New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 204K
Det var flot. Jeg havde lagt mine penge på Kooij og Groves, og vi fik nogle nyttige svar fra både dem og Wout i dag.

Mads er klart bedst, men nok ikke hurtigst.

Elsker Giroen, hvor en flad etape er en kuperet etape i Touren 😍
Det er bare kun de aller aller største, der kan være favorit fra starten, tage styring og vinde også.

Wout var tæt på, men tror ikke han havde vundet, om så der var 50 meter mere

Efter Paris-Nice - hvor han vandt en etape - hedder Mads Pedersens syv løbsdage:

- Milano-San Remo: #7
- E3: #2
- Gent-Wevelgem: #1
- Dwaars Door: #5
- Ronde: #2
- Paris-Roubaix: #3
- Giro d'Italia 1. etape: #1 og lyserød førertrøje.

Måske får han aldrig den monumentsejr, han brændende ønsker sig, men hold-da-kæft for en serie.
I mine øjne er han godt på vej til at blive den største danske rytter nogensinde. Jeg har stor respekt for Jonas Vingegaard, men jeg kan godt lide allroundere, der udfordrer sig selv, og der er Mads bare i top.

Hvad tænker I andre?

Min rangering:

Mads
Jonas
Fuglsang
(Rolf)
(Riis)
Skjelmose
Asgreen/Cort

I mine øjne er han godt på vej til at blive den største danske rytter nogensinde. Jeg har stor respekt for Jonas Vingegaard, men jeg kan godt lide allroundere, der udfordrer sig selv, og der er Mads bare i top.

Hvad tænker I andre?

Min rangering:

Mads
Jonas
Fuglsang
(Rolf)
(Riis)
Skjelmose
Asgreen/Cort
Har svært ved at se det slå verdens største cykelløb🫣 men det der vm var legendarisk💪💪

Fed fed etape i dag og hold op de satte tryk på henover stigningen anden gang. De droppede jo fra en efter en. Troede lige de fik smidt Wout men han havde sikret sig en livline som førte ham op igen.

Stor stor klasse af Lidl-Trek at udføre taktikken og suverænt af Mads som han eksekverede til sidst🤩🤩

Har svært ved at se det slå verdens største cykelløb🫣
Det er til at forstå, men Jonas mangler imø sejre i andre løb. Jeg håber, det kommer. Han havde jo fx vundet Vuelta 2023, hvis han ville.

Jeg synes nok også bare, Touren er lidt overvurderet. Derfor har jeg fx også Fuglsang over Riis.

Men ja. Det er en stor mester, der bare tager kontrol over løbet fra dag et.

Vingegaard har vundet Touren 2 gange, der skal ekstremt meget til for at overgå det og hvis Mads P skal rangere over det, skal der nogle monument sejre til.
Man skal også huske på, at Jonas har vundet store og prestigefyldte ugelange etapeløb og den eneste grund til, de ikke fylder mere er netop pga. de 2 Tour sejre og hans niveau er bare så højt, de nærmest tages for givet.

Jeg kan huske, da Fuglsang vandt Dauphine, der var det rigtig stort. At Jonas har vundet det er sådan mere "selvfølgelig flot men det er jo kun opvarmning".

Min top 3:

Jonas
Rolf (jeg ved godt doping) pga. de 2 monumenter.
Mads P. Et VM til, et monument eller nogle flere sejre og han overgår Rolf.

Vingegaard har vundet Touren 2 gange, der skal ekstremt meget til for at overgå det og hvis Mads P skal rangere over det, skal der nogle monument sejre til.
Man skal også huske på, at Jonas har vundet store og prestigefyldte ugelange etapeløb og den eneste grund til, de ikke fylder mere er netop pga. de 2 Tour sejre og hans niveau er bare så højt, de nærmest tages for givet.

Jeg kan huske, da Fuglsang vandt Dauphine, der var det rigtig stort. At Jonas har vundet det er sådan mere "selvfølgelig flot men det er jo kun opvarmning".

Min top 3:

Jonas
Rolf (jeg ved godt doping) pga. de 2 monumenter.
Mads P. Et VM til, et monument eller nogle flere sejre og han overgår Rolf.
Jeg synes, du har en god pointe her. Jeg kan som sagt godt lide alsidighed, og derfor er jeg også glad for Fuglsangs to monumenter. Der var et vindue på to år, hvor Fuglsang var den måske bedste all-rounder i verden.

Jeg ærgrer mig meget over, at han aldrig satsede på fx Ronde med sin store motor. Brostensetapen i TDF 2014 er legendarisk!

Jeg tror, min top ti er som følger:

Vingen
Mads
Rolf
Rasmussen
Riis
Fuglsang
Ritter
Asgreen
Cort
Skjelmose

Jeg er med på, at Rolf, Riis og Rasmussen alle var dopede. Men det var resten af feltet også (ja, Contador kørte også på bøf i 2007).
Jeg er helt cool med at anerkende de dopede sejre. Det var meget store oplevelser for en knejt i 90'erne!

Jeg har da i øvrigt helt glemt Rasmussen. Han var dopet, men hold da kæft han kunne klatre!

Og så har han den angiveligt indtil fredag.
Mjaeh. 5. etape ligger fint til et udbrud, men finalen er hård nok til at forsøge noget i klassementet. Hvis Roglič vil vinde den dag, gør han det sandsynligvis.

I alle tilfælde bliver det en svær etape at kontrollere, så Mads kan nok godt finde på at hoppe med i udbrud med en hjælper eller to.

Latest posts

Back