New posts

Champions League 2026/27

• Thread starter Thread starter Holmertz
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 738
  • Views Views: Views 47K
Last edited:

Enten får du et special tilbud eller også er der to tilbud at vælge imellem og du får ikke markeret nr. 2 som indeholder bold+.

Herunder har jeg markeret tilbud 2 hvor bold+ er med og der er prisen kr. 99. Hvis jeg kun markerede den øverste med EB+, så er prisen kr. 79.

Men jeg ved ikke hvad adgangen til 24 timers sport betyder i tilbud 1 :unsure:

1784180875652.webp

Enten får du et special tilbud eller også er der to tilbud at vælge imellem og du får ikke markeret nr. 2 som indeholder bold+.

Herunder har jeg markeret tilbud 2 hvor bold+ er med og der er prisen kr. 99. Hvis jeg kun markerede den øverste med EB+, så er prisen kr. 79.

View attachment 7437
arj ja, nu ser jeg det, 99,- er prisen :) det er Ekstra Bladet+til 79,-
æv men måske stadig værd at prøve for at se kampen, medmindre man skal vpn kampen?.. :) tak for at opklare min fejl :)

Jeg ved ikke hvordan de kommer frem til de tal, men jeg kan lide det.

View attachment 7438
Fuldstændig gakket med 57-43 til os.

Dobbelt mester i en liga der er bedre end vores, hvor vi var den overraskende mester.

Poznan har europæisk rutine og bevist sig der samt en frygtindgydende hjemmebane.
Vi har ingen rutine i den slags kampe og har Randers som hjemmebane.

Oveni har Poznan fordelen af at spille hjemme sidst.

For mig har vi 40% chance. Max.

Jeg har den også noget tættere på 50/50, men jeg må også erkende, at det er utroligt svært at vurdere holdenes styrker overfor hinanden. Og det er jo det, der er så fantastisk ved europæiske kampe.

De er vel på papiret bedst med flere spillere med europæisk erfaring. Men jeg har en virkelig god følelse af, at det her hold slet ikke er færdige med at præstere på et utroligt niveau.

Jeg ser ikke for mig, at de kan holde os fra at score mindst to og sikkert flere gange i de to opgør. Så er spørgsmålet, om vores lidt ommøblerede defensiv kan holde tæt.

Jeg forestiller mig, at Emmery bliver nøglen til at besejre dem, men det er Niels Frederiksen selvfølgelig også fuldstændig bevidst om. Lad os håbe, at de bare ikke har spillerne til at stoppe ham, Anderson, Jørgensen, Links og Bech.

De er vel på papiret bedst med flere spillere med europæisk erfaring.
Jeg tænker også, at det er den europæiske erfaring, der kan blive udslagsgivende. Erfaringen viser, at man skal prøve det her nogle gange, før det bliver godt. Vejet op mod det står så vores gå-på-mod, som bragte os langt i sidste sæson. Vi skal i hvert fald ikke prøve at spille defensivt-kynisk, for så er vi ikke gode nok.

Jeg tænker også, at det er den europæiske erfaring, der kan blive udslagsgivende. Erfaringen viser, at man skal prøve det her nogle gange, før det bliver godt. Vejet op mod det står så vores gå-på-mod, som bragte os langt i sidste sæson. Vi skal i hvert fald ikke prøve at spille defensivt-kynisk, for så er vi ikke gode nok.
Det er sandt, at europæisk erfaring vejer tungt.
Men det samme siger man jo om at vinde et mesterskab, hvilket også var grunden til, at stort set alle (mig selv inklusive), forventede at FCM ville slå os på målstregen, fordi de har erfaringen med de tætte ræs til sidst. Det var bare dem, der havde gummiben, dem, der havde travlt med at snakke om os og dem, der konstant og igen snublede - undtagen i de direkte opgør mellem os.

Jeg siger ikke, at vi slår Poznan. Jeg siger bare, at JP er en træner med et særligt greb om holdet. Selv helt unge spillere synes at være blottet for nerver, selv i meget vigtige kampe. Jeg tror godt vi kan tage røven på dem alle sammen og slå Poznan. Jeg tror også det kan gå den anden vej, og vi får en samlet røvfuld, der er svær at rejse sig fra.

Men til syvende og sidst, så har truppen prøvet at spille dobbeltopgør masser af gange, og fodbold er stadig fodbold. Den store forskel er støjen rundt om kampen og sproget på den anden banehalvdel og på udebanen. Dét tror jeg faktisk JP kan få holdet til at ignorere.

Jeg har kampen som en 50/50. Jeg ville virkelig gerne være startet på udebane, men vi må jo bare sørge for at vinde så stort i næste uge, at kampen i Poznan er lidt ligegyldig. ;)

Jeg har kampen som en 50/50. Jeg ville virkelig gerne være startet på udebane, men vi må jo bare sørge for at vinde så stort i næste uge, at kampen i Poznan er lidt ligegyldig. ;)
Jeg har ikke spekuleret så meget over, hvem der spiller hjemme hvornår. Måske fordi der også kan være en fordel ved at få et stærkt udgangspunkt hjemme (som Brügge fik fordel af).

Men måske også fordi, vi virker som et rigtig godt udehold. De få kampe på lidt sværere udebaner i superligaen i sidste sæson viste sig i hvert fald at være ret uproblematiske. Med Brøndby i næstsidste runde som det friskeste eksempel.

Det er sandt, at europæisk erfaring vejer tungt.
Men det samme siger man jo om at vinde et mesterskab, hvilket også var grunden til, at stort set alle (mig selv inklusive), forventede at FCM ville slå os på målstregen, fordi de har erfaringen med de tætte ræs til sidst. Det var bare dem, der havde gummiben
Jeg synes nu godt at man kan tale om at vi smed en del på grund af manglende erfaring. Vi havde 7 point forspring med 6 kampe igen, men alligevel nåede FCM op forbi os med 3 kampe igen. Der - og især i de indbyrdes opgør manglede vi lidt coolness og kvalitet. Men da favoritværdigheden var taget fra os igen, smed vi alle nerver og spillede atter op til vores niveau.

Det er vigtigt at vi spiller de her Poznan-kampe med noget fanden-i-voldskhed. Vi har alt at vinde.

Jeg synes nu godt at man kan tale om at vi smed en del på grund af manglende erfaring. Vi havde 7 point forspring med 6 kampe igen, men alligevel nåede FCM op forbi os med 3 kampe igen. Der - og især i de indbyrdes opgør manglede vi lidt coolness og kvalitet. Men da favoritværdigheden var taget fra os igen, smed vi alle nerver og spillede atter op til vores niveau.

Det er vigtigt at vi spiller de her Poznan-kampe med noget fanden-i-voldskhed. Vi har alt at vinde.
Set i bakspejlet var problemet vel stort set kun de sidste 10 minutter i Herning (og det var ikke mangel på erfaring, der satte dét igang).

I de tre uafgjorte kampe i samme periode spillede AGF glimrende hjemme mod FCN (især) og FCM, og selv om man ikke var lige så gode i 1-1 kampen i Farum, var det jo ikke et dårligt resultat. Til sammenligning blev FCM jo spillet ud af plastikgræsset både efterår og forår. (Og da AGF havde det maksimalt i egne hænder i Brøndby, var der virkeligt ikke nogen slinger i valsen.)

Du kan argumentere for, at lidt mere coolness og kvalitet havde tiltet mesterskabet endnu mere suverænt til Aarhus, men så begynder vi altså også at snakke om, at alt under suveræne superligarekorder var udtryk for AGFs mangler. Det er lidt hårdt sat op, synes jeg.

Latest posts

Back