New posts

Den store pisser mig af tråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 985
  • Views Views: Views 67K
Alle har sgu noget at skjule!

Det var ironisk ;). Ja squ med mindre man har lyst til at skide for åben dør eller lade naboen komme med på en telefonlytter osv. osv. så har alle noget de ikke vil dele med andre.

Det er uden sammenligning det mest elendige argument for øget overvågning. Ja, for mig har alle der bruger det argument diskvalificeret sig selv fra debatten.

Det var ironisk ;). Ja squ med mindre man har lyst til at skide for åben dør eller lade naboen komme med på en telefonlytter osv. osv. så har alle noget de ikke vil dele med andre.

Det er uden sammenligning det mest elendige argument for øget overvågning. Ja, for mig har alle der bruger det argument diskvalificeret sig selv fra debatten.
Amen.

Apropos diskussionen i pyro-tråden, så beviser Hummelgaard endnu engang, at han er stor fan af autoritære stater: https://ekstrabladet.dk/nyheder/pol...gen-det-maa-ikke-ofres-paa-det-alter/10946688
Regeringen har for længst skrevet sig ind som en skamplet på danmarkshistorien, men jeg vil gå så langt som til at sige, at S er blevet decideret farlige for demokratiet. Man skal ikke have ret megen historisk indsigt for at kunne regne ud hvor masseovervågning og -registrering, samkøring af data og en lemfældig tilgang til retsprincipper fører hen. Måske ikke lige med det samme og så kan det lyde overdrevet, men det åbner døren for et uundgåeligt misbrug som S formentlig også selv vil gå forrest med.

'Hvordan kan du hævde, at din ret til at kommunikere privat skal krænke min ret til at leve i et kriminalitetsfrit samfund i tryghed og sikkerhed?’
Det er en helt vildt at vi har en justitsminister med den form for totalitær tankegang.

Et af de steder, hvor jeg bliver rigtig træt af vores skattesystem er den energi der er lagt i at skjule det reelle omfang. Eks.
AM = Bruttoskat
Sundhedsbidrag = Bundskat
Kommuneskat = Bundskat

+ alle de tusind forskellige afgifter, bidrag, osv osv som er knopskudt gennem 100 års offentligt overforbrug.

Det støtter da om noget ikke smalleste skuldre, at skatten er blevet så kompleks, at jo dygtigere rådgivere, desto lavere skat.

Måske skulle man melde sig ind i Skattebetalerne?

(Til adm. Hvis ovenstående er en reklame er du/I velkomne til at redigere/slette.)

Ed. Flyttet fra Transfertråden.

Det støtter da om noget ikke smalleste skuldre, at skatten er blevet så kompleks, at jo dygtigere rådgivere, desto lavere skat.

Det er vist også noget af en antagelse du foretager dig der ;)

De smalleste skuldre betaler alt andet lige den laveste skat men når medierne skal kommunikere, så gør de det til laveste fællesnævner. Dvs. de kommunikerer en evt. skattenedsættelse i kr. og øre og ikke i procent. Det er klart, at en skattebetaler som har en indtægt på f.eks. kr. 1 mio. vil spare mere end en som kun tjener kr. 0,5 mio. Så kan der starte et hylekor over det fremfor at se på helheden. Vedkommende der tjener kr. 1 mio. betaler jo langt mere i kr. og øre end vedkommende der kun tjener kr. 0,5 mio.

Et af de steder, hvor jeg bliver rigtig træt af vores skattesystem er den energi der er lagt i at skjule det reelle omfang. Eks.
AM = Bruttoskat
Sundhedsbidrag = Bundskat
Kommuneskat = Bundskat

+ alle de tusind forskellige afgifter, bidrag, osv osv som er knopskudt gennem 100 års offentligt overforbrug.

Det er blevet et vanvittigt system men ingen politikere tør tage et opgør med det. Man burde starte helt forfra og rydde op i blandt andet fradrag mv. men der vil lyde et ramaskrig og man risikerer det går ud over nogen som har indrettet deres liv efter det.

Måske skulle man melde sig ind i Skattebetalerne?

Det var da en god ide som man måske skulle se nærmere på.

Der er masser af steder at spare penge i det offentlige men der mangler rigtig vilje til at løse det. De har vel aldrig taget forslagene fra den hedengangne produktivitetskommision til sig - de betalte bare for deres arbejde og undlod så at effektivisere efter det. Var det ikke 10 % de mente man kunne spare.

Umiddelbart virker det ikke til politikerne selv byder ind med løsninger men bare gør det hele mere omfattende. Nu har vi valgkamp div. steder og der lyder det ene populistforslag efter det andet fra politikere som ikke har økonomisk indsigt men bare vil vælges (igen) denne gang.

SF i København foreslår f.eks. en skattelettelse til 10.000 udvalgte borgere som resten af beboerne i Kommunen så skal være med til at betale.

Regeringen har for længst skrevet sig ind som en skamplet på danmarkshistorien, men jeg vil gå så langt som til at sige, at S er blevet decideret farlige for demokratiet. Man skal ikke have ret megen historisk indsigt for at kunne regne ud hvor masseovervågning og -registrering, samkøring af data og en lemfældig tilgang til retsprincipper fører hen. Måske ikke lige med det samme og så kan det lyde overdrevet, men det åbner døren for et uundgåeligt misbrug som S formentlig også selv vil gå forrest med.

Det er en helt vildt at vi har en justitsminister med den form for totalitær tankegang.
Det er alligevel noget af en melding at regeringen er en skamplet fordi de forsøger at løse et problem der KUN opstår fordi nogle ikke kan opføre sig ordentligt.
Hvis man, som jeg kan forstå du ønsker, lader stå til så efterlader man et samfund hvor det er den stærkes ret der vinder og SÅ kan man tale om en regering der er en skamplet.

SF i København foreslår f.eks. en skattelettelse til 10.000 udvalgte borgere som resten af beboerne i Kommunen så skal være med til at betale.
Det er et kæmpe problem med de voldsomt stigende boligpriser i københavnsområdet, som i den grad opdeler folk i et A- og B-hold (jeg købte selv hus herovre for 16 år siden, så min pension er sikret) - men det er ret vildt at se de krumspring som især venstrefløjen gør for at undgå at adressere det egentlige problem - at der skal bygges mange, mange flere kvm. for at følge med efterspørgslen. Og ironisk nok vil mange af deres forslag (som f.eks. gratis daginstitution) kun gøre problemet større.

Det samme kommer sandsynligvis til at ske i Århus de kommende år. Efter udbygningen af Århus Ø har der været en periode med overskud af nye boliger. De er ved at blive aftaget nu og tror ikke der går mange år før der begynder at mangle boliger igen. Så dagens varme investeringstips er at få købt noget fast ejendom i Århus inden det er for sent.

Det er vist også noget af en antagelse du foretager dig der ;)

De smalleste skuldre betaler alt andet lige den laveste skat men når medierne skal kommunikere, så gør de det til laveste fællesnævner. Dvs. de kommunikerer en evt. skattenedsættelse i kr. og øre og ikke i procent. Det er klart, at en skattebetaler som har en indtægt på f.eks. kr. 1 mio. vil spare mere end en som kun tjener kr. 0,5 mio. Så kan der starte et hylekor over det fremfor at se på helheden. Vedkommende der tjener kr. 1 mio. betaler jo langt mere i kr. og øre end vedkommende der kun tjener kr. 0,5 mio.

Det er blevet et vanvittigt system men ingen politikere tør tage et opgør med det. Man burde starte helt forfra og rydde op i blandt andet fradrag mv. men der vil lyde et ramaskrig og man risikerer det går ud over nogen som har indrettet deres liv efter det.

Det var da en god ide som man måske skulle se nærmere på.

Der er masser af steder at spare penge i det offentlige men der mangler rigtig vilje til at løse det. De har vel aldrig taget forslagene fra den hedengangne produktivitetskommision til sig - de betalte bare for deres arbejde og undlod så at effektivisere efter det. Var det ikke 10 % de mente man kunne spare.

Umiddelbart virker det ikke til politikerne selv byder ind med løsninger men bare gør det hele mere omfattende. Nu har vi valgkamp div. steder og der lyder det ene populistforslag efter det andet fra politikere som ikke har økonomisk indsigt men bare vil vælges (igen) denne gang.

Sorry, jeg kan ikke finde ud af quote- funktionen.

Det jeg mener er, at skattesystemet er blevet så komplekst, at de mest velhavende borgere via revisorer også er de eneste, der kan udnytte systemet optimalt.
Det var næppe meningen.

Jeg er i øvrigt enig. Indfør dog en regulær lav bruttoskat som er til at forstå og beregne for alle.
Bruttoskatten må gerne være flad, men for dem der synes det er for stramt, så indtægtsreguler den.
Men ryd ud i fradragsjunglen.

Det er alligevel noget af en melding at regeringen er en skamplet fordi de forsøger at løse et problem der KUN opstår fordi nogle ikke kan opføre sig ordentligt.
Hvis man, som jeg kan forstå du ønsker, lader stå til så efterlader man et samfund hvor det er den stærkes ret der vinder og SÅ kan man tale om en regering der er en skamplet.
Tror bare du skal se mod hvad der sker i USA for tiden, for at forstå hvorfor nogen af os ikke er begejstret for at staten skal have adgang til vores private kommunikation.

Derudover er det en grundlovssikret ret jf. §72 i grundloven: https://www.ft.dk/da/dokumenter/bes...ingrundlov/min-grundlov/kapitel-8/paragraf-72

Hvis man, som jeg kan forstå du ønsker, lader stå til

Det argument er så fordummende for enhver debat. Sympatiserer man med civil befolkningen i Gaza er man pro Hamas, kritiserer man Regeringens overvågningsforslag, lader man stå til eller ligefrem mener pædofile skal have frit spil. Fuck off (Ja, jeg er i elendig humør i dag).

Det argument er så fordummende for enhver debat. Sympatiserer man med civil befolkningen i Gaza er man pro Hamas, kritiserer man Regeringens overvågningsforslag, lader man stå til eller ligefrem mener pædofile skal have frit spil. Fuck off (Ja, jeg er i elendig humør i dag).
Se nu troede jeg ikke at du ville kommentere på mine opslag, det forstod jeg sidste gang du spyede galde. Det er sgu lidt trættende at hver gang nogen prøver at løse problemer så skal det skylles ud i lokummet. Jeres holdning er seriøst at man ikke skal gøre noget fordi man så vil begrænse borgerens rettigheder. Jeg mener ikke at jeg har udtalt mig om Hamas eller pædofile. Jeg "kom til" at kommentere på en bemærkning om at regeringen er en skamplet i danmarkshistorien alene fordi de prøver at løse problemer. Faktisk tror jeg at du læser mit navn og ser rødt før du læser hvad jeg skriver.
Lad mig lige understrege at det ikke er mig der har kommenteret på noget du har skrevet for det har du jo tydeligt forlangt at jeg lod være med.

Sorry, jeg kan ikke finde ud af quote- funktionen.

Det jeg mener er, at skattesystemet er blevet så komplekst, at de mest velhavende borgere via revisorer også er de eneste, der kan udnytte systemet optimalt.
Det var næppe meningen.

Jeg er i øvrigt enig. Indfør dog en regulær lav bruttoskat som er til at forstå og beregne for alle.
Bruttoskatten må gerne være flad, men for dem der synes det er for stramt, så indtægtsreguler den.
Men ryd ud i fradragsjunglen.
Flad skat.
De første 7-8000 ish skal være skattefrie FOR ALLE.
Gør op med fradrag, især kørsel- og rentefradrag.
Skandaløst man ikke gjorde op med rentefradrag, da renten var negativ.
Overvej om det virkelig var nødvendigt med 17000 nye ansatte i staten siden 2022.

Og nej, jeg er IKKE et asocialt hyperliberalt menneske - jeg synes blot, det er absurd, at man ikke kan gennemskue og udregne sin egen skat på trdos at et ok-fungerende matematisk hoved.

Back