New posts

Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 567
  • Views Views: Views 39K
Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)
Efter at have været på det nye stadion i går og læst om, hvordan klubben vil håndtere de normale hjemmekampe, ser jeg to farer i.f.t. antallet af tilskuere.

At de nærmeste anviste p-pladser for almindelige tilskuere ligger 1,3 km fra stadion. Er sikkert løst med shuttlebusserne ved ankomst, men når alle skal afsted på samme tid holder det ikke.

At det store C afsnit ikke er overdækket. Her vil en god gang dansk rusk og regn holde en del af hr. og fru Danmark hjemme i tørvejret.

En fantastisk oplevelse at få spillet så tæt på. Kontakten mellem spillere, trænere, dommertrio og tilskuere var ret vild. Til gengæld bliver det en hård tjans at være stemning. Der skal virkelig fuld skrald på overalt, for lyden ryger direkte op i luften. Lidt sødt at der var pyro og masker i går. Det var en gratis omgang, og det er jo også fastelavn 😉. En fin festlighed, der næppe gjorde nogen sure i det kolde blæsevejr. Men så er det også nok for i år, for vi vil gerne have lov til at blive ved med at kunne komme på stadion og se vores hold live.

Så vidt jeg kan høre, vil jeg næsten tro, det er et større problem, at ingen kan se noget på de endetribuner..!? Da særligt børnene i familieafsnittet...
I familieafsnittet sidder de jo ned - og kan se.
Det er på ståtribunerne der er en udfordring som jeg forstår det.

Lidt som da man skulle stå i Silkeborg på jordhøjen og kigge mellem hinanden bag målet.

I familieafsnittet sidder de jo ned - og kan se.
Det er på ståtribunerne der er en udfordring som jeg forstår det.
Du har selvfølgelig ret, i at det gør en enorm forskel om det er stå- eller siddepladser. Men når middelhøje mænd ikke kan se på ståtribunen kan jeg umiddelbart godt frygte, at de små skal have godt med puder på sædet. Måske er det bare mig, der har mistet grebet om geometrien...

Hvorom alting er, så kunne det godt vise sig at blive et problem med ståpladserne. Hvis folk ikke kan se noget, så køber de vel ikke billet igen?

Last edited:
Du har selvfølgelig ret, i at det gør en enorm forskel om det er stå- eller siddepladser. Men når middelhøje mænd ikke kan se på ståtribunen kan jeg umiddelbart godt frygte, at de små skal have godt med puder på sædet. Måske er det bare mig, der har mistet grebet om geometrien...

Hvorom alting er, så kunne det godt vise sig at blive et problem med ståpladserne. Hvis folk ikke kan se noget, så køber de vel ikke billet igen?
Man skal ihvertfald nok have en vis højde lyder det til. Med mindre folk bliver gode til at stille sig så det passer, men det er nok utopi at tro når blodet pumper. Stemning skal nok blive fyldt hver gang uanset, og så kunne det da et eller andet sted være fedt, hvis de er så mange, at de også kan fylde ståafsnittet på modsatte endetribune. Jeg tror nu ikke det kommer til at blive et problem.

Dette blev slået op inde i ksdh gruppen på Facebook

"Er jeg den eneste, og eller er der andre som ikke var særlig benovet over udsynet fra stå pladserne på B2?
Vil nødig være negativ, men jeg stod helt oppe på bagerste række, og fik følgende oplevelse…
Højtalerne bag målet, sidder i hovedhøjde fra den plads, og tog enddog meget udsyn på banen.
Der gik 7 mål ind i den ende vi stod, men vi så ikke nogen af boldene gå i nettet…da mållinien ikke var synlig..eneste indikation på at bolden var i mål var når folk andre stedet brød ud i jubel.
Ved hjørnespark kunne vi ikke se hvem der sparkede og hvornår…vi så først bolden når den hang i luften inde foran mål.
Årsagen til de minuser jeg omtaler, er efter min mening at rapsen vi stod på er for flad, hvilket betød at de som stod foran tog udsigten.
Jeg har selvfølgelig skrevet min oplevelse i det test spørgeskema der er udsendt, og håber derfor der vil blive taget nogen aktion til forbedring….
Og ja dette er kun skrevet for at skabe forbedringer til gavn for publikum og AGF…."

@Salling23

Det kunne have været min beretning.

Udsynet på B2 er meget begrænset af både svag hældning og bredde 'trappetrin', som der vist skal to rækker tilskuere på for at fylde afsnittet op (jeg tror ikke man kommer op på 12000 på det stadion - det er en overvurdering af, hvad der kan være på ståafsnittene). Jeg studsede ikke over det med højtalerne (stod heller ikke helt bagerst), men kan til gengæld supplere med, at den 'pixellering' af synsfeltet, som skabes af nettet bag målet, heller ikke gør noget godt for synligheden.

Det opvejes til dels af nærheden til banen, hvor man virkelig kan mærke og høre spillerne, og så for mit eget vedkommende af, at jeg er en romantisk sucker for ståpladser generelt, hvor man kan flyde mere frit rundt. Desuden: Vejlby er både kult og koldt, men man fryser slet ikke på samme måde stående som siddende. Ift. det med kulden har 4 GF-kasser lige for næsen og et par Underberg naturligvis også hjulpet på det hele...

Det er (især pga. stå-endetribunerne, som mange / de fleste vil være henvist til) objektivt set ikke et ret godt stadion - det er sgu nødt til at blive kult for at blive godt. Og erfaringen fra lørdag må være, at intet hjælper 'kult' bedre på vej end en god præstation på banen. Det tror jeg også godt spillerne er klar over.

/W

Status 14:20: 303 pladser ledige på C, hvor næsten alle er på C1helt nede i hjørnet. 182 unummererede pladser ledige på A. Hvad udgør de to tribuner - 8.000 ud af de 12.000 pladser? Og hvor mange pladser er der i stemningsafsnittet? Det så allerede godt fyldt op til FCK-kampen.

Jeg synes, det er absurd, at alle abonnementskategorier får lov til at trække billetter på samme tid, og det kunne virkelig mærkes på køen. Som guldabonnent betaler jeg knap tre gange så meget i forhold til det billigste abonnement, så det er sgu skuffende at logge ind klokken 12:04 for efter en rum tid i kø at erfare, C7 var tætteste mulighed på midten, hvis vi gerne ville sidde på de bagerste rækker, og jeg skulle vel at mærke kun bruge to billetter.

Guld burde have forrang i minimum fire timer eller helst en hel dag, hvis det stod til mig. Og dernæst samme vilkår for sølv, inden lavpriskategorien får mulighed for at vælge en dag, før resten ryger ud på et åbne marked. Det er sgu træls at skulle sidde brandvagt før hver hjemmekamp for at sikre ikke at få plads i Ydre Udgaard.

Jeg synes, det er absurd, at alle abonnementskategorier får lov til at trække billetter på samme tid, og det kunne virkelig mærkes på køen.

Er prisen på Guld ikke sat ned så den matcher sølv eller betaler i stadig mere for samme ydelse?
Fordelen ved guld er vel netop det faste sæde, som man under aller omstændigheder ikke har mere?

Back