New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 208K
De seneste 10 år er den største vindrrmargen i Giro dell Emila været 14 sekunder. Pogacar kører i dag med 37 km igen og smadrer et uhørt stærkt felt med knap 2 minutter.

Det er fuldstændigt uhørt, at han bare bliver ved med at være i en form, hvor resten af verdenseliten bare kan kigge på som statister.

Det må være nogle helt særlige træningsmetoder, han har tilegnet sig siden sidste sæson, når han kan flytte sig så meget mere end alle andre.

Det er i hvert fald imponerende, at han kan blive ved med at performe som om, at han er den eneste, der kører professionelt, og resten er de rene amatører.
Sportsdirektørerne med det blakkede ry og de Forenede Arabiske Emirater med det samme, har fundet formlen til den perfekte træning men det er ikke er gået op for alle de andre hold endnu 😂 Gad vide hvor mange løbsdage han nu har vundet i år - det må være historisk:unsure:

Jeg så ikke løbet men det virker vanvittigt - generelt er min interesse for cykling nedadgående, hvor Pogacar deltager. Det er fuldstændig absurd som han kan køre fra alle de andre langt udefra og de gang på gang ikke magter at få ham kørt ind. De løb bliver som sprinteretaperne - man kan nøjes med at se de sidste kilometer eller en kort sammendrag.

Sportsdirektørerne med det blakkede ry og de Forenede Arabiske Emirater med det samme, har fundet formlen til den perfekte træning men det er ikke er gået op for alle de andre hold endnu 😂 Gad vide hvor mange løbsdage han nu har vundet i år - det må være historisk:unsure:

Jeg så ikke løbet men det virker vanvittigt - generelt er min interesse for cykling nedadgående, hvor Pogacar deltager. Det er fuldstændig absurd som han kan køre fra alle de andre langt udefra og de gang på gang ikke magter at få ham kørt ind. De løb bliver som sprinteretaperne - man kan nøjes med at se de sidste kilometer eller en kort sammendrag.
Lance Armstrong vidste godt at det ikke måtte se alt for dominerende ud, så han holdt tilbage på flere etaper i Touren og han holdt sig fra at smadre sine konkurrenter i alle enkeltdags klassikerne - selvom han var medicineret til at kunne gøre det.

Pogacar må have en væsentligt større tillid til at hans pludselige eksplosion i præstationer, ikke ender med at blive afsløret som snyd, eller også er han ligeglad og lever i nuet.

Fuldstændigt enig. Især i den sidste del. Det er meget lidt interessant at følge med i, medmindre man holder med Pogacar.

Lance Armstrong vidste godt at det ikke måtte se alt for dominerende ud, så han holdt tilbage på flere etaper i Touren og han holdt sig fra at smadre sine konkurrenter i alle enkeltdags klassikerne - selvom han var medicineret til at kunne gøre det.

Pogacar må have en væsentligt større tillid til at hans pludselige eksplosion i præstationer, ikke ender med at blive afsløret som snyd, eller også er han ligeglad og lever i nuet.

Jeg tror faktisk ikke, Armstrong kunne have præsteret som Pogacar og vundet løb på tværs af en hel sæson. Hvis han kunne, havde han lavet giro-tour doublen og vundet flere løb, han havde deltaget i. Han blev bl.a. nummer tre til OL ITT, nummer to i Amstel, nummer 28 i Flandern og nummer 44 i San Remo. Så han forsøgte. For mig er det mere påfaldende, at selv de største snydere ikke for alvor kunne vinde udover TdF, mens Pogacar har været mindst tre niveauer over alle andre ryttere i alle løb fra marts til oktober. Det er uhørt.

Ift. din sidste del. Det undrer også mig, at Pogacar ikke er bange for at vinde for meget. Du glemmer den mulighed, at han simpelthen er ren. Det tror jeg helt åbentlyst ikke, han er, men selv hvus han er, er det normalvis en god ide i cykelsport ikke at dominere for meget, fordi det reducerer de andre til statistier og skaber uvilje i feltet. Det er også interessant, at det tilsyneladende ikke er noget, han bekymrer sig om.

Jeg tror faktisk ikke, Armstrong kunne have præsteret som Pogacar og vundet løb på tværs af en hel sæson. Hvis han kunne, havde han lavet giro-tour doublen og vundet flere løb, han havde deltaget i. Han blev bl.a. nummer tre til OL ITT, nummer to i Amstel, nummer 28 i Flandern og nummer 44 i San Remo. Så han forsøgte. For mig er det mere påfaldende, at selv de største snydere ikke for alvor kunne vinde udover TdF, mens Pogacar har været mindst tre niveauer over alle andre ryttere i alle løb fra marts til oktober. Det er uhørt.

Ift. din sidste del. Det undrer også mig, at Pogacar ikke er bange for at vinde for meget. Du glemmer den mulighed, at han simpelthen er ren. Det tror jeg helt åbentlyst ikke, han er, men selv hvus han er, er det normalvis en god ide i cykelsport ikke at dominere for meget, fordi det reducerer de andre til statistier og skaber uvilje i feltet. Det er også interessant, at det tilsyneladende ikke er noget, han bekymrer sig om.
Feltet elsker Pogi. Hvis han var dopet, og de andre ikke var, ville der ikke være den samme velvilje.

I Catalunya var der lidt brok over, at han ikke lod andre komme til fadet, men generelt hersker der dyb respekt om hans præstationer.

Det er for mig en klar indikator.

Jeg er også Pogi fan.

Jeg kan sagtens folge Uglen mfl. som har en sund skepsis i forhold til dette års præstationer.
Med den viden vi har nu, så er han ikke dopet, kommer der noget frem om nogle år - det er bestemt plausibelt.

Jeg synes personligt heller ikke Armstrong sammenligningen er super relevant - alle rytterne korer jo meget stærkere end for bare 10 år siden, tech, nutrition bedre træning er helt sikkert også en del af ligningen.

For mig at se har vi at gore med en generationelt talent, hvis ikke mere end det.

I min bog kan både Wiggins og Froomey også sættes i kategorien som snydere, men de er indtil videre ikke domt.

Nå men der er grus på menuen i dag.

I world gravel championships har MvdP netop åbnet løbet 60km udefra, og det har bragt den forsvarende mester, Mohorič, i store problemer.

Og så er der Paris - Tours, som i nyere tid har været et rigtigt danskerløb.

Jeg har smidt en lille skilling på Mads P. efter hans fornemme indsats til VM. Truslen fra folk som Philipsen og De Lie er dog reel. Særligt sidstnævnte har ofte været en sten i skoen for Mads. De kalder ham "Tyren" i Belgien, og han er generelt pisse irriterende 😁

alle rytterne korer jo meget stærkere end for bare 10 år siden, tech, nutrition bedre træning er helt sikkert også en del af ligningen.

For mig at se har vi at gore med en generationelt talent, hvis ikke mere end det.

Det kan godt være de alle kører hurtigere end de gjorde for 10 år siden - der er bare ikke nogen som har haft samme udvikling som Pogacar - den har været outofthesky siden han kom i hænderne på Mauro Gianetti (så god var han heller ikke som ungdomsrytter - der kunne de andre følge med). Gianetti er forresten rimeligt kendt for at være tæt på at dø da han deltog i Romandiet rundt - ifølge ham selv et tilfælde men ifølge lægerne fandt de et epo lignende stof i hans blod. Han slap med 3 dage i koma.

Ingen har sprunget rammerne som Pogacar og vist sig i stand til at køre en hel sæson, hvor han både vinder klassikere i foråret, 2 Grand Tours, VM og nu sætter et foreløbigt punktum i en efterårsklassiker. Det er fuldstændig vildt og ekstremt at det kan lade sig gøre.
Sammenholder man det med et management team som er særdeles kendte for deres arbejde med f.eks. Ricco og nogle bagmænd/ejere der som regel ikke skyer nogen midler, så kan man tænke sit. Det er fair nok ikke at gøre men blindt at hylde manden vil jeg undre mig over.

De plausible forklaringer omkring tech, nutrition mv. har vi hørt hver gang og alligevel er de fleste af dem blevet knaldet for doping.

@Rastapopoulos hvad mener du med feltet elsker ham? Befinder du dig i branchen og kender rytterne eller er der lavet en afstemning ;) Sorry men det er et lidt sjovt statement som nu er kommet en del gange - måske en uddybning kan hjælpe på forståelsen?

Som sagt elsker feltet Pogi. Der er ingen sammenligning mellem de tos personligheder overhovedet.

Så frygt for hvad?

Omertaen. Det var godt for sporten, at Armstrong vandt. Det er godt for sporten, at Pogacar er en super stjerne. Og det er i hvert fald ikke godt for sporten med kritik af super stjernen. Så hvis du som rytter udtaler dig kritisk om Pogacar, så er mit bud at du samtidig skal finde dig noget andet at lave.

At mene, at det beviser, at Pogacar er ren, at andre ryttere hylder ham, er tæt på det mest naive, jeg kan komme i tanke om.

@Rastapopoulos hvad mener du med feltet elsker ham? Befinder du dig i branchen og kender rytterne eller er der lavet en afstemning ;) Sorry men det er et lidt sjovt statement som nu er kommet en del gange - måske en uddybning kan hjælpe på forståelsen?
Gerne.

Ingen taler dårligt om ham. Alle anerkender hans præstationer og hylder ham - også hans nærmeste konkurrenter. Han er en "nice guy," et fjollehoved, en gentleman og en stor, stor mester, som også anerkender og hylder sine modstandere, selv når han smider alt på en enkelt dårlig etape i Touren.

Om jeg har en særlig indsigt i branchen, kan jeg ikke kommentere.

Omertaen. Det var godt for sporten, at Armstrong vandt. Det er godt for sporten, at Pogacar er en super stjerne. Og det er i hvert fald ikke godt for sporten med kritik af super stjernen. Så hvis du som rytter udtaler dig kritisk om Pogacar, så er mit bud at du samtidig skal finde dig noget andet at lave.

At mene, at det beviser, at Pogacar er ren, at andre ryttere hylder ham, er tæt på det mest naive, jeg kan komme i tanke om.
Well, jeg synes, din vinkel er noget af det mest respektløse og usaglige, jeg kan komme i tanker om.

Vi bliver aldrig enige. ☺️

Jeg "opdagede" Pogi i Vueltaen, hvor han vandt 2 etaper i lobets sidste trediedel, hvilket var ganske sensationelt for en ung rytter, hvis jeg husker rigtigt.
Jeg folger ikke ungdomscykling, saa der kan jeg ikke vaere med.

I forhold til strukturen omkring UAE, har jeg altid vaeret mest skeptisk omkring Mtxin - Ricco og blodet i hans koleskab, er jo ogsaa en vild vild historie.
Jeg kan sagtens forstaa skepsis, min holdning er at saa laenge der ikke er klare indicier som valeger jeg at stole paa han er et ekstrordinaert talent som korer rent.

Hvis du ikke kober den "plausible" forklaring, med, tech, udstryr og 100g carbs i timen, tror du saa at hovedparten af feltet snyder? - de korer jo alle sammen meget staerkere.

uden jeg skal svare for Rasta - saa vikerr Pogi som en der nyder at kore paa cykel, det er jo sikkert ogsaa sjovere hvis man vinder 40% af de lob han stiller op i.
Hvor imod Lance, hvad vi kan laese os til efter hans karriere, nok naermere var frygtet og lidt for simplet virker som et dumt svin a la Tepstra.

Cykling er phantastsk med AGF er bedre.

Go sondag!

Latest posts

Back