New posts

Den store pisser mig af tråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 73K
Sportsjournalistik kan også være vanskelig at gøre konkret, da det ofte er følelser, man gerne vil have frem, hvorfor det spørgeteknisk kan blive lidt abstrakt. Desuden kan næsten alle spillere vinde VM i floskler.

Jeg glemmer ikke dengang Line Baun Danielsen stak en mikrofon i snotten på Henrik Andersen da han blev tiljublet på rådhuspladsen efter EM 92 og spurgte: "Kan du ikke holde tårerne tilbage lige nu?" (eller noget i den stil) selvom det var tydeligt at det kunne han godt, hvilket egentlig kunne omformuleres til et lidt mere direkte, men lige så upassende "Så tud dog, dit utaknemmelige svin."

Der var engang for endnu længere siden, hvor enhver interviewee ville have afvist spørgsmål til deres følelser med henvisning til at følelser er noget personligt og dermed særdeles upassende at spørge ind til. Det er længe siden.

Problemet er måske, at banaliteterne nærmest står i kø, når det skal handle om følelser. Eller måske er problemet manglende empati eller indlevelsesevne hos publikum, som er for dumme eller tykhudede til at selv at regne ud, hvad EM-vinderen føler og for ublufærdige til bare at lade det ligge og i stedet koncentrere sig om noget substantielt.

Med se, nu forbrød jeg mig mod lex fooler, da ovenstående har et lixtal på 48 og det er der sgu nok ikke nogen der gider at læse alligevel.

Problemet er måske, at banaliteterne nærmest står i kø, når det skal handle om følelser. Eller måske er problemet manglende empati eller indlevelsesevne hos publikum, som er for dumme eller tykhudede til at selv at regne ud, hvad EM-vinderen føler og for ublufærdige til bare at lade det ligge og i stedet koncentrere sig om noget substantielt.

Med se, nu forbrød jeg mig mod lex fooler, da ovenstående har et lixtal på 48 og det er der sgu nok ikke nogen der gider at læse alligevel.
vi ik så dum jeg forstår at banan ind og tyk hud ja?

Last edited:
Jeg glemmer ikke dengang Line Baun Danielsen stak en mikrofon i snotten på Henrik Andersen da han blev tiljublet på rådhuspladsen efter EM 92 og spurgte: "Kan du ikke holde tårerne tilbage lige nu?" (eller noget i den stil) selvom det var tydeligt at det kunne han godt, hvilket egentlig kunne omformuleres til et lidt mere direkte, men lige så upassende "Så tud dog, dit utaknemmelige svin."

Der var engang for endnu længere siden, hvor enhver interviewee ville have afvist spørgsmål til deres følelser med henvisning til at følelser er noget personligt og dermed særdeles upassende at spørge ind til. Det er længe siden.

Apropos Line Baun Danielsen - jeg var politisk redaktør på en avis for mange år siden og blev derfor fra tid til anden bedt om at fyre nogle banaliteter af i et kamera om dansk politik.

I et liveinterview om en eller anden krise i Venstre spurgte hun mig så, hvor alvorlig situationen var. Jeg smilede til hende, strakte mine arme ud i fuld længde, rynkede brynene og trak dem så lidt tættere på hinanden. Og sendte hende et lidt mere skævt smil.

Der gik lige et øjeblik, inden hun sagde noget, og jeg kan faktisk ikke huske, havde det var.
Men vi havde et godt forhold og kunne sagtens grine af det bagefter, selvom hun spillede muggen.

Jeg har lavet lignende tåbeligheder som protest mod "hvor alvorlig/vigtig/overraskende-spørgsmål" gennem tiden som et forsøg på at være sjov. Forsøg.

En tidligere studiekammerat og jeg indgik ofte væddemål om, hvem der kunne slippe afsted med at sige det mest åndssvage i liveinterviews. Han blev ofte brugt som ekspert i digitale spørgsmål.

Jeg satte en frokost på højkant, hvis han kunne sige "urent trav" på Go'morgen Danmark i et interview om sikkerhed i Windows. Den vandt han.
Jeg skulle så svare "det kan jeg desværre ikke afsløre uden at inddrage tal" på et vilkårligt tåbeligt hvor-spørgsmål. Der måtte studieværten på (det rigtige) 24syv hæve øjenbrynene, da hun fik den i smasken lidt over klokken seks om morgenen, hvor jeg skulle udlægge, hvad der ifølge mine kilder var sket under finanslovsforhandlingerne i løbet af natten. Den vandt jeg. Men det gjorde sgu ondt helt selvvalgt at snakke sort i landsdækkende radio.

Hov, fuck. Jeg fik afsporet tråden. Nu er der sikkert en reprimande under opsejling. Det er din skyld, @fooler - hvorfor fanden skulle du også skrive Line Baun Danielsen????

Jeg får bestemt også kvalme af Trump, men lad os nu lige holde fokus:
Putin, Kim Jong-Un, Xi Jinping, Khamenei og mindst et dusin afrikanske diktatorer står foran Trump i køen til helvede.
Det er måske heller ikke den fedeste liste at være nødt til at bringe frem for at kunne tage sig lidt godt ud i sammenligning.

Last edited by a moderator:
Det er pisser mig af, er alle de mennesker, som har travlt med hvad vælgere i andre lande har valgt, uden rigtigt at indse, at hvis krisen kradsede i Danmark, så ville de sandsynligvis også stemme på deres helt egen handlekraftige psykopat.

50% af amerikanerne er ikke dummere end 50% af danskerne, men kun få har selvindsigt nok til at kunne indrømme at de selv nok ville være blandt de 50%, hvis de var dér i stedet for hér.

PS! Nej, jeg ville aldig i livet stemme på en idiot som Trump. Selvfølgelig ikke. Det er jo de andre der gør sådan noget, ikke? :LOL:

50% af amerikanerne er ikke dummere end 50% af danskerne, men kun få har selvindsigt nok til at kunne indrømme at de selv nok ville være blandt de 50%, hvis de var dér i stedet for hér.

Beg to differ. USA uddannelsessystem halter gevaldigt efter Danmark. Ja, de elitære Universiteter sparker røv men derunder står det virkelig skidt til.

Jeg får bestemt også kvalme af Trump, men lad os nu lige holde fokus:
Putin, Kim Jong-Un, Xi Jinping, Khamenei og mindst et dusin afrikanske diktatorer står foran Trump i køen til helvede.

Forskellen er, de er ikke demokratisk valgt. Trump er nu godt i gang med at nedbryde de demokratiske institutioner i verdens mægtigste land når vi ser på økonomi og militær, det er langt, langt være for den demokratiske verden end dem du nævner.
Alene det han flirter med ikke at ville overholde domstolenes afgørelser, er skræmmende. Der er så mange ligheder med 30ernes Tyskland at det er uhyggeligt.

Forskellen er, de er ikke demokratisk valgt. Trump er nu godt i gang med at nedbryde de demokratiske institutioner i verdens mægtigste land når vi ser på økonomi og militær, det er langt, langt være for den demokratiske verden end dem du nævner.
Alene det han flirter med ikke at ville overholde domstolenes afgørelser, er skræmmende. Der er så mange ligheder med 30ernes Tyskland at det er uhyggeligt.

Ja, det er forskellen. Men Trump er demokratisk valgt og derfor handler det ikke om at Trump er "godt i gang med at nedbryde de demokratiske institutioner", men at demokratiet er i gang med at afvikle sig selv.

Trump er ikke et problem for demokratiet. Trump ER demokratiet.

Det er pisser mig af, er alle de mennesker, som har travlt med hvad vælgere i andre lande har valgt, uden rigtigt at indse, at hvis krisen kradsede i Danmark, så ville de sandsynligvis også stemme på deres helt egen handlekraftige psykopat.

PS! Nej, jeg ville aldig i livet stemme på en idiot som Trump. Selvfølgelig ikke. Det er jo de andre der gør sådan noget, ikke? :LOL:
Nu kan jeg kun tale for mig selv. Men kunne jeg have stemt på Trump, hvis forholdene var slemme nok? Eller Hitler i 33? Ja, det kunne jeg desværre nok godt. Jeg håber det ikke, men anerkender, at det nok er sådan det hænger sammen.

Men det betyder ikke, at jeg behøver at affinde mig med Trumps gøren og laden, synes om den eller hejse det amerikanske flag i Nuuk, hvis det er det du sigter efter.

Og det er da rigtigt. Amerikanerne har selv valgt det. Men jeg har ikke valgt det, og han har immervæk så stor indflydelse på min hverdag, at jeg ikke mener det er urimeligt at have en holdning til ham.

Nå, jeg beklager. Den oprindelige post var også bare et øjebliks frustration der kogte over. Det skal ikke ske igen. At bringe Trump op er lidt ligesom at trække Nazisme-kortet i en diskussion.

Ja, det er forskellen. Men Trump er demokratisk valgt og derfor handler det ikke om at Trump er "godt i gang med at nedbryde de demokratiske institutioner", men at demokratiet er i gang med at afvikle sig selv.

Selvfølgelig er han et problem for demokratiet i USA uagtet han er demokratisk valgt. Det svarer til at sige Hitler ikke var et demokratisk problem, han blev også demokratisk valgt.

Latest posts

Back