New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 13
  • Views Views: Views 2K
Jeg er med, og det ser ud til, at jeg efter en enkelt undtagelse sidste ?r er tilbage til at k?re basishold.  Ruten er til at planl?gge l?ngere frem i stedet for at skifte konstant, hvilket i ?vrigt kostede mig en topplacering sidste ?r, n00b.

Anyway, jeg har lavet en lille bettingoptakt, som jeg gerne vil dele. Ogs? som opl?g til debat:

Alle spil findes hos bet365

Holdkonkurrencen:

Team EF Education @7.00
Mens alles ?jne l?nge har v?ret rettet mod det forventede opg?r mellem ?ndsnaturaliserede briter og holl?ndere, er de lyser?de fl?jet en smule under radaren. Med et hold best?ende af
Rigoberto Ur?n, Sergio Higuita, Dani Mart?nez, Jens Keukeleire, Tejay van Garderen, Neilson Powless, Hugh Carthy og Alberto Bettiol stiller EF med et komplet mandskab med s? tilpas alsidighed, at der b?de er mulighed for at hente tid fra udbrud og ved at sidde med favoritgruppen.

I veteranen Uran har EF en rutineret styrmand, som under de rette omst?ndigheder vil v?re i stand til at orkestrere angreb i bjergene fra Dauphin?-vinder Daniel Martinez, mens Higuita b?de vil holde sig til i de h?je bjerge og forventes at g? efter et resultat p? en kuperet etape.
Hugh Carthy viste gode takter i sidste ?rs Giro, hvor det blev til en 11. plads efter flot k?rsel i bjerge. Det fortsatte han med et vanvittigt soloridt p? sidste etape i Schweiz Rundt, hvor han stak solo fra start og 101.5 km senere kunne r?kke armene i vejret til en af den slags sejre, vi ser f?rre og f?rre af.

Briten besidder en dieselmotor af de store, og derfor vil han ogs? v?re en n?glehj?lper, hvis Martinez eller Uran pludselig befinder sig i en god position.

Alt i alt er odds 7 p?nt for et hold, hvis ryttere bare er sv?re at ryste af, og som dag efter dag vil v?re i spil til h?je placeringer.
I mine ?jne er EF n?glen til et ?bent l?b, hvor Ineos og Jumbo-Visma kommer ud af deres komfortzoner og bliver n?dt til at reagere.

Vinder Klassement:

Daniel Martinez @ 41.00 ? S? st?rk ud i Dauphine og er generelt en mand, der nyder godt af, at det meste opm?rksomhed i Colombia tilfalder Quintana og Bernal. Sv?r at ryste af og med et st?rkt hold

Richard Carapaz @15.00 ? Ineos. GT-vinder. Eksplosiv. Hvis Bernal ikke er kommet sig over sine problemer, er det Carapaz, der tager over. Han har sl?et Roglic f?r.

1. etape:

Mads Pedersen @81.00 e/w (faldet til 51.00!) ? Det er verdensmesteren. Han er dansker. Trek har givet ham frie h?nder. Han vandt en massespurt i Polen Rundt for nylig. Ja tak til odds 81. Mads kan slutte h?jt b?de fra udbrud eller en reduceret massespurt.

Niccolo Bonifazio @67.00 e/w ? Bonifazio er normalt ikke blandt de potentielle vindere p? s? let en afslutning, men med den forholdsvis h?rde finale og hans udm?rkede form taget i betragtning, er odds 67 for h?jt, hvilket ogs? giver v?rdi i e/w.

Wout van Aert @13.00 - Wout van Aert har mere eller mindre gjort, som han vil, siden sidste s?son. Hvis han f?r lov at k?re spurten, som han vil,
tror jeg, han vinder den. Derfor ingen e/w.

Bjergtr?jen:

Davide Formolo @23.00 - Formolo er en god bjergrytter, og han er holdbar b?de over tre uger og p? de lange udbrudsdage, hvilket han senest demonstrerede med en flot etapesejr i Dauphine. Til odds 23 finder vi v?rdi nok til at se bort fra, at Formolo meget vel vil fors?ge at k?re klassement, hvor en plads blandt de ?verste ti m? v?re i spil, hvilket man kan finde til odds 12.

Top 3:

Daniel Martinez ? Ja @10.00

Richard Carapaz ? Ja @6.50

H2H:

Valverde tb Barguil @3.00 ? Den gamle har efterh?nden mistet et tr?d eller to, men han er stadig i verdenstoppen som kaptajn for Movistar. Bala er s? ?rek?r, at han b?r sl? Barguil, som n?rmest intet har vist de sidste par ?r.

Carapaz tb Dumoulin @2.50 ? Dumoulin har forberedt sig godt, men Carapaz er st?rkere i bjergene. Oddset er for h?jt.

Og s? skal damerne k?re EM senere i dag. Vores egen Cecilie Ludwig kan findes til odds 34, og ellers har jeg spillet M.G. Confalonieri til odds 81 og E. Cecchini til odds 21.

Rastapopoulos said:
Vinder Klassement:

Daniel Martinez @ 41.00 ? S? st?rk ud i Dauphine og er generelt en mand, der nyder godt af, at det meste opm?rksomhed i Colombia tilfalder Quintana og Bernal. Sv?r at ryste af og med et st?rkt hold

Richard Carapaz @15.00 ? Ineos. GT-vinder. Eksplosiv. Hvis Bernal ikke er kommet sig over sine problemer, er det Carapaz, der tager over. Han har sl?et Roglic f?r.
Med styrt og skader til storfavoritterne, st?r vi m?ske overfor den mest ?bne tour i mange ?r. Alternativt er det blot skuespil og r?gsl?r der bliver lagt ud.

Hvad g?r Jumbo hvis Roglic ikke er p? toppen - hvem bliver stafetten givet videre til? De har op til flere som m?ske kan tage over og jeg er sp?ndt p? om Dumoulin er p? toppen eller Sepp Kuss som har vist fornemt hj?lperytterarbejde.

Hvad med de "gamle" i form af Valverde og Uran.... det er m?ske ikke oplagt men de har f?r vist et h?jt niveau over en hel tour.

I det hele taget sp?ndende hvad der sker - ville gerne smide lidt h?nd?rer p? en outsider eller to men kan ikke bestemme mig.

Ps: Hjertet ville h?be p? Pinot - det kunne v?re stort.

Martinstranger said:
Rastapopoulos said:
Vinder Klassement:

Med styrt og skader til storfavoritterne, st?r vi m?ske overfor den mest ?bne tour i mange ?r. Alternativt er det blot skuespil og r?gsl?r der bliver lagt ud.

Hvad g?r Jumbo hvis Roglic ikke er p? toppen - hvem bliver stafetten givet videre til? De har op til flere som m?ske kan tage over og jeg er sp?ndt p? om Dumoulin er p? toppen eller Sepp Kuss som har vist fornemt hj?lperytterarbejde.

Hvad med de "gamle" i form af Valverde og Uran.... det er m?ske ikke oplagt men de har f?r vist et h?jt niveau over en hel tour.

I det hele taget sp?ndende hvad der sker - ville gerne smide lidt h?nd?rer p? en outsider eller to men kan ikke bestemme mig.

Ps: Hjertet ville h?be p? Pinot - det kunne v?re stort.

Det er pr?cis med samme tanke, jeg har foretaget mine bets. Det kan blive helt ?bent, da ruten er uforudsigelig, og storholdene har m?ttet improvisere i sidste ?jeblik.

Derfor har jeg ogs? valgt ikke at besk?ftige mig med favoritter som Bernal og Roglic. Odds er ganske enkelt for lavt.

Men alts?, der er stadig ~50 % chance for endnu en togtur med Ineos og Jumbo. :D

Efter en noget kaotisk f?rste etape blev det norsk sejr, men hov, hvem sneg sig ind p? andenpladsen? Mads Pedersen. Ham havde vi til odds 81.00 e/w, hvilket vil sige et win til odds 20 og et p?nt overskud til at begynde med 🙂
2. etape l?gger op til et tidligt festfyrv?rkeri, s?:
Julian Alaphilippe @4.75 (steget til 5.00!)
Storfavorit, og derfor er jeg ogs? n?dt til at have ham i morgen. Hvis han er kommet godt gennem i dag, s? bliver han sv?r at holde styr p?.
Wout van Aert @8.00
Belgieren er beastmode, n?r han f?r lov, og han viste i Dauphine, at han kan klatre nogenlunde. Han sl?r alle, hvis han komme rmed hjem.
Sergio Higuita @13.00
Lynhurtig p? stregen og st?rk nok opad til muligvis at kunne f?lge Alaphilippe
Benoit Cosnefroy @34.00 
Ny Fransk darling, som fors?gte med et tv-fremst?d sent p? dagens etape. Vandt for nylig puncheur-etapen i Occitanie med et sent angreb, og han vil helt sikkert fors?ge at holde sig til i morgen.
Richard Carapaz @67.00
Hvis favoritterne beslutter sig for at k?re om det, kan Carapaz blive en mulighed enten med et sent angreb p? Col d'Eze eller p? stregen i en mindre gruppe. Det er et flot odds.
Jan Hirt @501.00
Tivoli-udbruddet b?r ikke holde hjem, men hvis det g?r, er Jan Hirt en holdbar type, som kun bliver st?rkere, som etapen skrider frem.
H2H:
Dan Martin tb Adam Yates @2.50
Yates f?r ikke lov at k?re solo s? tidligt i l?bet, og Dan Martin er hurtigere p? stregen.
Richard Carapaz tb Daniel Martinez @2.37
Carapaz er hurtigere p? stregen.

Kom s? de Hvii'e!

Flot etape i g?r med danskerbev?gelser og endnu en magtdemonstration af den lille "mestertyf"  :))

I dag m? blive en spurt, right? Sam Bennett! Ellers har jeg et godt ?je til Mads P.'s holdkammerat, Jasper Stuyven, i top 3. Mads giver bare for lavt odds :)

Dani Martinez r?g desv?rre i asfalten et par gange i g?r og smed mere end 3.30 til Alaphilippe. Det bliver nok sv?rt at vinde, da han ogs? har smerter i kn?et, men s? kan han lave rav i den i den sidste uge, mens Higuita ser god ud indtil videre. Han f?r et skud i klassementet.

Overraskende sjov tour indtil videre:-)

Det er l?nge siden de har v?ret s? villige til at k?re v?ddel?b og det g?r det noget mere sev?rdigt at se p?. Det hj?lper selvf?lgelig ogs?, at de k?rer s? st?rkt at der ikke er nogen (n?sten) hj?lpere tilbage men kun kaptajner. Nu st?r den p? hviledag og derefter et par hviledage i klassementet men s? begynder det igen. Det tegner godt.

Tourspillet har v?ret udfordrende og nogle af dem man havde troet p?, har vist sig ikke at have benene indtil videre. Det er altid sp?ndende om nogle af dem, har timet formen bedre til afslutningen af l?bet.

Latest posts

Back