New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
"Moderne fodbold" er på næsten samtlige parametere voldsomt uetisk og generelt ret klamt. Betting, krypto, børne scouting etc etc. Alligevel er man desværre bare suget så meget ind i det som fan, at man rigtig mange steder går på kompromis med egne værdier.

Kæmpe paradoks. Og stort set kun i fodbold verdenen dette atypiske forløb kan lade sig gøre.

Jeg er meget meget langt værdimæssigt fra mange af tingene i moderne fodbold, alligevel ser jeg samtlige AGF kampe og går ret meget op i det.
 
Lad os antage at en scout for AGF er ude at se noget U8 fodbold - lad os endda stramme den, og sige, at han er det i embeds medfør; måske har han scoutet et ældre talent i samme klub, og slår et smut over forbi U8 kampen, for at se, om der er noget på vej i denne klub om nogle år.
Her får han øje på et lysende talent i Messi-klassen, altså en knægt, der spiller for sjov, men helt tydeligt er allerbedste venner med bolden og har et unaturligt godt blik for spillet.
Han må jo reelt ikke notere én stavelse om den knægt. Ovre på den anden side af banen, kan han se en konkullega fra (lad os sige) FCM, der noterer flittigt og taler ivrigt med barnets træner.
Hvad gør han så NU?
Ja, så håber jeg - hellig og from som jeg nok er i nogles øjne - at han bevarer sin integritet og opfører sig ordentlig som menneske og som ansat i AGF.
 
Jeg kender nogle forældre som kontaktede en lokal FCX klub (jeg bor ca. 25 km nord for Kbh, så der er to at vælge mellem) flere gange fordi de synes deres søn skulle på talentholdet. Og de var skuffede over at de ikke gad kigge på ham.

Så det går også den anden vej 🙂 Jeg har også flere forældre der ikke kan forstå at deres børn ikke spiller på a-holdet, og det på trods af at nogle af dem knapt nok kan følge med på c-holdet.

Der er ikke meget sjov længere i børnefodbold 🙁
 
Ja, så håber jeg - hellig og from som jeg nok er i nogles øjne - at han bevarer sin integritet og opfører sig ordentlig som menneske og som ansat i AGF.
Det håber jeg faktisk også.
Jeg har bare også været længe nok på kloden, til at vide, at det ikke er videre sandsynligt, at han vælger ordentligheden.
Der er både personlig og professionel stolthed: "Tænk hvis JEG spotter den næste Messi"
Der er ønsket om at bevare sit job og IKKE skulle forklare CV, hvorfor den nye Messi træner i Herning og ikke på Fredensvang.
Og så er der vel konkurrencementaliteten: VIL være bedre end de andre.
 
Det er ikke kun klubberne, men også tv der er midt i et transfervindue.
Og sikke en signing! Han får tv-debut til kampen, som vises på søndag kl. 16 🙃

(Jaja, jeg ved det godt. Giv ham nu en chance.....)

Så længe de tidligere spillere/eksperter kan være neutrale, saglige og indsigtsfulde, er jeg græsk-katolsk ligeglad med, hvem de er.
 
Gad godt have den luksus og så stadigvæk vinde kampe..
Et par hundrede millioner mere i spillerbudget så er den der ;)

FCK er tilsyneladende stadig lidt svage på hjørnespark og den kunne måske godt være endt uafgjort, men selvfølgelig er der også bare mange af den slags kampe man vinder når man har lidt mere individuel kvalitet og kan skifte bedre spillere ind.
 
Dette indlæg ikke for at starte en “FCK får altid noget af dommeren”-snak…
Synes bare ikke det er verdens største straffespark af Mbom…hvad tænker I?
Jeg ser to fremadrettede bevægelser, r er én fra Mbom, én fra Mattson og de støder sammen.
Jeg ser dog også Mboms fod være tæt på Mattsons men sammenstødet sker mere i torso-/maveregionen end i bentøjet.

Skyd for Hel…. 😎
 
Dette indlæg ikke for at starte en “FCK får altid noget af dommeren”-snak…
Synes bare ikke det er verdens største straffespark af Mbom…hvad tænker I?
Jeg ser to fremadrettede bevægelser, r er én fra Mbom, én fra Mattson og de støder sammen.
Jeg ser dog også Mboms fod være tæt på Mattsons men sammenstødet sker mere i torso-/maveregionen end i bentøjet.

Skyd for Hel…. 😎
Jeg må indrømme, at jeg synes nærmere Viborgs straffe for Delaney hands er tyndt. Hvor skal manden gøre af sine arme?
FCKs kan dømmes.
 
Jeg må indrømme, at jeg synes nærmere Viborgs straffe for Delaney hands er tyndt. Hvor skal manden gøre af sine arme?
FCKs kan dømmes.
Helt enig. Viborgs straffe er meget tyndt og da den kom i slow var jeg sikker på den blev omstødt. Armen var jo helt inde ved kroppen og han laver ikke en bevægelse mod bolden. FCKs straffe var helt i orden synes jeg.
 
Helt enig. Viborgs straffe er meget tyndt og da den kom i slow var jeg sikker på den blev omstødt. Armen var jo helt inde ved kroppen og han laver ikke en bevægelse mod bolden. FCKs straffe var helt i orden synes jeg.
Det handler vel ud fra ny praksis ( lovregel? ) at når bolden har retning mod mål og bremses af arm, er der straffe? I gamle dage var det “ uforsætligt “, men den regel er vel stendød idag?
 

Latest posts

Back
Top