New posts

Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 859
  • Views Views: Views 71K
Godt vi spillede igår kl 14...og ikke idag samme tid.....man bør forbyde brug af paraplyer uanset vejrliget...der er IKKE plads til disse
Paraplyer har da aldrig været velkommen på stadion.. Man kunne sætte sin paraply ved indgangen på det gamle stadion hvis man havde sådan en med..

Men ja, det er da super at det var i går kampen var og ikke i dag - men mon ikke vi nok skal få lov at opleve regnvejrsdage i Vejlby..

Men ja, det er da super at det var i går kampen var og ikke i dag - men mon ikke vi nok skal få lov at opleve regnvejrsdage i Vejlby..

Der var en periode for ikke så længe siden, hvor vi ikke havde spillet i regnvejr i noget der ligner 1,5 år.
Jeg mener det var en kommentator, der havde holdt styr på den statistik.
Så vi kan da krydse fingre for endnu et lille vejrmirakel.

Der var en periode for ikke så længe siden, hvor vi ikke havde spillet i regnvejr i noget der ligner 1,5 år.
Jeg mener det var en kommentator, der havde holdt styr på den statistik.
Så vi kan da krydse fingre for endnu et lille vejrmirakel.
Det var hele Uwes første sæson hvor der var 0 regnvejrskampe på hjemmebane!

Jacob Nielsen erkender i denne betalingsartikel fra Stiften, at det midlertidige stadion ikke kommer op på de omkring 12.000 som ellers var planen., men at de får gjort plads til flere mod Viborg end der var i søndags mod Aab.
Noget af en økonomisk bet, hvor man mister et sted mellem 500.000-800.000 kr per kamp, som jeg lige kan sjusse mig frem til ved udregning af gennemsnitsentrepriser og evt. bodsalg.
Men den falder tilbage på klubben selv ved at fejlberegne hvor meget plads man egentlig bruger på en stå plads. De har sikkert udregnet det som når man står tæt pakket til en musikkoncert til Smukfest, men det gør man ikke til fodbold. Samtidig fylder vinterjakker en del.

Jacob Nielsen erkender i denne betalingsartikel fra Stiften, at det midlertidige stadion ikke kommer op på de omkring 12.000 som ellers var planen., men at de får gjort plads til flere mod Viborg end der var i søndags mod Aab.
Jeg har ikke læst artiklen, men jeg mener jeg hørte eller læste et sted at han sagde det var på denne side af sommerferien. Underrubrikken indikerer også at der måske kan udvides, men udover lidt til næste kamp bliver det nok ikke rigtig før næste kamp.

Jeg undrer mig stadig over de 8.500 der åbenbart var mod AaB for de havde jo annonceret plads til lidt over 10.000 og meldte alt udsolgt, men det må vel have været en lidt dårlig formulering så de 10.000 er kapaciteten i går og de 8500 det de så nøjedes med lukke ind. Konklusionen må så have været at der faktisk var mere eller mindre fyldt med de 8.500, dvs vi kommer måske op på 10.000 med det de tilføjer, men ikke de 12.000 der var det oprindelige mål.

Det er godt man trods alt har sørget for at have lidt buffer i økonomien til de her ting. Det burde være til at beregne sådan en kapacitet, men der kan under alle omstændigheder ske en masse der giver uventede udgifter eller manglende indtægter.

Jeg har ikke læst artiklen, men jeg mener jeg hørte eller læste et sted at han sagde det var på denne side af sommerferien. Underrubrikken indikerer også at der måske kan udvides, men udover lidt til næste kamp bliver det nok ikke rigtig før næste kamp.

Jeg undrer mig stadig over de 8.500 der åbenbart var mod AaB for de havde jo annonceret plads til lidt over 10.000 og meldte alt udsolgt, men det må vel have været en lidt dårlig formulering så de 10.000 er kapaciteten i går og de 8500 det de så nøjedes med lukke ind. Konklusionen må så have været at der faktisk var mere eller mindre fyldt med de 8.500, dvs vi kommer måske op på 10.000 med det de tilføjer, men ikke de 12.000 der var det oprindelige mål.

Det er godt man trods alt har sørget for at have lidt buffer i økonomien til de her ting. Det burde være til at beregne sådan en kapacitet, men der kan under alle omstændigheder ske en masse der giver uventede udgifter eller manglende indtægter.
Til Viborg kampen, Ifølge JN, får de lavet samme ekstra konstruktion, som de lavede på stemningstribunen, i den anden ende, så snakkede han om at for sat ekstra stolerække nederst på langsiden (begrænset udsyn men iflg JN stadig rigtig gode pladser..), samt lidt flere VIP pladser på A.
Så de kommer over 9000 pladser til Viborg kampen, men han tror ikke på de kan ramme 10.000 pladser.
På sigt nævner JN at man måske kan gøre noget med hjørnene, men erkender at 12.000 ikke kan nåes med de konstruktioner der er derude.

Så må JN regne. Skal de ombygge stadion så de kan få flere ind eller er den omkostning noget større end at lade det være og tage indtægtstabet på gabet fra 12.000 og ned - i de 2 sæsoner (7-9-13) vi skal være der?

Noget af en økonomisk bet, hvor man mister et sted mellem 500.000-800.000 kr per kamp, som jeg lige kan sjusse mig frem til ved udregning af gennemsnitsentrepriser og evt. bodsalg.
Men den falder tilbage på klubben selv ved at fejlberegne hvor meget plads man egentlig bruger på en stå plads. De har sikkert udregnet det som når man står tæt pakket til en musikkoncert til Smukfest, men det gør man ikke til fodbold. Samtidig fylder vinterjakker en del.
Det var alligevel et voldsomt beløb du kom frem til. For det første er det kun ståpladser der kommer til at mangle og de er de billigste billetter og en del af dem vil også være børn. Det forudsat at man havde forventet 12.000 solgte billetter til hver kamp hvilket er ret urealistisk.

Det var alligevel et voldsomt beløb du kom frem til. For det første er det kun ståpladser der kommer til at mangle og de er de billigste billetter og en del af dem vil også være børn. Det forudsat at man havde forventet 12.000 solgte billetter til hver kamp hvilket er ret urealistisk.
Ja man har forventet med 12.000 til hver hjemmekamp - det er en del af budgettet. Og hvad Markedtingsdirektøren i diverse podcast mere eller mindre forventer.
En del er ikke børn, jeg ser få børn på B tribunen fordi de slet ikke kan se noget. Og ellers finder man hurtigt ud af det. Men okay så lad os sige der manger 3500 pladser, som hver betaler en gennemsnitspris på 120 kr (fair?) - det er allerede 420.000 kr i mgl indtægt på 1 hjemmekamp.
Bogsalg ikke medregnet.

Vildt hvis man har forventet 100% udsolgt til alle kampe i to år. Det nægter jeg simpelthen at tro. Især fordi de med vilje ikke har åbnet op for 12000 fra start da de netop har været usikre. Et realistisk bud er nærmere 9000 i snit hvis kapaciteten er 12000. Bare se i søndags.
Jeg er helt med på de tester i starten og skruer kapacitet langsomt op, og der skulle "kun" have været 10.000 i søndags. Men du bygger ikke et midlertidigt stadion til 12.000 hvis du alligevel vil budgettere med 9000 i snit. Så kunne du have justeret dine engangsomkostninger ved at bygge mindre.
Dennis Bjerre interviewer Jacob Nielsen i nævnte artikel og skriver direkte: " Fordi der var "kun" plads til 8.500 tilskuere. Altså 3.500 færre end de forventede og udmeldte 12.000 tilskuere, som stadion i Vejlby har godkendelse til at rumme. Og som AGF ikke mindst har budgetteret efter." link til kilde

Og hvorfor skulle vi ikke budgettere med det? Pt. har vi et tilskuersnit hjemme på ca. 13.000 tilskuere (som falder stille og roligt pga. nuværende kapacitet). Sæsonen før havde vi ca 11.500 i snit, og 14.500 året før det. Så 12.000ish havde ikke været galt at budgettere med i mine øjne.
At der så ikke fysisk kan være plads til det alligevel, er derfor en større, økonomisk, bet.

Jeg er helt med på de tester i starten og skruer kapacitet langsomt op, og der skulle "kun" have været 10.000 i søndags. Men du bygger ikke et midlertidigt stadion til 12.000 hvis du alligevel vil budgettere med 9000 i snit. Så kunne du have justeret dine engangsomkostninger ved at bygge mindre.
Dennis Bjerre interviewer Jacob Nielsen i nævnte artikel og skriver direkte: " Fordi der var "kun" plads til 8.500 tilskuere. Altså 3.500 færre end de forventede og udmeldte 12.000 tilskuere, som stadion i Vejlby har godkendelse til at rumme. Og som AGF ikke mindst har budgetteret efter." link til kilde

Og hvorfor skulle vi ikke budgettere med det? Pt. har vi et tilskuersnit hjemme på ca. 13.000 tilskuere (som falder stille og roligt pga. nuværende kapacitet). Sæsonen før havde vi ca 11.500 i snit, og 14.500 året før det. Så 12.000ish havde ikke været galt at budgettere med i mine øjne.
At der så ikke fysisk kan være plads til det alligevel, er derfor en større, økonomisk, bet.
Det er ikke helt korrekt.

Jvf. DBU og Divisionsofreningen skal kapaciteten på et stadion som dét der er i Vejlby være 10.000

Hvis man budgetterer med 12.000 tilskuere på et stadion med en kapacitet på 12.000, så begår man jo en begynderfejl og der tror jeg trods alt ikke at JN er. AGF plejer også at have forsigtige budgetter. Så det kan højest handle om et håb om at fylde stadion op hver gang - som både vil kræve en topplacering og gunstige vejrforhold. Men i forventningerne til årets regnskab har man jo også lavet et spænd på 20 mio. ved at sige at man forventer et underskud mellem 20 og 40 mio. kr. Da 1. halvår gav et overskud, er der nok ingen grund til panik.

Last edited:

Hvis jeg husker rigtigt, så har marketingschefen og JN den ambition, at der skal være udsolgt første år på det nye stadion. Her skal man huske at der er forskel på ambition og budget.

Jeg nægter at tro på (med mindre vi hører andet fra klubben), at vi har budgetteret med udsolgt til alle kampe i Vejlby.
At Dennis Bjerre skriver det modsatte - giver jeg ikke en døjt for. Han er kun ude efter clicks.

Hvis jeg husker rigtigt, så har marketingschefen og JN den ambition, at der skal være det første år på det nye stadion. Her skal man huske at der er forskel på ambition og budget.

Jeg nægter at tro på (med mindre vi hører andet fra klubben), at vi har budgetteret med udsolgt til alle kampe i Vejlby.
At Dennis Bjerre skriver det modsatte - giver jeg ikke en døjt for. Han er kun ude efter clicks.
Jeg ved hverken mere eller mindre end jer, men jeg tror godt man kan regne med man har budgetteret med fuld kapacitet på langt de fleste hjemmekampe i Vejlby, i hvert fald til 80 måske endda 90 % af kampene. Og det mål kan jo så ikke nås. Men jeg behøver ikke at dø på den her bakke omkring denne diskussion :ROFLMAO: Det er sådan set ikke fordi der går panik i den for mig, bare en forundring hvordan man kan regne det så meget forkert.

Jeg ved hverken mere eller mindre end jer, men jeg tror godt man kan regne med man har budgetteret med fuld kapacitet på langt de fleste hjemmekampe i Vejlby, i hvert fald til 80 måske endda 90 % af kampene. Og det mål kan jo så ikke nås. Men jeg behøver ikke at dø på den her bakke omkring denne diskussion :ROFLMAO: Det er sådan set ikke fordi der går panik i den for mig, bare en forundring hvordan man kan regne det så meget forkert.
Jeg tror måske også at Temu har oversolgt kapaciteten på de stilladser og at det nu kommer bag på AGF. Jeg er overordnet enig med dig i, at det kan blive et problem at holde budgettet på tilskuertallene, men AGF er jo tydeligvis klar over at det er svært at budgettere det her forår.

Lige nu styrer vi i det mindste mod gode tv-penge efter runde 22.

Latest posts

D
Replies
814
Views
54K
Back