New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 208K
Cykling
Jeg tror aldrig jeg har set en så selvsikker Vingegaard, i et interview, som det du refererer til fra i dag. Han stoler på sine evner som den måske all time bedste bjergrytter i uge 3 i en GT. Holdet er vigtigt, meget vigtigt, men på 17-20. Etape er det ofte mand mod mand
Jeg kan godt blive nervøs for om Visma er stærke nok til at kunne trætte Pogacar nok til at Jonas kan knække ham. I dag ville han gerne have haft tempoet højere, så Pogacar ikke havde helt så voldsomt et kick, men Jorgenson havde en mindre offday og resten af holdet var helt væk. I stedet kunne UAE sætte et for ham (skræmmende nok) lidt for lavt tempo.

Får han ikke mere hjælp den sidste uge så skal han selv, med Pogi i hjulet, gøre løbet hårdt nok til at han knækker. På ingen måde umuligt men noget sværere end hvis han havde haft Kuss og Jorgenson i topform til at bløde ham og resten af UAE op. I så fald må han håbe på et par finalebakker med god medvind og høj varme.

Jeg kan godt blive nervøs for om Visma er stærke nok til at kunne trætte Pogacar nok til at Jonas kan knække ham. I dag ville han gerne have haft tempoet højere, så Pogacar ikke havde helt så voldsomt et kick, men Jorgenson havde en mindre offday og resten af holdet var helt væk. I stedet kunne UAE sætte et for ham (skræmmende nok) lidt for lavt tempo.
Jeg tror bare programmet i uge 3 kommer til at smadre alle. Uanset hvor stærkt dit hold er kan de ikke træde i pedalerne for dig

Jeg tror bare programmet i uge 3 kommer til at smadre alle. Uanset hvor stærkt dit hold er kan de ikke træde i pedalerne for dig
Man kan håbe. Men hvis ikke Visma har holdet til at holde presset oppe, kan den måske lige blive de 2% lettere, som gør at Pogacar kan undgå at ramme muren, som han har gjort de seneste år.

En del af Vismas strategi har også været at sætte Pogacar så meget under pres, at hans krop rammer et punkt hvor den har svært ved at optage næring. Det er reelt det, der har dræbt ham de sidste to år. Sidste år var han jo flyvende igen et par dage efter Col de la Loze etapen, hvor han gik fuldstændigt ned.

Man kan håbe. Men hvis ikke Visma har holdet til at holde presset oppe, kan den måske lige blive de 2% lettere, som gør at Pogacar kan undgå at ramme muren, som han har gjort de seneste år.

En del af Vismas strategi har også været at sætte Pogacar så meget under pres, at hans krop rammer et punkt hvor den har svært ved at optage næring. Det er reelt det, der har dræbt ham de sidste to år. Sidste år var han jo flyvende igen et par dage efter Col de la Loze etapen, hvor han gik fuldstændigt ned.

Du har helt ret - det bliver spændende om de kan få ham presset så meget som de har gjort de andre år. Deres hold er (umiddelbart) svagere og derfor kan der måske ikke helt sættes samme pres. Det kan også være, at deres hold først er timet til at toppe i den sidste uge og har fået mere eller mindre fri her i starten - de har ikke rigtig kunnet hjælpe med mere end de gjorde. Jeg er i hvertfald spændt på om det er WVA's niveau eller om de kører mind games.
Det andet store spørgsmål er hvor meget tid Jonas taber inden vi rammer 3 uge. Der kommer en enkeltstart hvor vi må antage han taber tid og hvad med grusetapen - kan han selv sidde med og har han holdet til at hjælpe ham eller er de under niveau. Her burde holdet være i stand til at hjælpe ham og når det nu er en forholdsvis flad udgave, giver det nok ikke den store fordel til Pogacar.

Spørgsmålet er også hvor er Evenepoel i alt det her - han har set bedre ud en jeg regnede med. Flot kørsel i går indtil nedkørslen og han kan også forventes at tage tid på enkeltstarten.

Vi er der igen i år - nu begynder alle at regne med Pogacar mere eller mindre har sejren indenfor rækkevidde og Jonas ikke kan komme tilbage. Der må dog snige sig en vis tvivl ind efter de seneste udgaver. Denne gang er der dog en dårlig optakt for Jonas og et dårligere hold sammenlignet med konkurrenterne. Jeg tror stadig han har det ekstra på de helt høje bjerge og håber samtidig det bliver varmt.

Fantastisk løb indtil videre og alle scenarier er i spil - jeg elsker det.

Du har helt ret - det bliver spændende om de kan få ham presset så meget som de har gjort de andre år. Deres hold er (umiddelbart) svagere og derfor kan der måske ikke helt sættes samme pres. Det kan også være, at deres hold først er timet til at toppe i den sidste uge og har fået mere eller mindre fri her i starten - de har ikke rigtig kunnet hjælpe med mere end de gjorde. Jeg er i hvertfald spændt på om det er WVA's niveau eller om de kører mind games.
Det andet store spørgsmål er hvor meget tid Jonas taber inden vi rammer 3 uge. Der kommer en enkeltstart hvor vi må antage han taber tid og hvad med grusetapen - kan han selv sidde med og har han holdet til at hjælpe ham eller er de under niveau. Her burde holdet være i stand til at hjælpe ham og når det nu er en forholdsvis flad udgave, giver det nok ikke den store fordel til Pogacar.

Spørgsmålet er også hvor er Evenepoel i alt det her - han har set bedre ud en jeg regnede med. Flot kørsel i går indtil nedkørslen og han kan også forventes at tage tid på enkeltstarten.

Vi er der igen i år - nu begynder alle at regne med Pogacar mere eller mindre har sejren indenfor rækkevidde og Jonas ikke kan komme tilbage. Der må dog snige sig en vis tvivl ind efter de seneste udgaver. Denne gang er der dog en dårlig optakt for Jonas og et dårligere hold sammenlignet med konkurrenterne. Jeg tror stadig han har det ekstra på de helt høje bjerge og håber samtidig det bliver varmt.

Fantastisk løb indtil videre og alle scenarier er i spil - jeg elsker det.
Jeg synes det siger lidt om Vismas niveau nu og her, at de ikke på noget tidspunkt prøvede at få en rytter med i udbruddet. Nu endte UAE så med at lukke det hele ned, men det havde jo gjort en kæmpe forskel, hvis man havde haft en Laporte ventende på Jonas lige efter toppen af Galibier. Men måske de bare havde forudset, at UAE vil holde udbruddet i kort snor.

Og ja, Evenepoel kan blive lidt en dark horse i alt det her. Han har tydeligvis svært ved at matche accelerationerne, men det er uden tvivl det bedste niveau vi har set i de høje bjerge fra ham. Og han er jo også ambitiøs nok til at han ikke begynder at køre defensivt den sidste uge for at forsvare en tredjeplads e.lign. Så hellere gå i offensiven og dø med skoene på. Det kan godt være med til at sætte UAE under pres.

Så helt enig - alle scenarier er i spil og der er fortsat mange ubekendte. Fedt, fedt, fedt.

ELSKER Cavendish...håber dælme Mads P er ok, men hvad sker der for Lidl-Trek i deres setup ift. Mads P.? Helt af skiven
Han mangler i den grad Alex Kirsch. Det gik helt galt i dag, hvor Stuyven og Gibbons fløj frem i den ene side - uden at have Mads P. med...

Men må håbe, at han kan sidde på cyklen i morgen. Heldigvis en ret nem etape, så kan han bare komme gennem den, er der enkeltstart bagefter og så er han forhåbentlig ved at være mere frisk. Og om ikke andet er OL ikke i fare.

Præcis - tænk om fodboldspillere fik de tæsk Gidsel og Pytlick får HVER gang, uge efter uge
Det er også sjovt at se klip fra gamle fodboldkampe i 80'erne og 90'erne. Spillerne rejser sig bare som ingenting fra tacklinger der i dag ville kræve psykologhjælp og omkamp. Fordi alle er enige om, at det er sådan det skal være.
Så det kan sagtens lade sig gøre.

• Like
Reactions: mph
Det er også sjovt at se klip fra gamle fodboldkampe i 80'erne og 90'erne. Spillerne rejser sig bare som ingenting fra tacklinger der i dag ville kræve psykologhjælp og omkamp. Fordi alle er enige om, at det er sådan det skal være.
Så det kan sagtens lade sig gøre.
Sådan var det jo også da man selv spillede fodbold. 99% af tacklinger og frispark gør jo ikke ondt. Nu har jeg kun spillet hyggebold på serie-niveau, men jeg kan umiddelbart kun huske 2-3 situationer, som gjorde rigtigt ondt (og kun en enkelt som medførte en egentlig skade). Alt andet er jo noget man bare kan rejse sig fra uden problemer.

Jeg har heldigvis endnu til gode at styrte på landevej på cyklen, men er røget ned en del gange på MTB og gravel. Det har gjort betydeligt mere ondt end 99% af de ting jeg oplevede i fodboldkampe - selvom jeg er landet på skovbund o.lign.

Men når det ikke har nogen konsekvens at ligge og rulle rund, vise kontakt i hovedet i stedet for på skulderen, trække tiden med at ømme sig men undslå lægen på banen osv. osv., så er det tosset ikke at gøre det. Den slags luger dommerne ud i i håndbold med straf. Henstilling ved første forsøg på film, to minutters udvisning ved andet - og film kan godt være ved hård kontakt - prøver spilleren at overdrive eller vise dommeren, hvad der sker, så betragtes det som film...

Men når det ikke har nogen konsekvens at ligge og rulle rund, vise kontakt i hovedet i stedet for på skulderen, trække tiden med at ømme sig men undslå lægen på banen osv. osv., så er det tosset ikke at gøre det. Den slags luger dommerne ud i i håndbold med straf. Henstilling ved første forsøg på film, to minutters udvisning ved andet - og film kan godt være ved hård kontakt - prøver spilleren at overdrive eller vise dommeren, hvad der sker, så betragtes det som film...
Og det var den vej man burde gå men spilllerne piver i over at den effektive spilletid bliver øget (så vi da de reelt lagde den ekstra tid til som man burde).

Og det var den vej man burde gå men spilllerne piver i over at den effektive spilletid bliver øget (så vi da de reelt lagde den ekstra tid til som man burde).
Effektiv spilletid, 2•35
VAR intervenering ved film = gult til 6 point, evt. 10 minutter på sidelinjen
VAR intervenering ved simulering af hovedskader = gult til 6 point, evt. 10 minutter på sidelinjen
Hvis spillere ligner noget på vej til bedemanden, for derefter at løbe sprint sekundet efter, bør henrettelse overvejes 😎

Effektiv spilletid, 2•35
VAR intervenering ved simulering af hovedskader = gult til 6 point, evt. 10 minutter på sidelinjen
Hvis spillere ligner noget på vej til bedemanden, for derefter at løbe sprint sekundet efter, bør henrettelse overvejes 😎
En gennemsnitskamp har lige omkring en times aktivt spil, og derfor har det altid været logisk for mig at spille 2 x 30 "out-of-play". Ja faktisk er det vel kun den konservative del af os fans samt FIFA´s lejlighedsvist belejlige undskyldning om, at fodbold skal spilles på samme måde alle steder, der står i vejen.

Effektiv spilletid, 2•35

Jeg kan sagtens købe ind på den og ville elske ændringer i den retning.

Generelt forstår jeg ikke, at man ikke bare gør som i de lavere rækker og lader gult koste 10 minutter på bænken. Det vil give en meget stor del af straffen, i den kamp hvor forseelsen er begået. Det ville samtidig fjerne en meget stor del af de professionelle frispark.

• Like
Reactions: Kaj

Latest posts

Back