikke at tale om denne.)

Det handler ik om at være bange for ham, men mere at manden postulerer det ene og det andet for at ramme både klub og by, samt gemmer sig bag en profil der ikke tåler kritik.
Det er præcis den morale (eller mangel på samme) der gør at han pisser mig af.
Kender ik manden mere end jeg kan læse mig frem til og han virker som noget det mest forsmået og butthurte menneske jeg længe har set.
Men jeg har det generelt også svært med opposition fordi at man ikke kunne komme på holdet, eller klubben ikke gider at støtte hans fordækte talent program.
Det er lidt ligesom stiften der konstant jagter den der breaking news stadion vinkel på gamle nyheder for at få kliks og trafik.

Jeg forestiller mig også at AGF's klage handler mest om metoderne. Han virker som en lidt træls type, der er i det af negative grunde og i hvert fald ikke for børnenes skyld, men det er jo også værd at bemærke at han har en direkte forbindelse til FCM, så det må foregå i samarbejde med dem og det understreger også den opfattelse man får af den klub. Alle klubberne er jo forretninger, men FCM er lidt ekstra kyniske og lidt mere villige til at omgå både regler og almindelig god opførsel. Man bruger tilsyneladende også det her som et forsøg på at skabe problemer for en konkurrent og komme ind på deres område, men i stedet for at være ærlige skal det foregå på en måde hvor man kan vaske sine hænder.

Det virker mere som irriterende end en reel trussel for AGF, men også fint at få stoppet hvis man kan fordi det involverer børn. At man så også fremover skal trækkes med en der går i verdens mindste sko og leder efter måder at genere klubben på er jo som det er når man er en stor klub. Der er flere af den type i byen. I nærværende persons tilfælde bør det så også bare reflektere dårligt på den klub manden repræsenterer officelt eller uofficielt.

Last edited:
Ah så er det måske lidt baseret på en misforståelse - det der blev reageret på oprindeligt var ikke hvor Chief's stadion skal ligge, men økonomien i det. Det udviklede sig så til en diskussion om at holdene kan flytte på tværs af landet og bruger det til at kræve den slags særlige økonomiske fordele.
I opslaget nævnes også at det handler om Chiefs skal fraflytte Arrowhead. Så det handler nok mere om at byen ønsker at flytte Chiefs til ny lokation og derfor har kastet penge i grams.

Så i 'det passer mig af regi' må det være noget i stil med: det pisser mig af at NFL-hold helt generelt har så gode vilkår at en aftale om at flytte til ny lokation kræver en helt urimeligt favorabel aftale.

I opslaget nævnes også at det handler om Chiefs skal fraflytte Arrowhead. Så det handler nok mere om at byen ønsker at flytte Chiefs til ny lokation og derfor har kastet penge i grams.

Så i 'det passer mig af regi' må det være noget i stil med: det passer mig af at NFL-hold helt generelt har så gode vilkår at en aftale om at flytte til ny lokation kræver en helt urimeligt favorabel aftale.
Ja. Jeg kender heller ikke detaljerne i det, men i det her tilfælde kan de flytte til en anden stat og blive i samme by/Metropol, lidt ligesom nogle af holdene fra New York. De flytter så vidt jeg kan forstå til staten Kansas netop fordi de bliver tilbudt et nyt stadion, delvist betalt i hvert fald, selvom de siger de egentlig helst ville renovere, men der blev stemt imod at hæve skatterne der hvor de er i Missouri for at finansiere det. Om det så er staten der har lokket eller klubejeren der har lagt pres på ved jeg ikke, men de er blevet enige om at det er i begges interesse. Uanset om det også er i de lokale skatteyderes interesse.

Latest posts

Back