New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 156K
Cykling
Jeg har aldrig haft problemer med jøder, jeg møder rundt omkring. Men jeg har et problem med staten Israel.
Jeg synes, de har været alt for aggressive i det område, de mere eller mindre fik "gratis" sidst i fyrrerne
Siden da har de udvidet igen og igen....
Og værre endnu er det næsten, at deres bosættelser er ulovlige i israelsk lovgivning og i international ditto. Det har stået på i vel 60 år og INGEN gør noget eller mener det bør stoppe. I rest my case.

Med fare for at politisere....
Slet endelig, hvis I synes.

Jeg har aldrig haft problemer med jøder, jeg møder rundt omkring. Men jeg har et problem med staten Israel.
Jeg synes, de har været alt for aggressive i det område, de mere eller mindre fik "gratis" sidst i fyrrerne

Jeg kan godt forstå, at der er mennesker, der gerne have mere fokus på situationen i Gaza mv
Vingegaard sagde det jo meget fint...

Og cykelløb foregår ude på vejene

Men kunne producerne ikke gøre mere for ikke at give dem opmærksomhed?
Klip væk når der er kontroversielle flag..
Og endelig også de der fjollede fulde mænd i mærkelige kostumer, der løber med en hundrede meter.
For at komme på tv...

🤪
John Jäger fra TV2 Sporten har tidligere under løbet udtalt sig om dette:

Jeg har haft meget lidt sympati for mennesker der overalt går rundt og flager med et palæstinensisk - værst da de fyldte alt for meget foran Århus Domkirke ved en kongelig begivenhed - og nu under vueltaen.....det er sølle at blande sport ( og alt muligt andet! ) sammenmed politik - hold Jer til ambassader og rådhuspladser!!

Yes, yes...I know...jeg har sat rumpen i klaskehøjde - so let it be

Jeg har alt muligt sympati for folk, der flager med det palæstinensisk flag. Det gælder i alle sammenhænge (undtagen i de sammenhænge, hvor det er som støtte til hamas). Også i Vueltaen.

Vi er jo kun kommet hertil, fordi hele den vestlige verden kigger stiltiende til, mens Israel begår folkemord, overtager Palæstina og driver hungersnød. Ingen lytter. Derfor går det ud over cykelsporten.

Det er fint. Så længe ingen stopper Israel, er det fuldstændigt legitimt at forstyrre alle sportsgrene og alle andre begivenheder.

Hvad jeg til gegæld hader, afskyr og foragter er staten såvel som holdet Israel. Holdet er sports washing, og Israel er i min bog efterhånden ikke væsentligt bedre end nazisterne i 2. verdenskrig.

Edit. Og helt ærligt. Op i røven med kongehuset. Rigtigt meget er væsentligt vigtigere end deres anakronistiske begivenheder.

Jeg har haft meget lidt sympati for mennesker der overalt går rundt og flager med et palæstinensisk - værst da de fyldte alt for meget foran Århus Domkirke ved en kongelig begivenhed - og nu under vueltaen.....det er sølle at blande sport ( og alt muligt andet! ) sammenmed politik - hold Jer til ambassader og rådhuspladser!!

Yes, yes...I know...jeg har sat rumpen i klaskehøjde - so let it be

Ja hvad ligner det dog at gå rundt og flage med et flag for et folkefærd som langsomt er ved at blive etnisk udrenset, puha det er træls at se på.

(At afbryde sport osv er noget andet for mig, det skal man helst holde sig fra).

Med fare for at politisere....
Slet endelig, hvis I synes.

Jeg kan godt forstå, at der er mennesker, der gerne have mere fokus på situationen i Gaza mv
Vingegaard sagde det jo meget fint...

Og cykelløb foregår ude på vejene

Men kunne producerne ikke gøre mere for ikke at give dem opmærksomhed?
Klip væk når der er kontroversielle flag..
Og endelig også de der fjollede fulde mænd i mærkelige kostumer, der løber med en hundrede meter.
For at komme på tv...

🤪
Lad mig så bare sige, at jeg er uenig i alt det ovenstående.
De overlevende europæiske jøder fik et goldt, dødt ørkenområde foræret efter 2. verdenskrig, hvor araberne kæmpede for Hitler og Mussolini.
Siden da har Israel været i krig med deres arabiske naboer i 1948, 1967, 1972, 1982 og engang omkring årtusindskiftet.
Den 07. oktober forrige år blev de overfaldet og myrdet i tusindtal i deres egne hjem.
Araberne fejrede det.
Så ja, de slår igen. Hvad skal de ellers gøre?

Please! Kan I holde jer til trådens formål og holde politik, krig og dårligdom ude herfra. Der er rigeligt med steder til den slags og det er rart at have dette forum som frirum.

Ja tak og det kommer fra en, som ellers mener, der skal være vide rammer herinde men der er emner, som ikke gør sig godt på et debatforum. Krigen i Gaza er en af de emner.

Lad mig så bare sige, at jeg er uenig i alt det ovenstående.
De overlevende europæiske jøder fik et goldt, dødt ørkenområde foræret efter 2. verdenskrig, hvor araberne kæmpede for Hitler og Mussolini.
Siden da har Israel været i krig med deres arabiske naboer i 1948, 1967, 1972, 1982 og engang omkring årtusindskiftet.
Den 07. oktober forrige år blev de overfaldet og myrdet i tusindtal i deres egne hjem.
Araberne fejrede det.
Så ja, de slår igen. Hvad skal de ellers gøre?
7.Oktober er en tragedie og der foregik overgreb som er ubeskrivelige, det tror jeg de fleste normale mennesker kan blive enige om.
Men vi skal videre fra at Arabere er lig med Hamas, problemet er proportionerne og kynismen at det måde Israel “slår tilbage mod Gaza på”
Jeg synes faktisk ikke det er en krig eller en konflikt længere.

Men vi er enige om at Mads er Boss og AGF er det bedste ved en til tider kompleks fodboldverden.

Jeg lover at stoppe her, der er mange følelser indvolveret fra mit vedkommende.

Jeg tager gerne en debat privat sålænge det er i en respektfuld tone.

Men AGF og Cykling!!!
God aften.

Latest posts

Back