New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
Superligaen 2025/2026
Dagens overspringshandling. Hvad er med en moderat negativ bias mod AGF sandsynligheden for pointhøst i de sidste 6 runder.
View attachment 6631

Som det fremgår, vil vores expected points være 3,5 point lavere end FCM her, hvilket gør os til mestre.

Jeg har så bedt CoPilot køre 100.000 Montecarlo simuleringer med disse sandsynligheder (som jeg mener er til den pessimistiske side). Resultatet er her:
  • AGF bliver mestre i 57.295 ud af 100.000 simuleringer57,295%
  • FCM bliver mestre i 42.705 ud af 100.000 simuleringer42,705%
Hold nu kæft altså...
Jeg havde peget, grinet hånligt og krævet dig indlagt på den hermetisk lukkede, hvis du før sæsonen havde hævdet, at vi med 6 runder igen ville have en højere end 50% chance for at blive mestre!
Hvor er det dog fedt, hvor er det dog en fantastisk sæson vi har gang i og hvor jeg dog håber, de gør det færdigt.
Skuffelsen ville være ubærlig, skulle det glippe.
Og samtidig ville det jo faktisk, set i lyset af forventningerne til sæsonen fra start, være så urimeligt og flabet, at være skuffet over sølv!
 
Dagens overspringshandling. Hvad er med en moderat negativ bias mod AGF sandsynligheden for pointhøst i de sidste 6 runder.
View attachment 6631

Som det fremgår, vil vores expected points være 3,5 point lavere end FCM her, hvilket gør os til mestre.

Jeg har så bedt CoPilot køre 100.000 Montecarlo simuleringer med disse sandsynligheder (som jeg mener er til den pessimistiske side). Resultatet er her:
  • AGF bliver mestre i 57.295 ud af 100.000 simuleringer57,295%
  • FCM bliver mestre i 42.705 ud af 100.000 simuleringer42,705%
Stærkt arbejde! Og så vil jeg give dig ret i, at det er en negativ bias, der vil noget, når FCM har markant større sandsynlighed for at vinde ude over Sønderjyske, end vi har for at gøre det samme på hjemmebane :)
 
Stærkt arbejde! Og så vil jeg give dig ret i, at det er en negativ bias, der vil noget, når FCM har markant større sandsynlighed for at vinde ude over Sønderjyske, end vi har for at gøre det samme på hjemmebane :)
Budskabet er nok mest, at selv hvis vi antager at FCM er et markant stærkere hold, så er vi stadig smalle favoritter givet vores 5 point forspring
 
Dagens overspringshandling. Hvad er med en moderat negativ bias mod AGF sandsynligheden for pointhøst i de sidste 6 runder.
View attachment 6631

Som det fremgår, vil vores expected points være 3,5 point lavere end FCM her, hvilket gør os til mestre.

Jeg har så bedt CoPilot køre 100.000 Montecarlo simuleringer med disse sandsynligheder (som jeg mener er til den pessimistiske side). Resultatet er her:
  • AGF bliver mestre i 57.295 ud af 100.000 simuleringer57,295%
  • FCM bliver mestre i 42.705 ud af 100.000 simuleringer42,705%

Det gør det vist endda ekstra pessimistisk at du kun har 90% samlet for vores udekamp imod BIF, det betyder de facto at du giver dem 40% for sejr og ikke 30% :)
 
Ideelt blev det på banen lige bag stadion, som grænser op til salgsboderne på C tribunen. Det kunne blive en fest, og man vil føle sig tæt på stadion, og måske man også vil kunne fornemme den menneskemængde inde på stadion. Men der er sikkert noget med sikkerhed, brandforhold og flugtveje der ikke gør det muligt. Det samme tror jeg er gældende på et lukket anlæg som VRI. Det vil alligevel tage noget tid at tømme den bane, som er bag hegn, selvom risikoen for brand nok er noget nær 0 på sådan et åbent anlæg. Og ellers er der jo bare Store Torv. Mon ikke der tænkes på en løsning, hvis vi fortsat er guldfavorit på sidste spillerunde.
Ja, jeg tænkte mest på kunstgræsbanen pga mulig slidtage, men jeg kender ikke anlægget godt nok til at kunne gennemskue om der kan laves noget der er sted og hvor det i så fald er bedst. Det er fedt hvis det er mere eller mindre op ad stadion, så de to grupper kan høre hinanden - det vil nok være tilfældet når det nu er uden tag - men det vil også pludselig være mange mennesker på anlægget der skal kunne komme til og fra osv. Alternativt kunne der laves noget i Tangkrogen eller måske på Væddeløbsbanen med udsigt til det nye stadion. Det vil også kunne noget.
 
Budskabet er nok mest, at selv hvis vi antager at FCM er et markant stærkere hold, så er vi stadig smalle favoritter givet vores 5 point forspring
Budskabet kunne også være at man med 5 point i 6 runder kun er lige over 50/50. Det ser jeg som en ret træls citron at tyngekysse i den aktuelle situation.

Det er måske mest generende at man ikke har større forspring, givet det bløde run-in til slutspillet og FCMs bøvl hidtil i foråret.

Hvis det ikke ender med et mesterskab vil en væsentlig del af fejlen ligger i den manglende angriber / offensive mulighed og/eller en aggressiv offensiv wingback. Det skal dog også med til billedet at det var helt uventet med denne position, og man kunne ikke købe sig til mesterskabet i vinters, kun øge sandsynligheden i visse scenarier.

Jeg er stadig overvejende positiv, men det har har være ligget perfekt til at blive AGFs år indtil videre, så man skal meget gerne i mål.
 
Budskabet kunne også være at man med 5 point i 6 runder kun er lige over 50/50. Det ser jeg som en ret træls citron at tyngekysse i den aktuelle situation.

Det er måske mest generende at man ikke har større forspring, givet det bløde run-in til slutspillet og FCMs bøvl hidtil i foråret.

Hvis det ikke ender med et mesterskab vil en væsentlig del af fejlen ligger i den manglende angriber / offensive mulighed og/eller en aggressiv offensiv wingback. Det skal dog også med til billedet at det var helt uventet med denne position, og man kunne ikke købe sig til mesterskabet i vinters, kun øge sandsynligheden i visse scenarier.

Jeg er stadig overvejende positiv, men det har har være ligget perfekt til at blive AGFs år indtil videre, så man skal meget gerne i mål.
Det vil også være den suverænt dårligste periode hele sæsonen. Det kan jo ske og vil i så fald være meget skuffende, netop også fordi vi er ved at være der, hvor det vil være at smide det til sidst. Vi er ikke specielt heldige med at forspringet ikke er større, men FCM kan selvfølgelig også føle at det er uheldigt at være fem point bagefter når de selv har skrabet et ret pænt antal sammen.

Jeg tror Paddy lige har et par afgørende mål i sig her i slutspurten - det kunne være smukt.
 
Det vil også være den suverænt dårligste periode hele sæsonen. Det kan jo ske og vil i så fald være meget skuffende, netop også fordi vi er ved at være der, hvor det vil være at smide det til sidst. Vi er ikke specielt heldige med at forspringet ikke er større, men FCM kan selvfølgelig også føle at det er uheldigt at være fem point bagefter når de selv har skrabet et ret pænt antal sammen.

Jeg tror Paddy lige har et par afgørende mål i sig her i slutspurten - det kunne være smukt.
Præcis han går ikke ud af døren uden lige at smadre et par kasser ind her når det virkeligt gælder.
 
Apropos stimer og rekorder for os selv vs. for andre.

For en gangs skyld, har en af de traditionelle større problemer end os. Alt det jeg har måttet høre på fra Bif fans igennem tiderne, de er underligt stille lige pt.:ROFLMAO:

Når Brøndby IF fredag tager imod Sønderjyske kan holdet tangere en grusom rekord på Vestegnen.

Efter 11 kampe uden sejr i den seneste periode kan Steve Coopers Brøndby-mandskab skrive sig ind i historiebøgerne ved siden af det Brøndby-hold, der i 2012/13-sæsonen måtte helt hen til sidste spillerunde for at sikre sig overlevelse på udebane mod AC Horsens.

Det er vildt, at de ikke er kørt helt ud af stillingen men stadig kun er 6 point efter trejdepladsen selvom Cooper er i gang med det store reset. Jo længere tid han træner dem, jo værre ser det ud til at gå👏

Man kan kun håbe, at de beholder ham, til vi har mødt dem igen🤞

1776435876495.webp

 

Nu skal Sønderjyske stoppe med at rage gule til sig i dag mod BIF.

For de har allerede fået et slemt gult (nok 6 point) til Mohamed Cherif, som nok sender ham i karantæne.

Listen er lang, og følgende får uanset point:
Sefer Emini
Ebebe Duru
Maxime Solas
Daniel Gretarsson
Olti Hyseni

- Og så Cheriff og Magnus Jensen med 6 point
 
Shit Sønderjyske er sløje. Helt ukarakteristisk ringe i aften. Man kan kun håbe på en trodsreaktion på hjemmebane på torsdag med fcm. De kunne jo snildt have været bagud 5,6-0 ved pausen.

Det er sku lidt vildt. De havde lige tilløb til lidt med 0-0 men så åbnede de gaveboden totalt.

Skulle lige til at skrive respekt til Bif fans for deres opbakning ved 0-0 men så fik de da 3 scoringer at varme sig på. Utroligt hvis det pludselig kommer fra Bif - de har ellers stået og haglet dem ned i kommentatorboksen inden kampen.
 

Latest posts

Back
Top