New posts

Nyheder om andre klubber

  • Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 411K
Nyheder om andre klubber
Men umiddelbart virker det som noget af et scoop for FCK. Han har fået stor anerkendelse for sin del af Sunderlands succes i de seneste år, og jeg er faktisk lidt overrasket over, at han ikke ender på en større adresse.
Ja, det kunne godt ligne en stærk rekruttering. Men derfor er det nu stadig spændende om han undervurderer ligaen, som det er sket om og om igen. Især når de også har en cheftræner der, selvom han er dansk, jo heller ikke kender ligaen specielt godt.
 
Ja, det kunne godt ligne en stærk rekruttering. Men derfor er det nu stadig spændende om han undervurderer ligaen, som det er sket om og om igen. Især når de også har en cheftræner der, selvom han er dansk, jo heller ikke kender ligaen specielt godt.
FCK har så mange penge at selv en middelmådig sportsdirektør som regel vil få sportslig succes, men det betyder selvfølgelig stadig noget langsigtet hvis de laver mange fejlsatsninger og når man henter en fra udlandet er der om ikke andet en mulighed for at det tager lidt tid at finde ud ad hvad der fungerer i Superligaen.
 
FCK har så mange penge at selv en middelmådig sportsdirektør som regel vil få sportslig succes, men det betyder selvfølgelig stadig noget langsigtet hvis de laver mange fejlsatsninger og når man henter en fra udlandet er der om ikke andet en mulighed for at det tager lidt tid at finde ud ad hvad der fungerer i Superligaen.
Jeg tror også de har fået en god mand ind.
Men Brøndby under Cooper er jo et godt case study i, at det ikke altid fungerer at hente store udenlandske navne til klubben på må og få. Holdet skal fungere først.
Men jeg tror nu også den øvelse kan gøres noget mere gennemtænkt og intelligent end hos Brøndby.
Og FCK må have flere penge at gøre med.
 
Jeg tror også de har fået en god mand ind.
Men Brøndby under Cooper er jo et godt case study i, at det ikke altid fungerer at hente store udenlandske navne til klubben på må og få. Holdet skal fungere først.
Men jeg tror nu også den øvelse kan gøres noget mere gennemtænkt og intelligent end hos Brøndby.
Og FCK må have flere penge at gøre med.
Slagtilbud til FCK, FCM eller BIF... BADJI kun 50millioner :) 😂
 
Jeg tror også de har fået en god mand ind.
Men Brøndby under Cooper er jo et godt case study i, at det ikke altid fungerer at hente store udenlandske navne til klubben på må og få. Holdet skal fungere først.
Men jeg tror nu også den øvelse kan gøres noget mere gennemtænkt og intelligent end hos Brøndby.
Og FCK må have flere penge at gøre med.
Ja, selvom FCK endte under Brøndby i sidste sæson - men dog vandt playoff - er de overordnet set et noget bedre sted ikke mindst økonomisk, men også organisatorisk. Begge dele giver den nye sportsdirektør langt bedre betingelser for at lykkes. Pointen er god nok, men man kan sige Cooper ville have haft større mulighed for succes i FCK, selvom han måske nok heller ikke havde været en stor succes der.

Spørgsmålet om FCK har fået en der er dygtigere end hvis de var gået efter en fra en Superligaklub og det derfor kompenserer for det manglende kendskab til ligaen eller om det ender med at koste noget sportsligt. Men ret beset vil der også være usikkerhed ved de fleste hentet i danske klubber, udover CV har de jo så heller ikke prøvet at agere i en større klub. Det er ikke sikkert at fx Søren Pedersen ville blive en succes med langt større økonomiske muligheder og tilsvarende krav.

Endelig er der selvfølgelig også spørgsmålet om hvorvidt det ikke er fint nok for os hvis FCK bliver mestre hvis alternativet er FCM eller Brøndby fremfor os selv.
 

Det lyder helt forkert fra en klub som AaB, men de har tænkt sig at gøre noget, som AaB ikke har prøvet i årevis.
Det tror jeg nu er en god idé

I det lange løb er AaB’s ambitioner klart at blive en del af toppen i dansk fodbold igen, men det skal ske bæredygtigt og økonomisk ansvarligt.

Jeg håber for dem, at målet også inkluderer realstiske budgetter.
 
det er en cirake 1000000% procent bedre løsning at smide en af mange målfarlige spillere vi har, op på 9'eren, end det er at smide badji derind. om han har kontrakt i klubben eller ej, han får ikke spilletid i en kamp der betyder noget
Det var selvfølgelig en joke - ligesom (går jeg ud fra) det var, at vi skulle tilbyde ham som et slagtilbud til 50 mio til FCM, FCK og BIF. Det var hentydning til hvor desperat vi mangler en ny 9'er. Badji har desværre ikke vist kvalitet nok og må derfor videre.
 
Det var selvfølgelig en joke - ligesom (går jeg ud fra) det var, at vi skulle tilbyde ham som et slagtilbud til 50 mio til FCM, FCK og BIF. Det var hentydning til hvor desperat vi mangler en ny 9'er. Badji har desværre ikke vist kvalitet nok og må derfor videre.
jeg har set dummere ting skrevet i fuld seriøsitet, man ved squ aldrig
 
Det lyder helt forkert fra en klub som AaB, men de har tænkt sig at gøre noget, som AaB ikke har prøvet i årevis.
Det tror jeg nu er en god idé

I det lange løb er AaB’s ambitioner klart at blive en del af toppen i dansk fodbold igen, men det skal ske bæredygtigt og økonomisk ansvarligt.

Jeg håber for dem, at målet også inkluderer realstiske budgetter.
Økonomisk ansvarligt må betyde en økonomi der hænger sammen, med mindre de har en ejer der står klar til at dække underskuddene. Det gør de tyske ejere vist ikke og det er begrænset hvor meget interesse der er for deres emissioner. Det er nok fornuftigt nok at justere forventningerne en smule når de kommer som bund-6-hold og måske nok har et af de største budgetter i rækken, men vel heller ikke alverden at investere i at lave det til et oprykker hold og der er en del andre klubber der har en god og sund udvikling, så realistisk set tror jeg godt det kan blive flere sæsoner i førstedivision før de rykker op i Superligaen igen.
 

I praksis betyder det, at placeringen i ligaen bliver sat til side af hensyn til FCKS internationale program!

Det her må være noget af det mest usportslige jeg nogensinde har hørt om i dansk fodbold. FCK kommer simpelthen videre uden at spille kamp, og Sønderjyske skal spille i stedet. Jeg kan ikke finde ord for uretfærdigheden i det her. Skal man ikke belønne de hold, der præsterer bedst i ligaen, eller skal i stedet give ekstra fordele til de klubber, der repræsenterer Danmark internationalt?

Var det AGF der var blevet rykket et trin ned for at FCK kunne koncentrere sig bedre om en international kamp var jeg flippet helt. Det er så klamt som det kan blive.
 

I praksis betyder det, at placeringen i ligaen bliver sat til side af hensyn til FCKS internationale program!

Det her må være noget af det mest usportslige jeg nogensinde har hørt om i dansk fodbold. FCK kommer simpelthen videre uden at spille kamp, og Sønderjyske skal spille i stedet. Jeg kan ikke finde ord for uretfærdigheden i det her. Skal man ikke belønne de hold, der præsterer bedst i ligaen, eller skal i stedet give ekstra fordele til de klubber, der repræsenterer Danmark internationalt?

Var det AGF der var blevet rykket et trin ned for at FCK kunne koncentrere sig bedre om en international kamp var jeg flippet helt. Det er så klamt som det kan blive.
Det lyder da helt vildt? Der må være tale om en misforståelse?! Jeg forstår ingenting - SJE må da gøre indsigelse.
 
Det står i reglerne, intet med FCK at gøre.


Ja, som det også fremgår af artiklen, men i år drejer det sig om FCK. Uanset hvilket hold - er det ekstremt usportsligt. Divisionsforeningen har valgt at prioritere ét hold (FC København i år) af hensyn til klubbens europæiske kampprogram. Så er der sikkert nogle der vil pointere at der findes tilsvarende usportslige tiltag i ligaen, men for mig er det her noget af det mest kontroversielle.

Til avisen siger Troels "Und wir blicken auch nicht darauf, um welche Klubs es sich handelt. Wir nehmen Rücksicht auf die Klubs, die international spielen, egal ob es jetzt der FCK, Randers oder Sønderjyske ist". Jeg har det ekstremt svært med at et hold (i dette tilfælde Sønderjyske) allerede havde kvalificeret sig til fripasset gennem sine sportslige resultater, og at det derefter bliver overført til en klub, der sluttede lavere i tabellen. Der er ikke nogen kval-kamp eller andet konkurrence-aspekt der kan afgøre det. Det er blot sådan det er, for at tilgodese et hold der skal spille europæisk.
 
Ja, som det også fremgår af artiklen, men i år drejer det sig om FCK. Uanset hvilket hold - er det ekstremt usportsligt. Divisionsforeningen har valgt at prioritere ét hold (FC København i år) af hensyn til klubbens europæiske kampprogram. Så er der sikkert nogle der vil pointere at der findes tilsvarende usportslige tiltag i ligaen, men for mig er det her noget af det mest kontroversielle.

Til avisen siger Troels "Und wir blicken auch nicht darauf, um welche Klubs es sich handelt. Wir nehmen Rücksicht auf die Klubs, die international spielen, egal ob es jetzt der FCK, Randers oder Sønderjyske ist". Jeg har det ekstremt svært med at et hold (i dette tilfælde Sønderjyske) allerede havde kvalificeret sig til fripasset gennem sine sportslige resultater, og at det derefter bliver overført til en klub, der sluttede lavere i tabellen. Der er ikke nogen kval-kamp eller andet konkurrence-aspekt der kan afgøre det. Det er blot sådan det er, for at tilgodese et hold der skal spille europæisk.
Det mest fair måtte være at det var Brøndby i år som mistede retten til det, da det var dem der tabte til FCK. Når man nu mener holdet i Europa ikke skal ind før i 3.runde.
 
Så er der sikkert nogle der vil pointere at der findes tilsvarende usportslige tiltag i ligaen, men for mig er det her noget af det mest kontroversielle.

Tja, jeg synes, der er langt mere kontroversiel, et hold der ikke har været dygtig nok til top 6, får en ekstra livline til Europa fremfor at FCK i år og SIF i sidste sæson træder ind i 3. runde af pokalturneringen fremfor et andet hold.

Begge tiltag er desværre det kompromis, der skulle til for at gå væk fra den mere imo usportslige struktur på 33 kampe.
 
Vinduets største helt store transfer. At hente en fast starter fra et sub-top-hold i Bundesligaen er vildt - også taget hans baggrund og tilhørsforhold til fcm i betragtning.

Jeg er virkelig spændt på at se, om FCK kan være med her, for der bliver godt nok trådt på speederen i Ikast.
 

Latest posts

Back
Top