New posts

1. Division 2025/2026

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 438
  • Views Views: Views 29K
1. Division 2025/2026
Hvidt er startet inde for EfB i den supervigtige kamp mod Hvidovre, det gør mig så usigeligt glad.En spiller der kunne været blevet rigtig, rigtig god uden de forbandede uhyggelige skader.
Tænk, sammenlagt at være ude i flere år med skader og alligevel kæmpe sig tilbage, hvor han nu starter inde for en mulig oprykker ❤️ :love:

Pt. fører EfB.
Ser endda ud til han har assisteret på målet.

Fuldt fortjent at Esbjerg fører. De har været langt bedst og ramt træværket tre gange de 15 minutter, jeg har set.
Hvidovre har i hvert fald ikke leveret den bedste forsvarstale for eget superligakandidatur i dag.

Det bliver interessant senere i dag. Lyngby tager mod Horsens og kan sagtens tænkes at vinde den kamp. Det vil i givet fald stille EBF som favorit - de har Lyngby hjemme i sidste runde, og det lyder noget lettere end ude - og Lyngby kunne godt tænke, at EFB er bedre at få med op end Horsens- og bedre at undvære i 1m div næste gang, hvis Lyngby skulle rykke direkte ned.

Skal man holde med Horsens eller Lyngby i aften?

Jeg havde helst set Hvidovre oppe, af egoistiske grunde. Men EFB eller Horsens ... Horsens vil være interessante at se i suppen, men er næsten sjovere at følge når det ikke lykkes for dem. Det er sgu også næsten for kedeligt at de bare skulle fyre David og så begyndte de at vinde (det gør ikke nødvendigvis David til en dårlig træner, der er mange dynamikker i spil).

EFB vil være gode at få tilbage i suppen, det er der noget feel good over.

Skal man holde med Horsens eller Lyngby i aften?

Jeg havde helst set Hvidovre oppe, af egoistiske grunde. Men EFB eller Horsens ... Horsens vil være interessante at se i suppen, men er næsten sjovere at følge når det ikke lykkes for dem. Det er sgu også næsten for kedeligt at de bare skulle fyre David og så begyndte de at vinde (det gør ikke nødvendigvis David til en dårlig træner, der er mange dynamikker i spil).

EFB vil være gode at få tilbage i suppen, det er der noget feel good over.
Der er slet ingen tvivl om at Esbjerg ville være det rigtige hold at få tilbage i Superligaen, det er en klub med stolte traditioner som os selv, og ejet af lokale som os selv. Modsat er Alliance Club Horsens en udenlandsk ejet fusionsklub fra 1994, med en stærkt begrænset historie, helt uden titler, og vigtigst af alt, så spiller de i samme farve som Brøndby.

Horsens er klart et sværere hold at få op end Esbjerg.

Hvis Horsens får lidt styr på det sportslige, kan de udnytte deres langt større økonomi sammenlignet med EfB.
Personligt synes jeg dog, at der er mere svung over EFB og deres historie. Husker stadig deres 03/04 hold - de var fede med Løvenkrands, Jan Kristiansen, Tommy Bechmann og en ung Jakob Poulsen! Horsens er stadig bare trestjernet salami i mine øjne (dog fedt at de stod i vejen for Brøndby’s guld!).

Dog enig i at Horsens står et bedre sted til at blive permanent i superligaen lige pt, mens Esbjerg nok har godt af et par år mere i første division, så de kan komme helt over deres udenlandske ejereventyr.

Horsens er klart et sværere hold at få op end Esbjerg.

Hvis Horsens får lidt styr på det sportslige, kan de udnytte deres langt større økonomi sammenlignet med EfB.
Jeg tænker de øger deres budget og vil måske være lidt sammenlignelig med OB som oprykker sidste sæson. Lyngby kan sikkert også gøre en god figur, så det er ikke så nemt lige at pege på to meget oplagte nedrykkere.

Horsens foran 2-0.

Nu undgår vi da 2 sjællandske oprykkere.
Åbenbart havde Lyngby vraget deres førstekeeper af disciplinære årsager, og deres 19 årige reserve begik to kæmpe kogere, der gav Horsens sejren. Desuden blev Matej Delac kåret som kampens spiller i Fotmob, Lyngby havde klart flest afslutninger og klart mest boldbesiddelse. Så Ziemling er nok godt tilfreds med at det kunne give en sejr.

Latest posts

Back