New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 156K

Jeg synes, det er perfekt. En lille, kort klassiker i Byernes By. De, der vil, kan køre ræs, og så kan resten køre parade. 🤝🏻

Kvindernes løb har været ganske seværdigt indtil videre.

Min favorit er min første kærlighed på damesiden, Pauline Ferrand-Prevot, som har gjort comeback til landevejen og i foråret vandt Roubaix med en imponerende solo.

PFP har vundet VM på landevej, CX og MTB samt OL i MTB.

Det er ikke kun Pogi, der kan det hele 😜
Hun vandt vel og mærke VM på landevej, cx og mtb i samme år. Som den eneste nogensinde. Ret vildt bedrift.

I dag ser vi en af kvindecyklingens store svagheder eller styrker, om man vil.

Afstanden mellem kaptajnerne og hjælperne er for stor. Hjælperne bliver sat. Det går i stå.

En rytter ude af GC angriber og får et kæmpe hul.

Hjælperne kommer tilbage, men det er for sent, for de bliver sat igen, når der køres.

Solo win. Klassisk kvindecykling.
Ligesom Tadej og Jonas

@ Rastaa
Jeg synes nu, det var et godt ræs idag
De kigger lidt for meget på hinanden til min smag, men det var en flot sejr. Hun var meget meget stærk.

Når jeg skriver, det både kan være en styrke og en svaghed, så mener jeg, at det er en klar styrke for seværdigheden, at en svagere rytter vinder, mens den omtalte tilfældighedsfaktor ift. det vindende angreb er noget skrammel, hvis man godt kan lide at spille lidt på løbet. 🙂

Under alle omstændigheder er det blevet tættere i toppen, men bredden er ikke stor.

Apropos snakken om Norsgaard til Trek, så har Declercq i dag offentliggjort, at han stopper karrieren når sæsonen er slut. Så Trek kommer i hvert fald til at stå og mangle et styk frontsvin til næste sæson...

De er vist også ved at hente Walscheid, som er tæt på to meter. Declercq er jo ikke nogen stor rytter; han kan bare leve med at være trækdyr a la Lars Bak.

Ikke sikkert vi skal trættes med Pogacars suverænitet så længe endnu. Han lyder i hvert fald ikke som en, der synes GTs er det fedeste at køre i verden: https://www.feltet.dk/incoming/poga...jeg-taeller-allerede-ned-til-pension/10907750

Jeg tvivler på, at han får lov at undlade af køre Tour de France.

Hele UAEs projekt er sport washing af UAE. Det virker usandsynligt at de undlader at gå efter at fuldstændig dominere det løb, der samler 90% af mediernes dækning.

Hertil har han ikke vundet Vueltaen endnu. Det gætter jeg også på, han går efter pået tidspunkt.

Hele UAEs projekt er sport washing af UAE. Det virker usandsynligt at de undlader at gå efter at fuldstændig dominere det løb, der samler 90% af mediernes dækning.

Hertil har han ikke vundet Vueltaen endnu. Det gætter jeg også på, han går efter pået tidspunkt.
Ja, hans enorme løn er utvivlsomt forbundet med at vinde touren. Men spørgsmålet er jo om han kan blive ved med at finde motivationen til at træne op til, hvis han synes det er så kedeligt. Ift. Vueltaen havde det jo været oplagt at tage den i år, som forberedelse til VM, men det er han åbenbart for udbrændt til.

Han virker generelt som typen, der har brug for nye udfordringer for at motivere sig. Dem kan han stadig finde i klassikerne, men virker til at han mentalt er færdig med GTs.

Så jeg synes det bliver lidt spændende, hvad der kommer til at ske fremadrettet. Aller helst tror jeg han gerne vil have en kalender a la MvDPs, hvor han fokuserer på de endagsløb der er sjove og de få andre løbsdage primært bliver brugt som træning. Men som du er inde på, så er det ikke det UAE betaler ham for.

Det kan jo så blive valget mellem at have ham på holdet, eller miste ham. Hvor længe har han kontrakt?

Han virker, som andre siger, som en der har lyst til at kører på instinkt og kører indianer løb. Og det kan man ikke helt i GT. Men mon ikke der i hvert fald går et par år før det er aktuelt.

Latest posts

Back