New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 156K
Cykling
Det er altså ikke normalt og jeg tvivler på der er andre hold der ville gøre det samme. Du efterlader ikke din kaptajn på den måde og efterlader ham med hjælpere som hurtigt går kolde. Nu endte han selv med at bruge kræfter på noget som han ikke burde.
Det passer rigtig godt med kritikken af holdet og den dobbelte tilgang og jeg kan sagtens forstå, hvis han ønsker sig et hold der er dedikeret ensidigt til ham. Det vil alt andet lige hjælpe.
Jeg er enig. Jeg antog bare holdets vinkel. Loyaliteten er stærk, så længe man vinder.

Hvis Jonas vil have 100 % opbakning, er jeg sikker på, Ineos står klar med en blankocheck.

Hvis Jonas vil have 100 % opbakning, er jeg sikker på, Ineos står klar med en blankocheck.

Det kan også være artiklen før løbet skal ses i det lys - at team Vingegaard overvejer om græsset vil være grønnere et andet sted men de har nok en kontrakt de skal ud af.
De kan nok også se lønchecken hos Roglic som stadig er et niveau under.
Ineos ville sikkert gerne og køre ensidigt for en kaptajn - det tror jeg de fleste hold ville, hvis de fik en ind der kunne konkurrere med pogacar.

Det kan også være artiklen før løbet skal ses i det lys - at team Vingegaard overvejer om græsset vil være grønnere et andet sted men de har nok en kontrakt de skal ud af.
De kan nok også se lønchecken hos Roglic som stadig er et niveau under.
Ineos ville sikkert gerne og køre ensidigt for en kaptajn - det tror jeg de fleste hold ville, hvis de fik en ind der kunne konkurrere med pogacar.
Nu ligger Wout minsandten også og angriber fra en forfølgergruppe, der er 2.20 bagud med 12 km. til mål.

Det er helt hovedløst i dag.

Nu ligger Wout minsandten også og angriber fra en forfølgergruppe, der er 2.20 bagud med 12 km. til mål.

Det er helt hovedløst i dag.
Det virker helt væk, at de kører sådan om sekundære placeringer. Har de virkelig behov for det.

Selv Pogacar undrer sig over hvordan de agerer. Godt det ikke er mig der er kaptajn - jeg havde ikke ladet den passere uden en konfrontation af den ene eller anden slags. Det kan virke som om de faktisk har hver deres dagsordener og ikke en ledelse som kan/vil skære igennem.

Wout forklarer nu, at de ikke ventede på Jonas, fordi Visma ville have nogen med i udbruddet.
Dårlig timing eller ej men Trine har helt ret. Visma er ikke et hold, som bakker 100% op om ham.

For et hold som konsekvent snakker om de små marginaler, er det pinligt, man ikke gør ALT, hvad man kan, for at Jonas kan vinde TdF. Det er sikkert stadig ikke nok, men så skal man som hold også være mere ærlig og sige, vi har andre dagsordner.
Det er jo tydeligt, Jonas har fået noget andet at vide, siden hans kone er ude og kritisere Visma for netop ikke at bakke 100% op.

Det er jo tydeligt, Jonas har fået noget andet at vide, siden hans kone er ude og kritisere Visma for netop ikke at bakke 100% op
Enig!
Tåbeligt interview…i hvert fald timingen.
Indholdet skal jeg ikke vide om er reelt eller ej…tænker det går lidt begge veje.
Men tror du har ret i, at dynamikken ml. Jonas og holdet, Jonas og lederne, har lidt et gevaldigt knæk.
Ser ikke Jonas som Visma rytter i næste sæson

Enig!
Tåbeligt interview…i hvert fald timingen.
Indholdet skal jeg ikke vide om er reelt eller ej…tænker det går lidt begge veje.
Men tror du har ret i, at dynamikken ml. Jonas og holdet, Jonas og lederne, har lidt et gevaldigt knæk.
Ser ikke Jonas som Visma rytter i næste sæson
Men timingen i interviewet kan sagtens være på baggrund af den taktik man har meldt ud internt umiddelbart før Touren.
Mon ikke Vingegaard har en idé om formen hos de andre og hvis han samtidig har fået at vide, at de har frie “ben” til at køre deres eget løb, er han måske blevet skuffet/irriteret. Der giver det måske mening hvis hans manager lufter bekymringerne.

Mon ikke Vingegaard har en idé om formen hos de andre og hvis han samtidig har fået at vide, at de har frie “ben” til at køre deres eget løb, er han måske blevet skuffet/irriteret.

Jeg tænker, Jonas ikke er helt tilfreds med Yates og Wout kørte Giroen. Jeg ved godt, det siges, Wout er bedst med mange løbskilometer i benene men det er den gamle Wout og 2025 udgaven, som slet ikke er på samme niveau og så hjælper det heller ikke, Kuss nærmest intet har vist, siden han fik Vuelta sejren foræret i 2023.
Hvor UAE konsekvent optimerer holdet omkring Pogacar, gør Visma nærmest det modsatte, ja nogen gange tænker jeg, om de nærmest bevidst vil spænde ben for Jonas (de gør Visma trods alt nok ikke).

Wout forklarer nu, at de ikke ventede på Jonas, fordi Visma ville have nogen med i udbruddet.
Dårlig timing eller ej men Trine har helt ret. Visma er ikke et hold, som bakker 100% op om ham.

For et hold som konsekvent snakker om de små marginaler, er det pinligt, man ikke gør ALT, hvad man kan, for at Jonas kan vinde TdF. Det er sikkert stadig ikke nok, men så skal man som hold også være mere ærlig og sige, vi har andre dagsordner.
Det er jo tydeligt, Jonas har fået noget andet at vide, siden hans kone er ude og kritisere Visma for netop ikke at bakke 100% op.
Enig i din analyse, men har Visma ikke altid kørt den stil ?
Med opportunistiske udbrud, som hvis mislykkedes kan fungere som hjælpere i finalen.
Lidt som Wout gjorde ved Jonases seneste TDF sejr og som det også skete i Giroen da Yates vandt.
Det ser smart ud når det fungerer men også ret dumt ud når niveauet mangler.
Med en kontekst hvor Pogi måske er lidt små syg, så bliver det bare endnu mere haabloest.
Jeg hører nok til mindretallet herinde med min pogi præference, men hvor er det godt at se at Jonas i hvert fald ikke har givet op endnu, kæmpe respekt for det.
Pa sigt skal Visma nok tage nogle strategiske valg, er det realistisk for Jonas at vinde en GT hvor Pogi i topform(krut eller ej) deltager?
So du og flere andre er inde på, gider Jonas de ofringer som skal til, hvis han alligevel ikke føler 100% support?

Enig i din analyse, men har Visma ikke altid kørt den stil ?

Jo, men det dengang havde de også en nærmest utrættelig Wout og habile bjerghjælpere men de ryttere som Visma har udtaget i år, har enten ikke kræfterne (Wout og Yates) eller niveauet (Kuss) og så nytter det ikke noget, man brænder en hulens masse tændstikker af i håbløse udbrud.
Derudover er det også en elendig signalværdi i at vise at et udbrud er vigtigere end sørge for Jonas skal bruge så lidt kræfter som muligt.
Den samlede sejr er væk, 2. pladsen er sikret hvis ikke der sker uheld men der er stadig gode muligheder for etapesejre til Jonas, langt bedre end i dag med de manglende ben Visma rytterne har vist.

Den her var forresten meget sjov. Han havde åbenbart fået ødelagt hans radio i styrtet og vidste ikke der var nogen foran som var kommet i mål (ifølge en som havde hørt et interview på Fransk tv). Lyder lidt vildt, da Campenaerts ikke var langt foran men han fejrede da godt nok den spurt lidt mere end jeg havde forventet, når det nu var 3 pladsen det gjaldt.

1753040182331.webp

Jeg har ikke det fjerneste problem med Vismas strategi, også selvom den fejler. Men det betyder ikke den er forkert. De angriber løbet vel vidende at de er næstbedst, så de kan ikke gøre som UAE gør. Vingegaard har haft to off days, det er grunden til tidstabet, ikke deres disponering af ryttere. Hvis man skal give kritik, så har stammen på holdet været dårlige siden Vueltaen i 23, omend Affini og Campenaerts har lukket hullet efter Van Hoiydonck og Van Baarle.

😅

- Jeg har snakket med Mattias, og Mattias skriver sådan her til mig: ’Tak, makker. Jeg fortjener ugens bommert’, siger Mads P. og fortsætter.

- Jeg ville aldrig have givet ham ugens bommert, hvis han ikke selv havde skrevet det. Det er kraftedme dumt at køre ind i sådan et skilt.

De 2 har virkelig fundet hinanden. Jeg tror Mads P, må være en drømme holdkammerat.

😅

De 2 har virkelig fundet hinanden. Jeg tror Mads P, må være en drømme holdkammerat.
Hvis man nogle gange hører Gruppetoen på Forhjulslir er der heller ikke tvivl om at mange af rytterne elsker at køre for/med ham. Norsgaard er i hvert fald kæmpe fan og jeg tror ikke det er tilfældigt, at han leverede sin bedste præstation sidste år, da han kørte EM som hjælperytter for Mads P.

Hvis man nogle gange hører Gruppetoen på Forhjulslir er der heller ikke tvivl om at mange af rytterne elsker at køre for/med ham. Norsgaard er i hvert fald kæmpe fan og jeg tror ikke det er tilfældigt, at han leverede sin bedste præstation sidste år, da han kørte EM som hjælperytter for Mads P.
Håber det holder, rygtet med Norsgaard til Lidt Trek. Tror det ville være godt for ham at få et skud af Mads Ps vindermentalitet

Håber det holder, rygtet med Norsgaard til Lidt Trek. Tror det ville være godt for ham at få et skud af Mads Ps vindermentalitet
Har han ikke kontrakt med Movistar et år eller to endnu. Fik jo en vanvittig 4 års aftale da han forlængede i sin tid. Men ellers enig - tror han ville passe godt ind der og at det ville kunne løfte hans niveau en del. De skal vel også have en afløser for Tim Declerq på et tidspunkt.

Så er det nu vi skal se om der er noget tilbage i tanken hos Vingegaard.

UAE har ikke holdt det helt sammen i dag og det kan blive svært at vinde etapen for favoritterne. På den anden side, er det kun knap 6 minutter og de to favoritter er lynhurtige.

Desværre lyder det til, at der er modvind når de kommer op over trægrænsen. Det kan give udfordringer, hvis hjælperytterne kan komme med op og hjælpe. På den anden side, er det måske godt for os seere, det betyder de bør angribe før de når op over trægrænsen og dermed splitte det hele tidligt.

Latest posts

Back