New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

  • Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 418K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Jeg fortalte han havde spillet over 2000 minutter i ligaen sidste to år....
Det er mere end fx Gift Links, NP, Arnstad og Kahl.

Min pointe er, at Højer IKKE har haft "mange skader" de sidste par år.
Det narrativ skal dø.

Han havde problemer tidligere - men ikke de sidste 2 år.
Men din argumentation matcher ikke din pointe. Hvis han har været skadet de ca 14 ligakampe han har misset pr sæson de sidste to år, så er det altså et problem.
 
Men din argumentation matcher ikke din pointe. Hvis han har været skadet de ca 14 ligakampe han har misset pr sæson de sidste to år, så er det altså et problem.

Det er langt bedre argumentation end det andet. Forudsat man kan stole på den data.

Suk.
Er jeg en debattør der plejer at lyve om data, synes du? :D hehe..

Jeg kan godt levere yderligere screenshots. Med mindre vi nu er ude i, at der ikke skal stoles på transfermarkt?Screenshot 2025-09-16 at 16.58.03.webpScreenshot 2025-09-16 at 16.57.37.webp
 
Hvad har 2000+ minutter at gøre med, at nogle af holdene er for ringe?
Der blev skrevet han var for skadet de sidste par år - og jeg påpeger at det har han ikke været - og pludselig skal det kritiseres at han har mødt ringe hold?

Casper Højer er i god form, spiller masser, har ikke været meget skadet de sidste par år - og er en del af anførergruppen, og profil i en fin liga.
Selvfølgelig ville han være sportslig aktuel for AGF.
Hvem vil du bænke af Links og Højer?
 
Suk.
Er jeg en debattør der plejer at lyve om data, synes du? :D hehe..

Jeg kan godt levere yderligere screenshots. Med mindre vi nu er ude i, at der ikke skal stoles på transfermarkt?View attachment 5329View attachment 5330
Nej. Du misforstår. Det er de tilgængelige data om skader, jeg ikke stoler på. Jeg stoler fuldt på din gengivelse af data (og dig i det hele taget)

(Hvor får transfermarkt data fra? Fra klubberne? Ville du stole på transfermarkts data om AGF-spillere?
 
Hvem vil du bænke af Links og Højer?

Jeg ville nyde at have begge - til forskellige typer af kampe.
Jeg er vild med Links i den form han er i, og måden han spiller på pt.
Men han er eksplosiv - og skal ikke kræves at spille 90 hver gang. Så holder han slet ikke til det.
Og de er flere kampe, hvor vi måske har brug for afveksling, rotation, og "noget andet".

Og så... var det egentlig ikke fordi jeg synes Højer var den perfekte at hente.
Jeg har gentagne gange skrevet, at jeg ønsker mig en til venstre forsvarsside ala Beijmo/Mølgaard som kan spille både Kahl og Links' plads.

Nej. Du misforstår. Det er de tilgængelige data om skader, jeg ikke stoler på. Jeg stoler fuldt på din gengivelse af data (og dig i det hele taget)

(Hvor får transfermarkt data fra? Fra klubberne? Ville du stole på transfermarkts data om AGF-spillere?

Ja jeg ville stole på transfermarks gengivels. Men det vigtigste datapunkt er jo, at han har spilletid i 28 kampe... Og har over 2000 minutter.
Så er man ikke meget skadet i en sæson.. Uanset kvaliteten af dem du møder, så er du jo ikke skadet hvis du spiller/er udtaget mm.

Han har 28 kampe og 2000+ minutter begge de sidste to sæsoner.
Er startet denne sæson med ca. 4 kampe fuld tid.
 
Arh. Så hvis man gætter eller sætter en præmis op, så skal ikke længere svare.

Nej men jeg gider ikke svare på opstillede scenarier designet til at svaret skal være JJ og at jeg ikke tror en meter på NP og JJs lønkrav vil være det samme.

Jeg ved ikke, hvad MJ tjente men det gør du åbenbart så er da nysgerrig på tallet.
 
I sammenligningen mellem JJ og NP tænker jeg, at det er et stort plus i NP’s bog, at han allerede er fuldt integreret på holdet.
Hvis CV alligevel henter JJ, så er det fordi han vurderer ham til at være en væsentlig opgradering. CV er 0% sentimental. Det gælder både JJ’s og NP’s tidligere meritter. Det er hvad han forventer, at de kan præstere fremadrettet, der afgører det for ham.
 
Last edited:
Nej men jeg gider ikke svare på opstillede scenarier designet til at svaret skal være JJ og at jeg ikke tror en meter på NP og JJs lønkrav vil være det samme.

Jeg ved ikke, hvad MJ tjente men det gør du åbenbart så er da nysgerrig på tallet.
Jeg har ikke tallet nøjagtigt. Men det bliver omtalt som en gestus her. Lige omkring grænsen for forskerordningen. Altså 63.800 pr mdr.


Så værsgo, håber det stillede nysgerrigheden.

Men jeg gider egentlig heller din præmis hvor du mener Jønsson skal have en høj løn. Medmindre du har tallet. Som jeg er voldsomt nysgerrig på.
 
Men jeg gider egentlig heller din præmis hvor du mener Jønsson skal have en høj løn. Medmindre du har tallet. Som jeg er voldsomt nysgerrig på.

Jeg påstår ingen steder, jeg spekulerer, opstiller ikke designede eksempler men vi kommer ikke videre.

Ang. MJ

Martin Jørgensen spiller til lavpris i foråret, og når hans løn så overgår til AGF’s almindelige driftsbudget efter 1. juli, tager lønnen samtidig et seriøst hop op- og bliver mindst fordoblet.

Altså alligevel en god løn for 15 år siden. Hvis det skal være dit benchmark og samtidig tage højde for den økonomiske eksplosion på de 15 år fastholder jeg, at jeg TROR, JJ vil aflønnes som en profil i 2025 penge.
 
Last edited:
Jeg påstår ingen steder, jeg spekulerer, opstiller ikke designede eksempler men vi kommer ikke videre.

Ang. MJ



Altså alligevel en god løn for 15 år siden. Hvis det skal være dit benchmark og samtidig tage højde for den økonomiske eksplosion på de 15 år fastholder jeg, at jeg TROR, JJ vil aflønnes som en profil i 2025 penge.
Jeg påstår heller ingen steder, at han ville have mere eller mindre i løn end NP. Jeg stiller et spørgsmål. Altså “hvad hvis” lønnen er den samme.

Det ønsker du ikke, at forholde dig til, og det er naturligvis helt fair.

Lønnen på 68.200 var dengang hvad det krævede for en forskerordningen - dengang kun i 3 år.

Nu er den istedet 78.000 - men dog gældende imod til 7 år.

Så for at yde samme gestus som dengang, så er det et andet scenarie.

EDIT Tilbage i perioden omkring 2010 tjente Farnerud, Kristiansen osv omkring 5.5 millioner årligt. Søren Larsen tjente omkring 160.000 pr måned i AGF, så ja det var bestemt andre tider
 
Hvordan passer Højer til det? Kan han spille til højre eller centralt? Er han ikke bare udpræget venstre back? Han slår mig ikke som en polyvant spiller.
Han kan spille forsvar. Hvis man kan lære Kahl, Beijmo og Mølgaard at spille CB i et tremandsforsvar, antager jeg, at man også kan lære Højer det. Og Jønsson, som alle dage har haft et defensivt udgangspunkt. Ganske som han siger i artiklen, ja. @Uglen

Som med de fleste hypotetiske diskussioner herinde bygger Jeg mit argument på en antagelse om disse spillere.

Jeg er helt cool med, at folk er uenige. Kun tiden kan vise, hvis antagelse viser sig sand.

Og bare lige for at være træls:

Polyvalent! 🙂
 
Jeg synes iøvrigt, at det er absurd, at danske fodboldspillere kan tage udenlands, tjene langt størstedelen af deres livstidsindsigt uden at betale dansk skat, returnere til velfærdssamfundet, som de ikke har betalt skat til af alle de mange tjente millioner, nyde velfærdssamfundets goder helt ubegrænset og samtidig få en skatterabat de første syv år, de er hjemme.

Det er helt defekt i min verden.
 
Han kan spille forsvar. Hvis man kan lære Kahl, Beijmo og Mølgaard at spille CB i et tremandsforsvar, antager jeg, at man også kan lære Højer det. Og Jønsson, som alle dage har haft et defensivt udgangspunkt. Ganske som han siger i artiklen, ja. @Uglen

Som med de fleste hypotetiske diskussioner herinde bygger Jeg mit argument på en antagelse om disse spillere.

Jeg er helt cool med, at folk er uenige. Kun tiden kan vise, hvis antagelse viser sig sand.

Og bare lige for at være træls:

Polyvalent! 🙂

JJ siger nu i artiklen, at han også har spillet 8er og været mere fremadrettet.

Jeg forstår ikke fidusen i at hente en 30+ årig venstreback for at omskole ham til cb. Så ville det da være bedre at købe en rigtig cb. Man har jo heller ikke hentet Kahl for at omskole han. Man har omskolet ham, fordi han ikke duede som vwb, og fordi man ville beskytte sin investering.
 
Jeg synes iøvrigt, at det er absurd, at danske fodboldspillere kan tage udenlands, tjene langt størstedelen af deres livstidsindsigt uden at betale dansk skat, returnere til velfærdssamfundet, som de ikke har betalt skat til af alle de mange tjente millioner, nyde velfærdssamfundets goder helt ubegrænset og samtidig få en skatterabat de første syv år, de er hjemme.

Det er helt defekt i min verden.
Forskerordningen var jo aldrig tilsigtet fodboldspillere og især ikke danske, så det må de rette op på.
 
Last edited:
Jeg synes iøvrigt, at det er absurd, at danske fodboldspillere kan tage udenlands, tjene langt størstedelen af deres livstidsindsigt uden at betale dansk skat, returnere til velfærdssamfundet, som de ikke har betalt skat til af alle de mange tjente millioner, nyde velfærdssamfundets goder helt ubegrænset og samtidig få en skatterabat de første syv år, de er hjemme.

Det er helt defekt i min verden.
Man har jo en karantæne periode når man kommer hjem. Kan ikke huske hvad den er nu. Før i tiden var det vidst to måneder.

Derudover så er forskerordningen- naturligvis - interessant, men mest af alt også en mere simpel skat, der typisk henvender sig til folk der ikke forstår/kender vores vældfærdsmodel.

Man betaler 27% i skat. Dertil 8% i AM Derudover kommer, at man ikke har nogle fradrag - f.eks beskæftigelsesfradrag på 55.000 årligt, samt f.eks rentefradrag (hvis man låner penge til en bolig).

Fordelen er ikke længere så stor, som den tidligere var.

EDIT Helt teknisk, så kan forskere godt leve op til den her ordning med en mindre løn. Nøglepersoner eller nøglemedarbejdere (som en fodboldspiller nok er i en fodboldklub), skal leve op til de 78.000
 
JJ siger nu i artiklen, at han også har spillet 8er og været mere fremadrettet.

Jeg forstår ikke fidusen i at hente en 30+ årig venstreback for at omskole ham til cb. Så ville det da være bedre at købe en rigtig cb. Man har jo heller ikke hentet Kahl for at omskole han. Man har omskolet ham, fordi han ikke duede som vwb, og fordi man ville beskytte sin investering.
Ja, men pointen, jeg prøver at fremføre, er, at han primært ser sig som en defensiv spiller.

Det er også en antagelse at have om Kahl. Min antagelse i den forbindelse er, at Uwe så et potentiale i at spille på en måde, da spillerne havde kvaliteter, der ville passe dertil. At han så lykkedes med omskolingerne var jo bare flot trænerarbejde.

Gift Links mente jo også, at han var skabt til at spille højre wing. Det viste sig så at han var klasser bedre som VWB. Ham havde jeg totalt opgivet, og nu er han velsagtens en af vores tre bedste spillere.

Hvis man taler om spillere i en anden liga, kan man nævne Lothar Matthäus, der sluttede som forsvarsspiller, eller Maldini, som spillede WVB, VB og slutteligt VCB.

Der er utallige eksempler på spillere, hvis klasse gør dem egnede til en anderledes rolle i deres sene år.

Under alle omstændigheder kan vi kun gætte, og jeg er generelt en optimistisk type. 🙂
 
Man har jo en karantæne periode når man kommer hjem. Kan ikke huske hvad den er nu. Før i tiden var det vidst to måneder.

Derudover så er forskerordningen- naturligvis - interessant, men mest af alt også en mere simpel skat, der typisk henvender sig til folk der ikke forstår/kender vores vældfærdsmodel.

Man betaler 27% i skat. Dertil 8% i AM Derudover kommer, at man ikke har nogle fradrag - f.eks beskæftigelsesfradrag på 55.000 årligt, samt f.eks rentefradrag (hvis man låner penge til en bolig).

Fordelen er ikke længere så stor, som den tidligere var.

EDIT Helt teknisk, så kan forskere godt leve op til den her ordning med en mindre løn. Nøglepersoner eller nøglemedarbejdere (som en fodboldspiller nok er i en fodboldklub), skal leve op til de 78.000
Jeg ser det også udelukkende som en håndsrækning til i dette tilfælde de danske klubber.
 

Latest posts

Back
Top