Enig. Jeg synes i hvert fald, det er en lidt uigennemtænkt måde, de har skruet systemet sammen på.
Vi har været guld+-kortholdere i seks år. (Jeg ved godt, det er novicestatus i forhold til mange andre herinde, men jeg boede på Vestegnen i en årrække. Undskyld).
Klokken 13 i går var alle de gode væk, da jeg ville booke. Så jeg valgte at reservere plads på A1 af frygt at skulle nøjes med ståpladser, hvis jeg ikke var hurtig nok ude. Hvis der om nogle dage bliver (som til AaB-kampen) frigivet et hav af gode pladser på C4 og C5, fordi sponsorerne ikke ville have dem, og jeg vel at mærke ikke opdager det, inden de er væk, vil jeg føle mig en smule til grin. (Mere end blot på default-niveau).
Hvis de vil lade sponsorer få forrang på C-tribunen, burde hver sponsor skulle melde klart ud, hvor mange vedkommende skal bruge, inden der bliver åbnet for, at vi knap-så-vigtige-fans får mulighed for at reservere plads. Og hvis sponsorerne udebliver fra de pladser, som de har bestilt, uden at afbestille dem i god tid inden kampstart, skal de ganske enkelt bag i køen til billetvalg til næste hjemmekamp. (Altså lidt i stil med vores GF-pointscore. Bare med lidt større konskvenser).
AGF bør tænke mere på os almindelige fans, der såvel som sponsorerne er ramt af Vejlby-sygen, og give os de mest optimale muligheder for at kunne få de bedste pladser.
Lige nu låser AGF tilsyneladende en stor portion af de bedste pladser i lang tid, indtil deres sponsorer har besluttet sig for, om de vil have dem. Først derefter bliver de frigivet, men vel at mærke så sent, at alle os, der gerne vil være sikre os allerede har booket det bedst mulige, der var at gøre godt med. Det synes jeg ikke er rimeligt. I det hele taget synes jeg slet ikke, det er rimeligt, at sponsorerne også har førstevalg på C-tribunen.