New posts

ARKIVERET Artikler om spillerne og klubben 2025

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 97K
Status
Not open for further replies.
AGFs fans har sørget for bøder for 390.000 til klubben denne sæson. Tillykke til dem.
Det er 610.000,- på hele 2025. Til sammenligning ser det sådan ud for de hold i 2025, som er med i Galehusligaen:

Nr.Hold Beløb Række
1.FC København 2.536.000,00 Superligaen
2.Brøndby IF 1.275.000,00 Superligaen
3.AGF 610.000,00 Superligaen
4.FC Midtjylland 455.000,00 Superligaen
5.AaB 327.500,00 1. Division
6.Viborg 140.000,00 Superligaen
7.Fredericia 122.500,00 Superligaen
8.Randers FC 120.000,00 Superligaen
9.Silkeborg 100.000,00 Superligaen
10.Hvidovre 97.500,00 1. Division
11.FC Nordsjælland 60.000,00 Superligaen
12.OB 60.000,00 Superligaen
13.Esbjerg fB 35.000,00 1. Division
14.Kolding IF 20.000,00 1. Division
15.AC Horsens 17.500,00 1. Division
16.Lyngby 15.000,00 1. Division
17.Vejle Boldklub 15.000,00 Superligaen
18.HB Køge 10.000,00 1. Division
19.Hillerød 5.000,00 1. Division
20.B 93 - 1. Division
21.Hobro - 1. Division
22.Middelfart - 1. Division
23.Sønderjyske - Superligaen
24.Aarhus Fremad - 1. Division

Last edited:
Links, for fanden altså :love:

EDIT:
Gift har som 27-årig spillet 193 førsteholdskampe. Han har kontrakt i tre et halvt år endnu og vil være 30, når den løber ud. Slipper han for skader og holder hsn niveauet, vil han fra 2029 sandsynligvis forlænge, nu måske på kortere kontrakter. John Stampes klubrekord på 444 kampe har stået siden 1991. Det er ikke umuligt, at Gift kan overtage rekorden.

———

Gift Links bliver jo en klublegende. Sikke en historie: Herop som 20-årig, problemer gennem flere år, men Links holder ud og bliver belønnet for det, både på og udenfor banen. Det er jo en rørende historie.

Nu fortæller han så, at han i sommer sagde nej tak til klubber i Belgien, Frankrig (Ligue 1) og England (Championship) for i stedet at forlænge med os til 2029. Det må næsten betyde, at han har set bort fra i hvert fald to tilbud om højere løn, fordi han trives så godt her og lægger mere vægt på livskvalitet. Camilla er ellers ifølge eget udsagn klar til at følge med ham til udlandet.

Gift er p.t. på 193 førsteholdskampe og vil jo komme tæt på 400 kampe ved helst bare at ville blive og være lykkelig i Aarhus på sin lange kontrakt frem til 2029. Til den tid vil han være 30, men vil sikkert få flere kontrakter, før han til sidst vil få en ledende rolle i forhold til El Cambio-spillerne.

Det er jo et kæmpe eventyr. Sikke et menneske vi har lige ved siden af os! ❤️

Gift Links bliver jo en klublegende. Sikke en historie: Herop som 20-årig, problemer gennem flere år, men Links holder ud og bliver belønnet for det, både på og udenfor banen. Det er jo en rørende historie.

Nu fortæller han så, at han i sommer sagde nej tak til klubber i Belgien, Frankrig (Ligue 1) og England (Championship) for i stedet at forlænge med os til 2029. Det må næsten betyde, at han har set bort fra i hvert fald to tilbud om højere løn, fordi han trives så godt her og lægger mere vægt på livskvalitet. Camilla er ellers ifølge eget udsagn klar til at følge med ham til udlandet.

Gift er p.t. på 193 førsteholdskampe og vil jo komme tæt på 400 kampe ved helst bare at ville blive og være lykkelig i Aarhus på sin lange kontrakt frem til 2029. Til den tid vil han være 30, men vil sikkert få flere kontrakter, før han til sidst vil få en ledende rolle i forhold til El Cambio-spillerne.

Det er jo et kæmpe eventyr. Sikke et menneske vi har lige ved siden af os! ❤️
Har han været i landet længe nok til at blive statsborger? Det kunne også være en motivation hvis det nærmer sig og så kunne jeg egentlig godt unde ham et udlandsophold hvor han lige lægger lidt ekstra på kontoen. Han er allerede en legende vil jeg sige, men lægger selvfølgelig bare på og kan ende ret højt på listen over spillere med flest kampe for AGF i Superligaen, men hvis de har lyst til at tage ud et par år kan de jo også komme tilbage. Han må selvfølgelig også gerne bare blive, han vil være svær at erstatte på flere måder, men jeg tænker nok bare at han vel også må have en trang til at prøve sig af på højere niveau.

Har han været i landet længe nok til at blive statsborger?
Google Gemini siger:

Opholdskrav (hovedregler og undtagelser)
  • Hovedregel: 9 års uafbrudt lovligt ophold.
  • Flygtninge/statsløse: 8 års uafbrudt ophold.
  • Ægtefæller: 6 års ophold, hvis man har været gift med en dansk statsborger i mindst 3 år.
  • Indrejst som barn: Hvis man er kommet til Danmark før 15-årsalderen og har afsluttet en uddannelse her, kan man ansøge efter 5 års ophold (når man er fyldt 18).
  • Uddannet i Danmark: 5 års uafbrudt ophold, hvis man har taget en dansk uddannelse på mindst 3 år.
  • Nordiske statsborgere: Kan ansøge efter 2 års uafbrudt ophold.

Andre vigtige krav
  • Selvforsørgelse: Ikke modtage visse offentlige ydelser i en bestemt periode (fx ingen kontanthjælp i de seneste 2 år).
  • Beskæftigelse: Krav om beskæftigelse (fx 3,5 års fuldtidsbeskæftigelse inden for de seneste 4 år).
  • Danskkundskaber: Bestået prøve i dansk (Dansk 3).
  • Indfødsretsprøven: Bestået prøve i danske samfundsforhold, kultur og historie.
  • Gæld: Ingen forfalden gæld til det offentlige (afdrag accepteres).
  • Kriminalitet: Ingen alvorlige pletter på straffeattesten (karensperiode).
  • Grundlovsceremoni: Deltagelse i kommunal grundlovsceremoni.
Jeg tænker at jeg selv ville falde fra på den allersidste.

Google Gemini siger:

Opholdskrav (hovedregler og undtagelser)
  • Hovedregel: 9 års uafbrudt lovligt ophold.
  • Flygtninge/statsløse: 8 års uafbrudt ophold.
  • Ægtefæller: 6 års ophold, hvis man har været gift med en dansk statsborger i mindst 3 år.
  • Indrejst som barn: Hvis man er kommet til Danmark før 15-årsalderen og har afsluttet en uddannelse her, kan man ansøge efter 5 års ophold (når man er fyldt 18).
  • Uddannet i Danmark: 5 års uafbrudt ophold, hvis man har taget en dansk uddannelse på mindst 3 år.
  • Nordiske statsborgere: Kan ansøge efter 2 års uafbrudt ophold.

Andre vigtige krav
  • Selvforsørgelse: Ikke modtage visse offentlige ydelser i en bestemt periode (fx ingen kontanthjælp i de seneste 2 år).
  • Beskæftigelse: Krav om beskæftigelse (fx 3,5 års fuldtidsbeskæftigelse inden for de seneste 4 år).
  • Danskkundskaber: Bestået prøve i dansk (Dansk 3).
  • Indfødsretsprøven: Bestået prøve i danske samfundsforhold, kultur og historie.
  • Gæld: Ingen forfalden gæld til det offentlige (afdrag accepteres).
  • Kriminalitet: Ingen alvorlige pletter på straffeattesten (karensperiode).
  • Grundlovsceremoni: Deltagelse i kommunal grundlovsceremoni.
Jeg tænker at jeg selv ville falde fra på den allersidste.
Så må han skynde sig ned på knæ for Camilla, så kan han blive statsborger om 3 år, Han kunne vel være blevet det allerede, hvis han havde været lidt hurtigere med frieriet.

Last edited:
Foranlediget af en debat i en anden tråd kiggede jeg på listen over top-100 alltime topscorere i Superligaen. Medmindre jeg misser nogen er der kun seks på listen, der har spillet superliga i år:

- Patrick Mortensen (113 mål, 7 i år)
- Anders K. Jacobsen (73 mål, 1 i år)
- Andreas Cornelius (51 mål, 0 i år)
- Nikolai Vallys (47 mål, 5 i år)
- Rasmus Falk (45 mål, 0 i år)
- Franculino (38 mål, 16 i år).

Der er ikke rigtigt noget, der tyder på, at nogen kommer tæt på Mortensen de næste mange år (i hvert fald ikke medmindre Franculino mod alle odds bliver i Danmark en længere årrække). Det er faktisk svært at se bare *nogen* aktiv spiller runde 100 superligamål (Nicklas Helenius er dog på 97, så han har vel teknisk set en chance). Anyway, jeg synes, det understreger, hvor imponerende Patrick Mortensens tid i AGF egentligt har været.

Edit: Det her er i øvrigt ret sjovt, både i forhold til hvor ens Polle og Tøftings AGF-holdstats ser ud pt og i forhold til, at AGF har klaret sig bedre med Tingager på holdet end Polle (så mange kampe kan de heller ikke have spillet uden hinanden).1000030521.webp

Edit: Og lige én mere, nu hvor jeg nørdede statssiden igennem. Det var ikke gået op for mig, at Patrick Mortensen her i efteråret fik sat rekord som den AGF-spiller, der har været med til flest superligasejre - 91 mod Steffen Rasmussens 89. Til gengæld har Steffen Rasmussen stadigvæk mere end dobbelt så mange (!) nederlag som Mortensen (138 mod 65).

Det er også vildt, og det siger mest af alt noget om AGFs foregående årtier, at Mortensen, Tingager og Polle nu udgør tre af top 4 over superligasejre i klubben. (Ingen af dem er i top 5 over nederlag, og Tingager er end ikke i top 15).

De tager virkelig lang tid om at komme i gang med den episode, men det ender med at blive en sjov snak om, hvor meget GF fylder i Aarhus - og også noget om bøger. Jeg har faktisk aldrig for alvor læst en rigtig god GF-bog.

Jeg kunne godt forestille mig, at den bedste er på vej. Med et rigtig stærkt billedmateriale fra sommeren 26...

Han bliver allerede beskrevet som AGF spiller, så det er nok OK at placere den i denne tråd:

Det bliver beskrevet som om han ændrede kampen da han kom ind, men han fik nu kun en score på 6,1 på Fotmob, den næstdårligste score i kampen, så der er nok tale om at han er hypet, mere end at han havde en større reel effekt på kampen.

Det bliver beskrevet som om han ændrede kampen da han kom ind, men han fik nu kun en score på 6,1 på Fotmob, den næstdårligste score i kampen, så der er nok tale om at han er hypet, mere end at han havde en større reel effekt på kampen.

Campo ved godt hvordan de nemmest får 100.000 kliks fra Aarhus og Omegn. Det er ikke nødvendigvis ved at skrive fakta ;)

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back