Interessant - men ja. Det kan diskuteres om det er doping eller ej, hvis det ikke er forbudt. Der har dog været en "fantastisk" udvikling og spring i præstationer.
Kender han til historien om rytterne fra Uno-x der fik kulilteforgiftning i et gokartcenter? Historien kan sagtens være sand men med tanke på de historier der går pt., så er det svært ikke at stille spørgsmål.
Arh, det bliver sgu lidt for konspiratorisk, hvis man tror Uno-X har opfundet en røverhistorie for at dække over præstationsfremmende CO-inhalation. Det foregik på træningslejren i november hvor rytterne næsten bruger mere tid på at gå i byen end på at cykle...
Men apropos effekten af CO-inhalation, så bruger bl.a. Mathias Norsgaard hypoxi-behandlinger (hvor man kortvarigt kommer en tur i 8.000m under kontrollerede forhold). Skulle være godt mod migræne og som hjælp efter hjernerystelser, men Norsgaard (og de øvrige proer, der bruger det) gør det jo af samme årsag som den påståede CO-indhalering. Er det så også doping?
Arh, det bliver sgu lidt for konspiratorisk, hvis man tror Uno-X har opfundet en røverhistorie for at dække over præstationsfremmende CO-inhalation. Det foregik på træningslejren i november hvor rytterne næsten bruger mere tid på at gå i byen end på at cykle...
Men apropos effekten af CO-inhalation, så bruger bl.a. Mathias Norsgaard hypoxi-behandlinger (hvor man kortvarigt kommer en tur i 8.000m under kontrollerede forhold). Skulle være godt mod migræne og som hjælp efter hjernerystelser, men Norsgaard (og de øvrige proer, der bruger det) gør det jo af samme årsag som den påståede CO-indhalering. Er det så også doping?
Jeg kan ikke se, at man ædrueligt kan kalde det andet end doping. At spise hjertemedicin er dog mindre crazy end at forgifte sig selv med kulilte for at opnå gains.
Jeg kan ikke se, at man ædrueligt kan kalde det andet end doping. At spise hjertemedicin er dog mindre crazy end at forgifte sig selv med kulilte for at opnå gains.
Men man kan vel kun kalde noget doping hvis det er ulovligt? Ellers er diverse kosttilskud og koffein jo også doping? Især koffein giver en markant præstationsfremmende effekt.
Der var rigtig meget bøvl med tiderne i dag, hvilket efterhånden er en irriterende tendens ved enkeltstarterne. Jeg fulgte racecenter ved siden af etapen live, og Jonas var i klart bedste tid, indtil Pogi begyndte at klatre. Halvvejs oppe var Pogi i front og blev der. Glimrende strategi, skulle det vise sig.
En gennemført katastrofe af en GT for ham. Tror hellere jeg så Almeida på et andet hold som en del af et 1-2 punch ala Vinge/Roglic i 22. Begge ender sikkert med at slås om stolen på et elendigt Movistar hold
Almeida har været kaptajn
Han er stabil men Jeg har svært ved at se ham ham vinde en GC
Ayuso derimod har Jeg mere fidus til
Og las os se hvad ham Del Toro laver I vueltaen
Det er ikke talent de mangler hos UAE
Men man kan vel kun kalde noget doping hvis det er ulovligt? Ellers er diverse kosttilskud og koffein jo også doping? Især koffein giver en markant præstationsfremmende effekt.
Altså hvor han angreb på den sidste stigning - en HC - stigning, tog nedkørslen og en stigende etapeafslutning alene. Han var bedre end Ayuso, Hindley og Ben O’Conor.
Det er dit bud på et resultat fra Vingegaard, der stikker ud. I sammenligning med Pogacar, der starter sæsonen med at køre solo 80 km ude i Strade (uden løbs km i benenene), napper Liege, smadrer Giroen, smadrer Touren og så melder ud, at han skam også går efter at vinde VM.
Jeg har aldrig nævnt 80 km, eller lige så vilde ting som pogacar, men kun at han igså land vilde ting (du kan finde andre løb de sidste to år også- dig stadig ikke lige så vildt som pogacar)
Men man er blind hvis man ikke også har set vilde ting fra de andre fænomener..
Og det er først doping og snyd når det er ulovligt..
Jeg har aldrig nævnt 80 km, eller lige så vilde ting som pogacar, men kun at han igså land vilde ting (du kan finde andre løb de sidste to år også- dig stadig ikke lige så vildt som pogacar)
Men man er blind hvis man ikke også har set vilde ting fra de andre fænomener..
Og det er først doping og snyd når det er ulovligt..
Men hvad er det for nogle præstationer, Vingegaard har leveret, som er så vilde, at de er relevante for diskussionen? Hvorfor skal Vingegaard trækkes ind i det her?
Pogacars resultater og præstationer denne sæson tåler ingen sammenligning. Der er vel ikke set lignende siden Hinault tidligst. Det giver ingen mening, at sige, at andre ryttere har lavet noget, der bare vr i nærheden af det.
En af mine gode venner havde testikel cancer og fik EPO for det. Så selv om det naturligvis er en forfærdelig sygdom, så er det badass nok at kunne strege EPO fra listen
Men hvad er det for nogle præstationer, Vingegaard har leveret, som er så vilde, at de er relevante for diskussionen? Hvorfor skal Vingegaard trækkes ind i det her?
Pogacars resultater og præstationer denne sæson tåler ingen sammenligning. Der er vel ikke set lignende siden Hinault tidligst. Det giver ingen mening, at sige, at andre ryttere har lavet noget, der bare vr i nærheden af det.
Min præmis er et hvis pogacar er dopet (ulovligt) så er langtnfe fleste andre også, foruden slog også rekorder øne fra 90erne, de har også kørt langt ude fra og vundet på vilde ridt (isærhed Evenepool.) Der slået selvsagt rekorder i snart alle løb de store kører i.
Jeg siger igen ikke at Pogacar ikke er dopet, tror personligt ikke selv på det er noget ulovligt de bruger, men siger bare at andre også har lavet vilde ting.
Evenepool i San Sebastián i hans første år hvor han smadre de andre, efter at være sat i øvrigt, selvom alle andre lærer alt hvad de kan sammen.
Det mange siger er, at Pogacars forbedring har været så markant (+10%) på et år, hvor de andre har forbedret sig løbende og på mindre marginaler. De små marginaler er mere konsistent ved gradvise forbedringer i teknologi, kost etx
Og så ville det klæde Pogacar i det mindste at se træt ud op af bjergene, evt holde i styret ind i mellem
Det har indimellem set vildt ud. Fuldstændig frisk når han kom i mål mens de andre ligner nogle der er ved at dø. Han har ofte lignet en som lige kunne tage turen en gang til.
Det så også ud til han havde svært ved "bare" at sidde på hjul på 2 sidste etape og endelig var glad, da han kunne gå frem med et par hundrede meter tilbage og spurte fra Vingegaard. Cyklen sprang frem da han endelig gav gas
Det har indimellem set vildt ud. Fuldstændig frisk når han kom i mål mens de andre ligner nogle der er ved at dø. Han har ofte lignet en som lige kunne tage turen en gang til.
Det så også ud til han havde svært ved "bare" at sidde på hjul på 2 sidste etape og endelig var glad, da han kunne gå frem med et par hundrede meter tilbage og spurte fra Vingegaard. Cyklen sprang frem da han endelig gav gas
Og sæsonen er vel ikke slut endnu - er et VM nok til at få ham i top? Der er også en Vuelta og Lombardiet rundt som sikker hiver point (selvom jeg ikke ved hvordan de giver point).
Nu har han jo vendt fra til ol fordi han alligevel var træt.
Og sæsonen er vel ikke slut endnu - er et VM nok til at få ham i top? Der er også en Vuelta og Lombardiet rundt som sikker hiver point (selvom jeg ikke ved hvordan de giver point).
Nu har han jo vendt fra til ol fordi han alligevel var træt.
Og så spekuleres der også i, om det samtidig er en slags protest over, at hans kæreste, som er slovensk mester i både RR og ITT, ikke er udtaget til legene.
Jeg har ikke lige overblik over, hvor mange point der skal til, og jeg er ikke ved en pc, men man kan følge linket til prestigelisten og derfra tilgå al nødvendig information i en yderst overskueligt, men halvtung Excel-fil.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.