Jeg tænker også, at det er den europæiske erfaring, der kan blive udslagsgivende. Erfaringen viser, at man skal prøve det her nogle gange, før det bliver godt. Vejet op mod det står så vores gå-på-mod, som bragte os langt i sidste sæson. Vi skal i hvert fald ikke prøve at spille defensivt-kynisk, for så er vi ikke gode nok.
Det er sandt, at europæisk erfaring vejer tungt.
Men det samme siger man jo om at vinde et mesterskab, hvilket også var grunden til, at stort set alle (mig selv inklusive), forventede at FCM ville slå os på målstregen, fordi de har erfaringen med de tætte ræs til sidst. Det var bare dem, der havde gummiben, dem, der havde travlt med at snakke om os og dem, der konstant og igen snublede - undtagen i de direkte opgør mellem os.
Jeg siger ikke, at vi slår Poznan. Jeg siger bare, at JP er en træner med et særligt greb om holdet. Selv helt unge spillere synes at være blottet for nerver, selv i meget vigtige kampe. Jeg tror godt vi kan tage røven på dem alle sammen og slå Poznan. Jeg tror også det kan gå den anden vej, og vi får en samlet røvfuld, der er svær at rejse sig fra.
Men til syvende og sidst, så har truppen prøvet at spille dobbeltopgør masser af gange, og fodbold er stadig fodbold. Den store forskel er støjen rundt om kampen og sproget på den anden banehalvdel og på udebanen. Dét tror jeg faktisk JP kan få holdet til at ignorere.
Jeg har kampen som en 50/50. Jeg ville virkelig gerne være startet på udebane, men vi må jo bare sørge for at vinde så stort i næste uge, at kampen i Poznan er lidt ligegyldig.