Cykling
Det er jeg 100% enig i. Selvom jeg tvivler på historien med CO-inhalering (udover til test) fra sidste år, så ville det ikke have været doping. Slut prut. Ligesom Hypoxi-behandlinger (som f.eks. Norsgaard åbent omtaler) ikke er det - bare for at tage et eksempel på, hvor langt cykelrytterne vil gå for at optimere deres præstationer med noget som de fleste nok vil tænke er i en eller anden gråzone.Det store spørgsmål er måske om hvad der er snyd og hvad der ikke er. Finder holdene hele tiden smuthullerne som så efterfølgende bliver lukket og har den internationale cykelunion en (lidt for stor) interesse i, at holde det hele kørende som under Armstrong æraen.
Jeg tror ikke på feltet er rent i form af "snyd" men spørgsmålet er om hvad der kan klassificeres som doping. Det næste spørgsmål er hvem der er bedst til det og hvornår de andre kopierer detSå sent som sidste år, hørte vi om det der de inhalerede, der ikke kan påvises som doping.
Kører den internationale cykelunion egentlig med åbne lister for, hvad rytterne får af dispensationer og burde man måske indføre, at der ikke gives dispensationer men de må leve med evt. udfordringer deres fysik giver? Tænker umiddelbart hele feltet lider af astma alligevel - så det er vel på lige vilkår.
Ift. Sky så gjorde de nok ikke noget, som andre ikke også gjorde (ift. astma-medicin og TUE'er) og som helt sikkert er i en gråzone. Problemet var (udover det rent etisk/lovlige) at de havde lovet at være renere end rene og helt transparante.