New posts

VM

• Thread starter Thread starter Hamborg
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 86
  • Views Views: Views 7K
VM
Jeg tror der kommer et mindre generationsskifte efter VM, mon ikke spillere som;

Kasper Schmeichel,
Simon Kjær,
Youssouf Poulsen,
Daniel Wass,
Thomas Delany,
Kasper Dolberg og
Andreas Cornelius

- kommer lidt længere ned i hierarkiet, og spillere som;

Frederik Rønnøw,
Victor Nielsson,
Matthew O’Riley,
Morten Frendrup,
Jesper Lindstrøm,
Rasmus Højlund og
Markus Ingvartsen

- for mere plads.

Der var for mange af de bærende kræfter der svigtede, og der mangler en motherfucker på landsholdet, de eneste der har en snert af det er Simon Kjær og Pierre-Emilie Højbjerg, men tre af de største profiler Christian Eriksen, Andreas Kristensen og Joakim Mæhle er ikke i stand til at hanke op i holdet, når det ikke kører.

Det var en af de store problemer i Qatar, og måske bliver det et generelt problem på landshold under Hjulmand, at han ikke overvejer behovet for en motherfucker, til at løfte holdet når det ikke kører.
Som jeg tidl. har skrevet gik der woke i det hele....rigtigt at der mangler en el 2 der ændre tingene på holdet når det ikke kører. Dét kan de søde drenge ikke....

Delaney er 31 og kan sagtens spille videre til næste slutrunde. YP hvis han kan holdes skadesfri. Derudover giver det ingen mening, at nævne Dolberg hvis alder er argumentet og egentlig heller ikke Corner begge spiller trods alt på en position, hvor vi er elendig stillet, begge vil givetvis være det mindst værste valg, indtil der kommer noget kvalitet på den position.

Det er jo oplagt, at der er en række spillere, der trækker sig efter en afsluttet slutrunde-kampagne.

Simon Kjær, Yussuf Poulsen, Delaney, Wass, Stryger er oplagte bud, der selv trækker sig for at hvile benene lidt.
Simon Kjær meldte ud under VM, at han ønsker at spille til han er 40 år og mindst tage næste slutrunde med. Jeg tror ikke helt det ender sådan (på topplan). Wass og Stryger tager nok de oplevelser med som de kan få men mon ikke Hjulmand får lavet ændringer på de positioner.

Jeg har også set Morten Bruun pege på Yussuf Poulsen. Men han er altså kun 28. Hvis han får en periode med stabile ben, kan jeg ikke se, hvorfor han skulle stoppe.

Han er (højest) indskiftningsspiller i hans klub og har været det i flere år. Der skal vist snart mirakler til, hvis han skal komme tilbage på højeste niveau men han rejste vel også tidligt ud. Jeg var overrasket over vi ikke har bedre alternativer i DK og han skulle med til VM. Respekt for at man gerne vil have spillere som kender hinanden og konceptet men indimellem går man måske et skridt for langt i den henseende og det ville give andre dynamikker med nye input.
I min verden burde han koncentrere sig om klubholdet, holde sig skadesfri og få sig kæmpet ind i startelleveren - derefter kan man se om niveauet er til landsholdet.

Delaney er 31 og kan sagtens spille videre til næste slutrunde. YP hvis han kan holdes skadesfri. Derudover giver det ingen mening, at nævne Dolberg hvis alder er argumentet og egentlig heller ikke Corner begge spiller trods alt på en position, hvor vi er elendig stillet, begge vil givetvis være det mindst værste valg, indtil der kommer noget kvalitet på den position.
Delaney er lidt det samme som Youssef. Skaderne er begyndt at komme og han har været meget indskiftningsspiller de sidste sæsoner - det er ikke så befordrende for at levere stabilt. Hvis han rammer en god skadesfri periode og kommer fast på klubholdet giver det god mening men ellers tror jeg man bør satse på andre spillere.

Dolberg skal naturligvis ikke ryge på alder men der må være et eller andet galt i dagligdagen - nu er der endnu en klub som lader til at ville af med ham. Jeg ved ikke om han skal træde et step ned - måske en retur til Holland og få bygget karrieren op igen? Håber han vælger den næste klub med omhu og får en træner som forstår ham - det må være altafgørende.

Corner kan jeg sagtens se levere til næste slutrunde men det kræver han bliver en profil i superligaen og ikke render rundt med skader. Det bør han dog kunne indfri uden problemer men gid vi da kunne få noget mere konkurrence på de forreste pladser, når det gælder landsholdet.

Men T-Knogle har nok ret. Hvem er indpiskeren på holdet? Vi har nogle spillere som har kvalitet men formår de også at trække de andre med frem når det gælder eller har de nok i at få eksekveret på deres eget spil. Det kan sagtens være nogle af de yngre træder i karakter i de kommende år men det virker rigtig nok som om vi mangler den motherfucker der hanker op i det hele. Nu var det selvfølgelig også uheldigt, at dem der måske kunne hanke op i de andre var ude men det var ikke overraskende med tanke på de skader og sæsoner de har haft.

Det er irriterende i de her sene kampe med de mange tillægsminutter, men jeg er begyndt at kunne lide holdene ikke længere får noget ud af at trække tiden ved udskiftninger o.lign (er godt klar over det det har været sådan før, men bliver sjældent håndhævet).

Latest posts

Back