New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 208K
Cykling
Udstyr, Aero (i en hvis grad). Sukkerindtag osv. Gælder også - også opad.

Som jeg siger, nævner jeg også at jeg ikke tror det er doping men alt det andet..
Jeg siger bare, Pogacar laver vilde præstationer lige nu, som MvdP, Vingegaard. Evenepool og andre også har lavet de senere år.
Man snakker om "the big 6" i cyklingen pt. Med de 4 og så Van Aert og Roglic, og det gør man fordi de simpelthen er et niveau eller flere epver de andre. Og når de stiller op er de top favoritter.

Der er en plus artikel på EB. Hvor de har snakket med eksperter, og her er der også skepsis, men hvor de også forholder sig til de ting der taler imod en ren sport.
Ok. Så misforstod jeg.

Men man kan jo også spørge sig selv om man tror en rytter som Mads P doper sig? Det ville komme voldsomt meget bag på mig bare ud fra hans personlighed og bramfrie udtalelser om det. Og han kan jo fra tid til anden godt slå fænomenerne når han lige rammer dagen (og slår rutinemæssigt alle andre almindelige dødelige ryttere).

Jeg siger bare, Pogacar laver vilde præstationer lige nu, som MvdP, Vingegaard. Evenepool og andre også har lavet de senere år.

Hvilke vilde resultater har Jonas lavet i forhold til Pogacar?

Jeg er oprigtig nysgerrig på at høre, hvad det er for præstationer, Jonas har lavet som stikker mærkbart ud og som ikke kan forklares med forberedelse, hold indsats og bare være rigtig god men ikke ekstraordinær god?

Jeg kan komme i tanke om en etape og intet andet men måske har jeg overset nogle etaper og løb.

FYI: Jeg tror ikke, man skal være medicinsk dopet eller bruge mekanisk doping for at vinde Touren.

Ret vildt, selv om Pogacar sikkert øger afstanden snart.

View attachment 3462
Og efter dagens etape og renset for bonussekunder:

Forskellen på Vingegaard og Pogacar er over 84 etaper i 4 Tour De Frances fra og med 2021, med ca. 13.700 kørte kilometer: *3 sekunder*. (I Vingegaards favør). Vanvittigt.

Lige for en god ordens skyld så er du sgu mange af de teknologiske fremskridt som ikke gør en skid ved watt per kilogram. At top tre ligger omkring 7W/kg den ene etape efter den anden er ganske enkelt kun forklarligt med doping.

Og hvad er din ekspertise for at være sånskrå sikker.. du kan finde massere eksperter på forskellige områder som siger det er muligt, og forklare hvor meget sporten er ændret.. som alle, mit gæt, har langt mere viden på området end dig?
Eller tager jeg fejl.

Det er fairbat være skeptisk, men hvis det var så tydeligt som du siger, så ved myndighederne det squ nok også.

Hvilke vilde resultater har Jonas lavet i forhold til Pogacar?

Jeg er oprigtig nysgerrig på at høre, hvad det er for præstationer, Jonas har lavet som stikker mærkbart ud og som ikke kan forklares med forberedelse, hold indsats og bare være rigtig god men ikke ekstraordinær god?

Jeg kan komme i tanke om en etape og intet andet men måske har jeg overset nogle etaper og løb.

FYI: Jeg tror ikke, man skal være medicinsk dopet eller bruge mekanisk doping for at vinde Touren.

Vingegaard har også kørt udefra 30-40 kilometer og bare most de andre.. så kan vi snakke TTen sidste år..
Det kan forklares med forberedelse - men kan Pogacars så ikke forklares med specifik træning.

Woit van Aert der på 3 dage vinder en spurt, em Bjergetape og en TT

Vingegaard har også kørt udefra 30-40 kilometer og bare most de andre.. så kan vi snakke TTen sidste år..
Det kan forklares med forberedelse - men kan Pogacars så ikke forklares med specifik træning.

Woit van Aert der på 3 dage vinder en spurt, em Bjergetape og en TT
Så vidt jeg har set kørte Jonas marginalt fra Pogacar opad i dagens TT, men tabte tid de andre steder. Især nedad. Så selvom tidsforskellen på papiret ser vild ud i dag, så er den primært skabt på Pogacars lyst til at satse mere nedad på veje han har kørt tusindvis af gange.

Så ser ikke mere odiøst i Pogacars sejr i dag end i Vingegaards sidste år. Tværtimod.

Så vidt jeg har set kørte Jonas marginalt fra Pogacar opad i dagens TT, men tabte tid de andre steder. Især nedad. Så selvom tidsforskellen på papiret ser vild ud i dag, så er den primært skabt på Pogacars lyst til at satse mere nedad på veje han har kørt tusindvis af gange.

Så ser ikke mere odiøst i Pogacars sejr i dag end i Vingegaards sidste år. Tværtimod.
Jonas kørte hurtigst på det flade stykke i starten. Pogi indhentede og overhalede Jonas på første bakke og smadrede derefter alle på Eze.

Nå men tak for en god tour.. :)
Tak i lige måde - altid fedt at debattere.

Lad os håbe både Pogacar og Vingegaard kommer ind til næste sæsons tour på 100%

Hvis udviklingen fortsættere bliver det på 108 % 😂 😂 Undskyld men den lå lige til højrebenet.

Håber Evenepoel kommer tættere på og så skal Ayuso skifte væk fra UAE - så kan vi måske se lidt fyrværkeri i højre og venstre hele vejen.

• Like
Reactions: fsc
Min svoger er kæmpe cykelentusiast og tilfældigvis PhD i lungemedicin.

Han forklarer:

- højdetræning øger antallet af røde blodlegemer men også mængden af blod. Hæmatokritværdi altså konstant.

- kulilte metoden medfører funktionel hypoxi, der øger andelen af røde blodlegemer - som EPO. Risikoen er selvfølgelig akut død.

Vi kan skændes om hvorvidt bevidst inhalation af dødelig kulilte er doping eller ej, når det ikke endnu er forbudt. Men Pogi har indrømmet kulilte inhalation - igen, har man været i gråzonen for længe, bliver man blind for moral.

Men det forklarer jo nedenstående:

Attachments

• IMG_7093.jpeg
    IMG_7093.jpeg
    596.5 KB · Views: 23
Min svoger er kæmpe cykelentusiast og tilfældigvis PhD i lungemedicin.

Han forklarer:

- højdetræning øger antallet af røde blodlegemer men også mængden af blod. Hæmatokritværdi altså konstant.

- kulilte metoden medfører funktionel hypoxi, der øger andelen af røde blodlegemer - som EPO. Risikoen er selvfølgelig akut død.

Vi kan skændes om hvorvidt bevidst inhalation af dødelig kulilte er doping eller ej, når det ikke endnu er forbudt. Men Pogi har indrømmet kulilte inhalation - igen, har man været i gråzonen for længe, bliver man blind for moral.

Men det forklarer jo nedenstående:

Interessant - men ja. Det kan diskuteres om det er doping eller ej, hvis det ikke er forbudt. Der har dog været en "fantastisk" udvikling og spring i præstationer.

Kender han til historien om rytterne fra Uno-x der fik kulilteforgiftning i et gokartcenter? Historien kan sagtens være sand men med tanke på de historier der går pt., så er det svært ikke at stille spørgsmål.

Last edited:
Aaagh, det var kun 29 kilometer ude i Tirreno på 5.etape i år

Altså hvor han angreb på den sidste stigning - en HC - stigning, tog nedkørslen og en stigende etapeafslutning alene. Han var bedre end Ayuso, Hindley og Ben O’Conor.

Det er dit bud på et resultat fra Vingegaard, der stikker ud. I sammenligning med Pogacar, der starter sæsonen med at køre solo 80 km ude i Strade (uden løbs km i benenene), napper Liege, smadrer Giroen, smadrer Touren og så melder ud, at han skam også går efter at vinde VM.

Det er meget søgt.

Latest posts

Back