New posts

Kamptråd Champions league kval. runde 2: Lech Poznan - AGF, onsdag 29. Juli kl 19.00

• Thread starter Thread starter T-Knogle
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 910
  • Views Views: Views 31K

Hvor er vi efter denne kamp

• Total voters
    62
  • Poll closed .
Kamptråd Champions league kval. runde 2: Lech Poznan - AGF, onsdag 29. Juli kl 19.00
Lidt reaktioner på kampen.

Himmelvid forskel på niveauet fra polakkerne idag og sidste uge. De har en xG på 1,38 og scorer ikke. Det er primært fejl i vores opspil og forsvaret som skaber deres chancer (undtagen et godt angreb i starten af kampen).. Ellers stiller de sig ned i det meste af kampen og tænker den er hjemme.

Hedenstad med en fantom redning på Polakkernes første chance. Det gør at vi ikke bliver begravet fra start. AJ redder også på stregen i 19 minut og der dømmes straffe som VAR heldigvis omgør.

Efter de første 10 min æder vi os mere og mere ind i kampen uden at blive helt farlige. Vi har kun 4 skud i første halvleg men et godt ping pong spil i venstre side med Emmery ind til Bech i 32 minut gør at vi begynder at tro på det. En stor fejl af AJ lige inden pausen kunne have slukket drømmen igen men heldigvis sparker polakken over.

Emmery største trussel. Arnstad og Knudsen også gode uden at vi bliver rigtig farlige. Borgere løber ekstremt meget og presser godt.

Emmery fremtvinger et VAR straffe for hands i 55 minut hvilket virkelig gør polakkerne nervøse men vi trækker os sjovt nok lidt tilbage og overlader spillet til dem så scorer tingager i det 75 minut på hjørnespark.

Derefter bliver det virkelig nervøst.

Fotmot har Hedenstad som MOM og det er klart at to reddede straffe tæller gevaldigt op samt redningerne i starten. Han har et par få fejl hvor han bokser bolde ud i feltet (også den polakkerne scorer på). Men har virkelig også mange gode indgreb i feltet på hjørnespark. Polakkerne har 14 hjørnespark.

Stammen af spillere i Arnstad, Bech, Tingager, Knudsen, Emmery shiner virkelig idag. Anderson lidt usynlig (og har ikke altid den bedste attitude). Bech især til sidst hvor halvdelen af holdet nærmest ikke kan løbe. Jønsson med rigtig mange gode aktioner (også et par stykker der løber fra ham men det skal nok blive godt). Kahl mangler en anelse igen idag. Synes han fysisk bliver den lille tit. Indskifterne gør det også fremragende. Storch gør det simpelt og kommer aldrig ud i noget rod. Camara får rodet op men er den som står svagest af indskifterne. Tchamche med overraskende mange erobringer og gode afspil. Virkelig et monster fysisk som de store polske midtstoppere havde respekt for. Var lige ved at trække et rødt kort hvis han falder lidt tidligere. Carstensen lidt usynlig men holder altid godt i bolden og formår at spille den rundt. Serra ser jeg ikke rigtig efter han kommer ind men sparker til gengæld et godt straffespark.. Kristiansson en fuldgod erstatning for Emmery. Får sat den rundskæv ind i højre hjørne som fremtvinger straffespark konkurrensen. Der sparker han også et klasse spark. Tingager også med et monster spark.

Shit en kamp. En rutjchebane tur. PS: Der sidder to på bænken jeg aldrig nogensinde har hørt om i AGF regi og jeg følger meget med.. Det siger lidt om "bredden" i truppen......

Last edited:
@poznaniak - Thank you, for all the insights, the sober comments and what you brough to this forum.

In AGF we got a song saying "I troede vi var døde og borte. I troede vi ville forgå. Men blå hvid er vi af hjerte og GF vil altid bestå. Med blod, sved og tåre vi fejrer, de modigste helte fra BY!"

What it basicly means, is - We´ve been ruled out. We´ve been defeated and looked down. But. We will always rise.

I hope you´ve gotten an interested in AGF. I´ve gotten one in Lech Poznan, and will visit the town at some point.

@poznaniak - Thank you, for all the insights, the sober comments and what you brough to this forum.

In AGF we got a song saying "I troede vi var døde og borte. I troede vi ville forgå. Men blå hvid er vi om hjertet og GF vil altid bestå. Med blod, sved og tåre vi fejrer, de modigste helte fra BY!"

What it basicly means, is - We´ve been ruled out. We´ve been defeated and looked down. But. We will always rise.

I hope you´ve gotten an interested in AGF. I´ve gotten one in Lech Poznan, and will visit the town at some point.
Jeg er nødt til at benytte lejligheden til at rette en alt for udbredt misforståelse.

"AF HJERTE" - ikke "af hjertet". Det første er smukt dansk, det andet er noget vrøvl.

Jeg beklager, at det lige skulle gå ud over dit indlæg. 🙂

Puha jeg savner noget nedtakt med videoer af ekstatiske GF’ere, der interviewes.

Også sjovt at de interviewer Mads Emil efter FCKs sejr og at artiklen kommer til at handle om AGF:

Også sjovt at de interviewer Mads Emil efter FCKs sejr og at artiklen kommer til at handle om AGF:

Tingager 💙 💙

Men du siger jo fy-ordet... skidt pyt - vi elsker det:-)

- Jeg har arbejdet i denne branche i 30 år. Jeg har oplevet store skuffelser, men denne er en af de største. Smerten er enorm. En ærgerlig følelse, lyder det fra Frederiksen ifølge polske Meczki.
Thomas Oppermann Reaction GIF by Bayerischer Rundfunk

Latest posts

Back