New posts

1. Division 2025/2026

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 491
  • Views Views: Views 32K
Og to point i de to kampe før det. De vandt dog også de fire første kampe i nedrykningsspillet og havde stort set klaret frisag inden den her dårlige afslutning, så der kan være noget med manglende vindermentalitet, da der ikke var så meget at spille for og måske lidt eksperimenter frem mod næste sæson. Det kan dog ikke gøre noget godt for holdet eller tiltrækningskraften på nye spillere med fx sådan en snitter af Fremad. De kan da i hvert fald ikke skifte til dem med fuld overbevisning om at det er for at spille Superliga sæsonen efter.
AaB er et skidt sted, men i betragtning af, at der ikke er nogen gulerod i toppen af det nedrykningsspil, så kan jeg godt forstå, at de har eksperimenteret lidt. Blandt andet med en U-19 målmand, som ser lovende ud, men også har lavet fejl, der har kostet mål.

AaB er et skidt sted, men i betragtning af, at der ikke er nogen gulerod i toppen af det nedrykningsspil, så kan jeg godt forstå, at de har eksperimenteret lidt. Blandt andet med en U-19 målmand, som ser lovende ud, men også har lavet fejl, der har kostet mål.
Ja, det er bagsiden af mønten på 'tivolikampen'.

For 6 af holdene er det points fra 32 kampe, der indgår i regnskabet om medaljer (eller oprykning). For de resterende 6, har de kun haft 22 i den pulje. Det vil også sige at holdet der starter godt og slutter skidt (fx AGF 23/24) luge kan snige sig med i top-6, før hjulene falder af. Og de hold der vakler og tæt misser top-6, ikke får nogen valuta af at slutte stærkt af.

Tivolikampen er en bastard, men dels sikrer den en vis spænding i toppen af bunden. Og dels kan den til dels retfærdiggøres som kompensation til de marginale hold, der ikke får mulughed for at levere en stærk slutspurt og vinde fx bronze.

Ja, fx det sidste mål mod Fremad kan de nok vælge at sige er investeret i rutine til målmanden. Jeg har ikke helt styr på hvad de ellers har lavet af eksperimenter, men der er også noget med formationen. Problemet med den slags er selvfølgelig når man eksperimenterer med noget man vil hen til og det fungerer så dårligt at man bl.a. taber til den absolutte bundprop, Middelfart, og får en snitter af Fremad. Jeg har ikke indtryk af at det bare lige førte til en misforståelse i forsvaret der kostede et mål, men at Højer vil spille på en måde der kræver væsentligt mere indøvelse før det kan føre til oprykning - og måske også kræver en del forstærkninger, så der kan selvfølgelig gøres noget ved det i transfervinduet og man har vel fået nogle svar på hvad der mangler i de her kampe.

Det korte af det lange er at AaB ikke ligner en oprykker næste sæson og økonomien er udfordret. Måske er det mest fornuftige faktisk at satse endnu mere på unge spillere som ham målmanden, selvfølgelig nok til ikke ligefrem at rykke ned i andendivision, men for at få økonomien til at hænge sammen, skabe flere spillersalg og måske bygge noget holdbart op over tid.

Der er intet galt i at eksperimentere, når der intet er at spille for, problemet er, de falder sammen som et korthus ved det mindste lille vindstød og det har været et gennemgående tema i flere år efterhånden.
Der mangler ledere og vildskab på det hold, så det skriger til himlen. De om nogen kunne bruge en Dalsgaard som leder på banen og en David eller Uwe på bænken, så må det tekniske spil de selv ser som deres spillemæssige DNA vente.

Der er oprykningsdrama i 1. division i dag, hvor det afgøres om det er AC Horsens eller Esbjerg, der følger med Lyngby op i Superligaen.

ACH har matchbolden, her er en oversigt over hvordan det skal gå for at det er det ene eller det andet hold, der skal rykke op.

View attachment 7130

View attachment 7131

View attachment 7132
Det er lidt en kompliceret måde at skrive på, at Horsens rykker op med mindre de taber til Kolding og Esbjerg samtidig slår Lyngby. Der er skal med andre ord en del til for at Horsens misser oprykningen her til sidst.

Ja, fx det sidste mål mod Fremad kan de nok vælge at sige er investeret i rutine til målmanden. Jeg har ikke helt styr på hvad de ellers har lavet af eksperimenter, men der er også noget med formationen. Problemet med den slags er selvfølgelig når man eksperimenterer med noget man vil hen til og det fungerer så dårligt at man bl.a. taber til den absolutte bundprop, Middelfart, og får en snitter af Fremad. Jeg har ikke indtryk af at det bare lige førte til en misforståelse i forsvaret der kostede et mål, men at Højer vil spille på en måde der kræver væsentligt mere indøvelse før det kan føre til oprykning - og måske også kræver en del forstærkninger, så der kan selvfølgelig gøres noget ved det i transfervinduet og man har vel fået nogle svar på hvad der mangler i de her kampe.
Det som der tales om på deres Forum er, at holdet har set langt bedre ud (faktisk i en del år) med en 3-back kæde, men at Højer er blevet ansat med en bunden opgave om at skulle spille med 4-back (velsagtens i et transfer-optimering øjemed). Om det så passer, er svært at sige, men det er påfaldende, så længe de har forsøgt med en opstilling der ikke virker, når det til gengæld har set meget bedre ud med 3-back kæde.

Latest posts

Back