New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 155K
Her er det 46 og knap så økonomisk belastet længere ;)
Ridley NoaH, specialfarvet, SRAM elektronisk, 3D printet saddel, keramisk krankboks, Edge 1030 (er på vej mod en 1050´er)...indenfor Kickr Neo 2.
Holder samme fart som dig...tænk om jeg havde bedre udstyr :cool:
Det lyder godt nok lækkert! Altså, det fede udstyr gør bare det hele en lille smule mere… øhm, ja altså.. Fedt 😎
Jeg er stadig ny, og har kun kørt på en låne-racer med Claris-gear før jeg købte min egen - stor upgrade!
For nu må jeg “nøjes” med min egen fysiske udvikling og en form i fremgang 😄
Men det er jo altså også et godt nok sted at starte 😆

Jagten på det “lirens” 😅
Der er jeg fortsat en ung mand på 36, med små børn og for stram økonomi til at gå amokkas - en aluminiums cykel med Shimano 105, flat pedals, udtjente løbesko og indtil videre blot et Garmin Forerunner-ur sat på styret (shit en Garmin Edge er dyr…!!!)
Det var også ca. der jeg startede i samme alder - så har det taget lidt om sig siden 🫣

Et godt løb afhænger jo ofte af hvad rytterne vil og gør det til, hvis det her WT løb er lige inden TDF, så vil de nok helst undgå både grus og pave(desværre) for at minimere risikoen for styrt.
At andet element som taler for hovedstaden, udover money, er vel også at landet/byen promoveres fra helikopter perspektiv, der tænker jeg ikke helt Steinlien-land kan være med.
Jeg er meget glad for inrng.com bloggen, og han skrev om at mange franskmænd tunede ind på tdf for at nyde landskabet og kulturarven.
For mig kan der kun være for få brosten.
Det kan sagtens være, at jeg bare tager den for givet men København er virkelig ikke et ret interessant sted som dansker, så hvad er det, der kan være interessant for en udlænding? En statue uden hoved? En nedbrændt børs (too soon?)

Der er intet interessant terræn, og der er ingen interessante vartegn a la Eiffeltårnet.

Det der med, at der er for x kroner reklameværdi i den slags udsendelser, er en af de største løgne, politikere og embedsmænd til dato har overbevist dele af befolkningen om er sandhed.

Danmark er et totalt ligegyldigt sted, men derfor behøver cykelløbet jo ikke at være det 🤷🏼‍♂️

Nå, nok om det. Der rulles allerede i obskure egne af verden, og snart kommer der rigtig gode løb, som ligefrem er til at følge live.

Last edited:
Det kan sagtens være, at jeg bare tager den for givet men København er virkelig ikke et ret interessant sted som dansker, så hvad er det, der kan være interessant for en udlænding? En statue uden hoved? En nedbrændt børs (too soon?)

Der er intet interessant terræn, og der er ingen interessante vartegn a la Eiffeltårnet.

Det der med, at der er for x kroner reklameværdi i den slags udsendelser, er en af de største løgne, politikere og embedsmænd til dato har overbevist dele af befolkningen om er sandhed.

Danmark er et totalt ligegyldigt sted, men derfor behøver cykelløbet jo ikke at være det 🤷🏼‍♂️

Nå, nok om det. Der rulles allerede i obskure egne af verden, og snart kommer der rigtig gode løb, som ligefrem er til at følge live.

Nu taler du turisme? Du skyder i hvert fald fuldstændigt forbi.

Der er MASSER af turister i København. I 2023 var der fx knap 11 millioner turistovernatninger. 6.3 af disse var fra udenlandske turister. De bliver i gennemsnit 2.9 dage. Det svarer til godt 2 millioner turister i 2023, eller lige knap det tredobbelte af byens indbyggertal i runde tal.

Kilde: https://www.wonderfulcopenhagen.dk/wonderful-copenhagen/videncenter/tal-og-fakta

Nej, det er givetvis ikke på NY eller Paris niveau. Men det er stadig en stor økonomi og en udvikling i vækst.

Det er også fuldstændigt forfejlet, at der ikke er noget at opleve i København. Jeg nævner i flæng:

- Amalienborg er et af de fineste eksempler på Rokokoarkitektur i Europa
- Christiania er ret unik
- Kongehuset
- Havnen. I hvor mange andre storbyer kan man bade i HELE havnen?
- Christiansborg, Rosenborg, Frederiksberg slot
- Tivoli - verdens ældste forlystelsespark, midt i København
- Statens museum for Kunst
- Rundetårn, Glyptoteket, Botanisk have, marmorkirken, vor frelsers kirke
- Fantastisk madsscene (gælder for hele DK, men størst i KBH)
- Bagerscenen. I shit you not.
- Dagsudflugter til Kronborg (på UNESCOs verdensarvliste), Malmø, Frederiksborg slot.

Det er til debat, om det er en overskudsforretning at arrangere store cykelløb, men der er vist ingen tvivl om, at der er reklameværdi i det. Det er jo eksponering af en by i massiv grad over mange timer til millioner af TV-seere.

Det er til debat, om det er en overskudsforretning at arrangere store cykelløb, men der er vist ingen tvivl om, at der er reklameværdi i det. Det er jo eksponering af en by i massiv grad over mange timer til millioner af TV-seere.
... Som ser cykelløbet.

Hr. og fru afslappet seer kommer ikke til at se et fladt løb fra Danmark. Jeg står fuldstændig ved det, jeg skrev.

Jeg har siddet med den slags promovering via cykelløb andetsteds. Reklameværdi på papir er fis i en hornlygte, selv om politikerne gjorde og gør deres ypperste for at sole sig i det.

Men lad os se på det om et par år. Hvis der kan henføres en stigning i turismen, som overstiger udgiften, pga. et gadeløb i København, æder jeg min gamle MAPEI-hat! ☺️

... Som ser cykelløbet.

Hr. og fru afslappet seer kommer ikke til at se et fladt løb fra Danmark. Jeg står fuldstændig ved det, jeg skrev.

Jeg har siddet med den slags promovering via cykelløb andetsteds. Reklameværdi på papir er fis i en hornlygte, selv om politikerne gjorde og gør deres ypperste for at sole sig i det.

Men lad os se på det om et par år. Hvis der kan henføres en stigning i turismen, som overstiger udgiften, pga. et gadeløb i København, æder jeg min gamle MAPEI-hat! ☺️

Jeg er helt enig i, at der er masser af cykelinteresserede, der ikke vil se et pandekagefladt løb i København. Ligesom de ikke for alvor ser nogle af de andre klassikere. Men jeg tror også, der er masser af Tour interesserede, der vil se løbet, fordi det ligger tæt på touren og foregår i en internationalt hypet storby.

Jeg vil ikke blive overrasket, hvis Copenhagen Sprint i sæson tre bliver blandt de fem mest sete endagsløb globalt set, simpelthen fordi det tilbyder noget andet end en landevej et sted i Belgien eller Italien.

Jeg er helt uenig i, at du ikke kan promovere en by, ved at arrangere cykelløb i den. Men det kommer naturligvis an på, hvilket cykelløb, man arrangerer og hvor stort, det er. TdF er ret gode til at sikre eksponering af en by. Med al respekt gætter jeg på, at de cykelløb, du har arbejdet med promoveringen af, ikke har nærmet sig WT niveau.

Hertil handler det om, hvad du promoverer. Der er ingen, der tager til Randers, fordi PostNord rundt er kørt igennem i August måned. Men et solbeskinnet København med tusindvis af fans langs ruten er en helt anden størrelse. Det vil millioner af tv-seere se med på, og det er selvfølgelig positiv eksponering af København. Om eksponeringen så virker er selvfølgelig en helt anden sag.

Det er iøvrigt sjovt, at TdF gennem så mange år har kunne tjene kassen på at sælge start- og målbyer, hvis det absolut ingen effekt har.

Hertil kommer der den kulturelle værdi. Sports-washing om man vil. Det udstiller Danmark i er positivt politisk lys, når vi afvikler store internationale sportsbegivenheder. Det har også værdi. Og det virker nok bedre i København end på en villavej i Vejle.

Iøvrigt mener jeg, at alle de samme effekter ville kunne fungere i Aarhus. Men den er også relativt hypet internationalt.

Altså helt enig i forhold til at der er mere potentiale i fx det østjydske og måske Djursland.
Men jeg tænker at vi begge virkelig nyder en regnfuld semiklasiker en onsdag i marts
Men samtidig er vi måske ikke målgruppen.
Jeg tror mere ideen er folkefest i stil med Tour-starten for er par år siden.(og WM for faen)
Reklame værdien kan sikkert “justeres” for at projektet sælges bedre, som du også er inde på.
Til sidst må jeg sige, jeg synes du er en tand for hård ved hovedstaden, jeg tror faktisk elementer som vi tager for givet som sikkerhed og måske hvor nemt det er at bevæge sig rundt med offentlig transport er ting som turister kan værssætte.
Men hvis det ender for en sidste træning for leadout togene inden tdf så tror jeg heller ikke den er interessant nok i længden.

Det er iøvrigt sjovt, at TdF gennem så mange år har kunne tjene kassen på at sælge start- og målbyer, hvis det absolut ingen effekt har.

Jeg er helt uenig i, at du ikke kan promovere en by, ved at arrangere cykelløb i den. Men det kommer naturligvis an på, hvilket cykelløb, man arrangerer og hvor stort, det er. TdF er ret gode til at sikre eksponering af en by. Med al respekt gætter jeg på, at de cykelløb, du har arbejdet med promoveringen af, ikke har nærmet sig WT niveau.
Der er sørme også forskel på TDF og CPH Sprint i både prestige og bevågenhed. I den helt store skala giver det mening, men altså imø ikke i et nyt, dansk løb.

Det var Danmark Rundt, så vi er faktisk så tæt på, man kan komme uden helt at være der 🙂
Jeg vil ikke blive overrasket, hvis Copenhagen Sprint i sæson tre bliver blandt de fem mest sete endagsløb globalt set, simpelthen fordi det tilbyder noget andet end en landevej et sted i Belgien eller Italien.
Uden at skulle gøre det til en større ting, vil jeg gerne sætte en platte med hele det på højkant på, at det aldrig sker. 🫵🏻😉

Uden at skulle gøre det til en større ting, vil jeg gerne sætte en platte med hele det på højkant på, at det aldrig sker. 🫵🏻😉
Det væddemål er jeg også gerne med på. Københavnerløbet vil næppe komme i Top 20 over endagsløb.

Ifht eksponeringseffekten af et cykelløb: jeg arbejder i en Vejle Kommune, der baskede sig i Tour-startbyglansen. Vi elskede helikopterbillederne af fjorden, af Bølgen og Fjordenhus i sommersolskin. Der var sort af mennesker den dag. En folkefest. Men der er vel ingen der forventer, at andre end vejlensere rigtigt kan huske, at der var et cykelløb for 3 år siden, der startede på havnen i Vejle (danskerne bredt set kan nok huske Corts ridt i sommerlandet, men knytter det vel ikke til (Cote de) Koldingvej i Vejle). Endsige en sprintafslutning i Horsens i Giroen for 13 år siden?

Der er sørme også forskel på TDF og CPH Sprint i både prestige og bevågenhed. I den helt store skala giver det mening, men altså imø ikke i et nyt, dansk løb.

Det var Danmark Rundt, så vi er faktisk så tæt på, man kan komme uden helt at være der 🙂

Helt enig. Der er kæmpe forskel på TdF og CPH Sprint i størrelse og bevågenhed. Der er jo gigantisk forskel på TdF og alle andre cykelløb.

Min pointe er, at CPH Sprint har potentialet til at trække opmærksomhed fra nogle af de samme seere, der også ser TdF, men ikke de øvrige klassikere - fordi det ligger umiddelbart inden touren og fordi det tilbyder en scene, der er mere seværdig end en belgisk markvej eller en italiensk landevej.

Top på væddemålet om den platte. Det bliver så på det nye stadion. Jeg siger, at I CPH Sprints tredje år er det i top fem over mest sete endagsløb i sæsonen.

Det svære bliver så at afgøre det😂

Det væddemål er jeg også gerne med på. Københavnerløbet vil næppe komme i Top 20 over endagsløb.

Ifht eksponeringseffekten af et cykelløb: jeg arbejder i en Vejle Kommune, der baskede sig i Tour-startbyglansen. Vi elskede helikopterbillederne af fjorden, af Bølgen og Fjordenhus i sommersolskin. Der var sort af mennesker den dag. En folkefest. Men der er vel ingen der forventer, at andre end vejlensere rigtigt kan huske, at der var et cykelløb for 3 år siden, der startede på havnen i Vejle (danskerne bredt set kan nok huske Corts ridt i sommerlandet, men knytter det vel ikke til (Cote de) Koldingvej i Vejle). Endsige en sprintafslutning i Horsens i Giroen for 13 år siden?

Nej, der er ingen, der husker en tilfældig etapestart/slut i Horsens eller Vejle. Det vækker præcist ingen interesse overhovedet, uden for landets grænser.

Men folk kan godt huske VM i København. Tourstarten i København. Tourstarten i Bilbao. Tourstarten i London.

Det spændende bliver så, om CPH Sprint kan nå det niveau. Jeg tør dog trods alt kun indgå et enkekt væddemål på det.

Nej, der er ingen, der husker en tilfældig etapestart/slut i Horsens eller Vejle. Det vækker præcist ingen interesse overhovedet, uden for landets grænser.

Men folk kan godt huske VM i København. Tourstarten i København. Tourstarten i Bilbao. Tourstarten i London.

Det spændende bliver så, om CPH Sprint kan nå det niveau. Jeg tør dog trods alt kun indgå et enkekt væddemål på det.

Ligesom folk udenfor Aarhus kan huske hvilken by der var Europæisk Kulturby 2017 :oops:.

Jeg kan ikke lukke mine øjne og se så meget som et stillbillede fra cykel-VM i København. Det har ingen varig effekt udenfor nogle ganske få hardcore interessenter, men ikke hos den brede målgruppe, man gerne vil tiltrække.

Jeg kan ikke lukke mine øjne og se så meget som et stillbillede fra cykel-VM i København. Det har ingen varig effekt udenfor nogle ganske få hardcore interessenter, men ikke hos den brede målgruppe, man gerne vil tiltrække.

Det kan jeg. Men jeg tvivler nu også på, at mange ude i verden kan det. Til gengæld kan de huske, at der var VM i København, at Cavendish vandt, og at det var en folkefest.

Men min pointe har aldrig været, at det skulle have varig effekt over ti år. Min pointe er, at man kan eksponere København gennem et cykelløb.

Der er Al-Ulla Tour i dag. Mon ikke Merlier napper den etape uden større besvær?

Ikke et specielt interessant løb, men man kan måske få et indtryk af, om den bette Tomcock er kommet for at danse i år, efter han droppede både Ineos og crosssæsonen.
Han bliver spændende at følge i år. Fremragende crossrytter, endnu bedre på MTB - men også voldsomt ustabil på landevejen. Topniveauet virker højt, men godt nok sjældent han rammer det - eller bare noget der ligner.

I det hele taget en spændende udvikling med topryttere på sekunda-hold, såsom Pidcock, Hirschi og Alaphillipe (og Cort med lidt god vilje).

Han bliver spændende at følge i år. Fremragende crossrytter, endnu bedre på MTB - men også voldsomt ustabil på landevejen. Topniveauet virker højt, men godt nok sjældent han rammer det - eller bare noget der ligner.

I det hele taget en spændende udvikling med topryttere på sekunda-hold, såsom Pidcock, Hirschi og Alaphillipe (og Cort med lidt god vilje).
Helt enig. Det er federe, når der er flere stjerner, der kører egen chance uden at have en oplagt backup, så de bare kan sidde på hjul med god samvittighed. Ud over stepperne!

Latest posts

Back