Cykling
Det kommer an på hvor højt man rater etapeløb kontra endagsløb. Han blev også nr. 3 i Liege.
Og med forære mener jeg, at han kørte med hovedet under armen, da hans fokus var på Flandern. Men det var også flot team-work af Trek og ikke mindst af Mads.
Men vi må se på søndag. Hvis han dasker dem alle i Roubaix må jeg jo nok æde en smule af min gamle hat. Han skal jo nok køre et flot løb, men vil være ekstremt imponerende, hvis han bare kan køre en top fem hjem. Jeg har i hvert fald MvDP som favorit foran Mads P og WvA.
MVDP scorede 1612 PCS point sidste år. Selv hvis han havde vundet VM ville han ikke have været i nærheden af Pogacar, objektivt set.
MVDP performede groft sagt i en god håndfuld dage. Pogacar performede på samtlige 58 løbsdage minus nogle sprinteretaper.
Uanset hvor højt man rater klassikerne (jeg rater dem også højt) så er det objektivt set ikke i nærheden af, hvad Pogacar præsterede.
Hvis du endelig skal sammenligne på klassikere, så havde Pogacar også 2 monumenter sidste sæson, krydret med en 3. Plads i San Remo.