New posts

Kamptråd Champions league kval. runde 2: Lech Poznan - AGF, onsdag 29. Juli kl 19.00

• Thread starter Thread starter T-Knogle
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 37K

Hvor er vi efter denne kamp

• Total voters
    62
  • Poll closed .
Last edited:
Dilemmaet for JP er at Tingager, Kahl, Knudsen og Arnstad har spillet samtlige minutter indtil videre i sæsonen, og han har allerede en del spillere som har problemer. De skal bruges igen imod Lyngby, og så igen imod Klaksvik, og så igen imod ;idtjylland, så de bliver slidt op om få runder. Truppen er alt for smal og der er alt for mange skader.

Hedenstad
Storch - AJ - Camara
Carstensen - Jønsson - Haugstrup - Grantzau
Jørgensen - Serra - Anderson​

Ville være den fornuftige start 11, som giver mulighed for at hvile de spillere som har spillet alt alt for meget allerede efter 2 runder, men det kunne risikere at blive to-cifret. Det er bare den situation man er i når der er så mange spillere ude med skader, og man ikke vil have endnu flere:

1. Callø
2. Mølgaard
3. Andersen
4. Poulsen
5. Yakob
6. Solbakken
7. Links

Derudover er Janni Serra småskadet (igen med et eller andet udefineret), Carstensen er lige kommet tilbage, og Hansen er ude med karantæne.

Vi får ingen point imod Lyngby og Midtjylland med en udbrændt trup. Derudover risikerer vi at tabe samlet til Klaksvik, når 10 ud af 11 spillere skal starte hver gang.

Synes det er for voldsomt. Er vi ikke foran ved halvleg synes jeg også der skal skiftes.

Jønsson ned og styre forsvaret, med AJ og Camara. Haugstrup ind på midten, eventuelt med Anderson osv.

Men man giver alle spillere en rigtig dårlig oplevelse ved, at gøre det fra start

Vi får ingen point imod Lyngby og Midtjylland med en udbrændt trup. Derudover risikerer vi at tabe samlet til Klaksvik, når 10 ud af 11 spillere skal starte hver gang.

Midtjylland kampen er heldigvis udskudt til start september, så vi har to ugers Superliga pause efter Lyngby kampen. Når det er sagt, så er jeg dog enig i, at truppen kører på pumperne i disse dage, hvorfor vi burde rotere mere end vi har gjort de første par kampe.

Midtjylland kampen er heldigvis udskudt til start september, så vi har to ugers Superliga pause efter Lyngby kampen. Når det er sagt, så er jeg dog enig i, at truppen kører på pumperne i disse dage, hvorfor vi burde rotere mere end vi har gjort de første par kampe.
Det var jeg ikke klar over, tak for info. Jeg bemærkede at FC Københavns sæsonåbner i superligaen imod Lyngby, der havde de kun 4 spillere i start 11 som var gengangere fra kampen imod det Ukrainske hold i midtugen. Det er sådan man håndterer en lang sæson med et tæt program, det nytter ikke noget at lade 10 ud af 11 spillere starte hver gang, og lade 4 nøglespillere spille samtlige minutter (Tingager, Kahl, Arnstad og Knudsen), hvis de også bliver småskadede, så kommer det for alvor til at se slemt ud. I øvrigt så var der 8 gengangere i start 11 for FCM imellem Besiktas og SønderjyskE, så de har også mange gengangere, til gengæld så skifter Tullberg i pausen, jeg ved ikke om han også har 4 spillere der har spillet samtlige minutter.

Viborg-kampen fredag d. 13. må i øvrigt også være sikker på flytning, for AGF skal jo med 99% sikkerhed spille EL-kval dagen før. Men mon ikke den bare spilles søndag i stedet?

Selv med én allerede udsat superligakamp ser AGF dog ind i otte kampe i august (fire superliga, fire europæisk). Heldigvis er AGF altid fremragende i august, men det kan godt spænde truppen lidt hårdt an... Især hvis den er på pumperne allerede inden.

Første uge af september spiller AGF ifølge programmet endda onsdag mod FCM og lørdag mod Silkeborg. Fra kampen mod Lyngby 1. august til og med Silkeborg kampen 5. september er det 10 kampe på 36 dage.

Den start 11 man kunne håbe på:

Hedenstad
AJ - Tingager - Kahl
Carstensen - Knudsen - Jønsson - Emmery
Bech
- Serra - Arnstad

Med 5 spillere der ikke må spille fuld tid, hvis de skal kunne spille igen i Lyngby.

Hvis Jacob Andersen er klar, så ville jeg sende ham på banen efter 60-70 minutter i stedet for Kahl, og så sende AJ til venstre
Haugstrup ind for Knudsen
Tomas Kristjansson for Emmery
Jørgensen for Bech
Anderson for Arnstad

Men Serra kan ikke spille 90, det kan Carstensen sgu nok heller ikke og hvad med Jønsson?

Så det er ikke nemt at være Jakob Poulsen i dag.

View attachment 7555

Jeg glemte lige en vigtig del af fanoplevelsen. I Poznań har vi et kæmpestort mural af Mikael Ishak! Det dækker næsten hele siden af en fireetagers boligblok!
Det maleri er da lidt uheldigt hvis I en dag bliver kørt over af Levski Sofia ;)

Det ser nu meget fint ud og viser sammenhængen mellem byen og klubben. Der er også flere vægmalerier relateret til AGF i Århus.

Attachments

• IMG_1322.webp
    IMG_1322.webp
    276.8 KB · Views: 44
  • IMG_1321.webp
    IMG_1321.webp
    136.5 KB · Views: 43
Viborg-kampen fredag d. 13. må i øvrigt også være sikker på flytning, for AGF skal jo med 99% sikkerhed spille EL-kval dagen før. Men mon ikke den bare spilles søndag i stedet?

Selv med én allerede udsat superligakamp ser AGF dog ind i otte kampe i august (fire superliga, fire europæisk). Heldigvis er AGF altid fremragende i august, men det kan godt spænde truppen lidt hårdt an... Især hvis den er på pumperne allerede inden.

Første uge af september spiller AGF ifølge programmet endda onsdag mod FCM og lørdag mod Silkeborg. Fra kampen mod Lyngby 1. august til og med Silkeborg kampen 5. september er det 10 kampe på 36 dage.

Ja, det er en helt ny virkelighed, vi ser ind i. Jeg er meget spændt på, hvordan JP og co håndterer så presset et program. Det er jo også første gang, han skal jonglere mellem så mange kampe, samtidig med at vi ikke har særlig mange på ledelses/trænerniveau, som har den slags erfaring at trække på. Forhåbentlig har vi nogle nye unge, som kan steppe op som i sidste sæson!

Fra 20 september til 11 oktober er der “heldigvis” en rigtig lang landsholdspause (den længste midt i en sæson i lang tid), så der kan vi forhåbentlig få restitueret en masse.

Fra i dag og frem har AGF 11 kampe på 40 dage.

De næste 40 dage efter dét har AGF til gengæld kun fire kampe (fem, hvis man når EL-gruppespil).

Over de efterfølgende 40 dage bliver det så til hhv fire, fem eller otte kampe (afhængigt af pokalkamp samt gruppespil eller ej), hvilket i alle tilfælde også er mere overkommeligt end den nu kommende serie.

De sidste 40 dage fra medio november frem til juleferien kan AGF så have alt fra "blot" tre superligakampe til 10 kampe, hvis der også både er pokalkvartfinaler og COL-gruppespil (én kamp mindre, hvis EL).

TLDR: Det kan blive et meget ujævnt efterår med rigtigt mange kampe i visse perioder og ganske få kampe i andre.

Når det er sagt, så er jeg dog enig i, at truppen kører på pumperne i disse dage, hvorfor vi burde rotere mere end vi har gjort de første par kampe.
Jeg håber da ikke truppen er på pumperne allerede efter to kampe? Jeg er med på der er et par småskader osv., men truppen burde generelt stadig være frisk. Dermed ikke sagt, at der ikke kan komme udfordringer senere, men der bør vi altså ikke være endnu.

Jeg håber da ikke truppen er på pumperne allerede efter to kampe? Jeg er med på der er et par småskader osv., men truppen burde generelt stadig være frisk. Dermed ikke sagt, at der ikke kan komme udfordringer senere, men der bør vi altså ikke være endnu.
Det lyder voldsomt, enig. Men Callø var 'på pumperne' efter 1. træningskamp. Uden at vide noget om det, tror jeg alle spillere går fra banen med noget. Og det bliver sværere at restituere når der er 3 dage mellem kampene, end når der er 7.

Det var det vilde ved mesterskabet, at man stort set undgik skader og karantæner. Det har givet påvirket os til at tro den slags er tættere på normalen, end det reelt er - selvom slitage efter to betydende kampe er noget voldsomt.

Når ovenstående er sagt, tror jeg også der havde været flere klar, hvis det var en tæt kamp.

Last edited:
Selvfølgelig går vi ikke videre, det vil være vanvid at tro. Den mulighed forsvandt mere eller mindre med 1-3 drønet i den første kamp. Men lad os nu spille god fodbold og sætte de første koefficient point på kontoen.
Som jeg forstår @Akrobaten, gør det ikke den store forskel. Man får sine point for at kvalificere sig, eller ikke at gøre det - 2,5 points, og så er det først i gruppespillet man skal forsøge at tjene reelle points, startende fra 0.

Som jeg forstår @Akrobaten, gør det ikke den store forskel. Man får sine point for at kvalificere sig, eller ikke at gøre det - 2,5 points, og så er det først i gruppespillet man skal forsøge at tjene reelle points, stsrtende fra 0.
Jeg mener også, der er lidt koefficient point at hente ved uafgjort eller sejr. Men det bliver divideret med antal af deltagende hold fra vores nation, så det ene point vi får ved uafgjort, bliver til 0.25...

Jeg vil også mene, at vi har alvorlige problemer, hvis truppen allerede er presset af det nuværende program.

Jeg tror dog bare, JP sparrer dem, der døjer med lidt småting, altså den slags, som de fleste spillere døjer med en gang i mellem, hvor de spiller alligevel. Og at de havde spillet, hvis der havde været en bedre chance for videre avancement.

Pointene tæller det halve i kvalifikationen.
Der er to forskellige typer koefficientpoint - de nationale og de klubrelaterede. Resultatet i aften har betydning for Danmarks koefficientpoint, men ikke for AGFs.*

* Det har selvfølgeligt betydning for AGF på den måde, at de nationale koefficienter afgør antallet af europæiske pladser + at så længe AGFs egen koefficient er lavere end den nationale, gælder denne i forhold til mulig seedning mv. Men det influerer ikke på AGFs egne koefficientpoint eller egen ranglisteplacering.

Latest posts

Back