Enig, jeg tror også Steen Houmanns 102 millioner for 2024-2025 virker tættere på virkeligheden.
Der skal for alvor smedes når dét stadion står klar, som jeg tidligere har nævnt så er det en kæmpe fordel, at de to eneste stadions der er større er i så dåprlig stand som de nu engang er. Virkelig spændende.
Jeg tror desværre ikke at det stadion bliver så fedt som vi tror. Jeg er meget bange for at det bliver skaleret ned i en grad så det ligner den hal der står som en skamplet og STADIG ser ufærdigt ud. Jeg håber ved gud at jeg tager fejl men når atletikken senere står og mangler penge tror jeg de bliver taget fra det der skulle gøre stadion unik og så ender det med en stor kold betonklods.
Jeg tror desværre ikke at det stadion bliver så fedt som vi tror. Jeg er meget bange for at det bliver skaleret ned i en grad så det ligner den hal der står som en skamplet og STADIG ser ufærdigt ud. Jeg håber ved gud at jeg tager fejl men når atletikken senere står og mangler penge tror jeg de bliver taget fra det der skulle gøre stadion unik og så ender det med en stor kold betonklods.
Nej, det tror jeg ikke en meter på, du får ret i.....overhovedet IKKE. Specielt Lind tror jeg har så meget fokus på sit bidrag, at det kommer ikke til at ske....
En "lav" klausul kan jo være en forudsætning for at binde sig til AGF fremfor at lade kontrakten løbe ud. Mads Emil er jo ung endnu, så med en realistisk klausul giver det mening at putte år og løn på aftalen.
PS: Hvis 2 mio € for en spiller på 26 år er lav, så synes jeg vi skal gå efter flere 24 årige og sælge dem for 2 mio € fremfor at tage de 19 årigt dyrt ind, miste halvdelen til et potentiale der ikke udfolder sig, og sælge dem der klarer cuttet for 4 mio €
Men med knap to år tilbage af den oprindelige aftale ville det ikke give mening for AGF at acceptere så lav en klausul. Enten skulle han forlænge, eller også skulle vi sælge ham i løbet af 2025, og han er mere end 15 mio. kroner værd, vil jeg mene.
Det kan til gengæld godt være, at der allerede var en klausul, og at man så har forhøjet den, men han er 27, og så giver det vel ikke mening for nogen af parterne at sælge ham om et par år eller tre. Der har heller ikke været det mindste rygte om en sådan klausul tidligere.
Med andre ord regner jeg med, at han bliver i Aarhus mere eller mindre resten af karrieren.
En "lav" klausul kan jo være en forudsætning for at binde sig til AGF fremfor at lade kontrakten løbe ud. Mads Emil er jo ung endnu, så med en realistisk klausul giver det mening at putte år og løn på aftalen.
PS: Hvis 2 mio € for en spiller på 26 år er lav, så synes jeg vi skal gå efter flere 24 årige og sælge dem for 2 mio € fremfor at tage de 19 årigt dyrt ind, miste halvdelen til et potentiale der ikke udfolder sig, og sælge dem der klarer cuttet for 4 mio €
Så kunne man lige så godt undlade at forlænge og forsøge at sælge ham. Han er meget mere værd end 15 mio kr. det dobbelte er nærmere det rigtige. Hvis der er en klausul så tænker jeg i hvert fald ikke den er lavere end 25 mio kr. Men jeg tror ikke der er en klausul med et beløb.
Jeg tror ikke, administration tælles med i det sportslige budget. Normalt er det budget reserveret til spillere og trænerstab men det kan da godt være, det er anderledes i Danmark end i England.
Jeg tror ikke, administration tælles med i det sportslige budget. Normalt er det budget reserveret til spillere og trænerstab men det kan da godt være, det er anderledes i Danmark end i England.
Jegg er lidt i tvivl, men med en nettoomsætning på 185 millioner og et sportigt budget lige over 100 millioner, så er der rigtig meget med i det budget.
Men det kan sagtens være, at CFO og CEO ikke er med, men at man har en dyr Sportsdirektør tæller helt sikkert med.
Jegg er lidt i tvivl, men med en nettoomsætning på 185 millioner og et sportigt budget lige over 100 millioner, så er der rigtig meget med i det budget.
Men det kan sagtens være, at CFO og CEO ikke er med, men at man har en dyr Sportsdirektør tæller helt sikkert med.
Der er udelukkende tale om løn, bonus og tiltrædelsesbonus til spillere samt afskrivninger på transfer. Men det sportslige budget kan naturligvis reduceres, hvis man øger et andet sted. Akademiet og staben har også et selvstændigt budget.
Der er udelukkende tale om løn, bonus og tiltrædelsesbonus til spillere samt afskrivninger på transfer. Men det sportslige budget kan naturligvis reduceres, hvis man øger et andet sted. Akademiet og staben har også et selvstændigt budget.
Så må det være forkert hos f.eks TV2 og Tipsbladet, også Steen Houman faktisk, når man har AGFs budget til at være tæt på FCNs, for deres akademi udgør en væsentlig del af deres sportslige budget.
Din måde at gøre det på, vil intuitiv give mere mening
Så må det være forkert hos f.eks TV2 og Tipsbladet, også Steen Houman faktisk, når man har AGFs budget til at være tæt på FCNs, for deres akademi udgør en væsentlig del af deres sportslige budget.
FCN, det billige skidt, er et særligt eksempel, fordi akademiet inklusive import er hele deres forretningsmodel. Det er svært at gennemskue, når deres personaleomkostninger fx stiger med 70 mio. på et enkelt regnskabsår via blot 20 nye ansatte. Jeg skal være ærlig at indrømme, at jeg har besvær med at dissekere den elendige brochure, de kalder en årsrapport.
Han er set i byen på en café med 2 andre mænd snakke sammen.
Uden at vide det kunne det godt ligne en agent og en anden (muligvis fra ny klub) som talte engelsk.
Det er meget begrænset hvad man kan ændre og nedskalere på stadion på det her tidspunkt. De lavesthængende frugter er vist allerede plukket, fx de der indvendige lameller og fan-plaza der er udsat. Der blev lavet en liste med flere andre ting, men det meste blev vist nærmest bare fejet af bordet da det så bare vil få lejen til at falde. Men som det bliver nævnt har man også en forpligtelse overfor dem der har doneret en masse penge. Jeg tror vi skal regne med at der vil mangle lidt, lidt der måske skal ordnes med tiden og under alle omstændigheder vil man sikkert også finde noget man har behov for at justere når det bliver testet, men jeg kan slet ikke forestille mig at det bliver andet end superfedt og noget der sætter en helt ny standard for fede stadions i Danmark.
Ja Steen Houmann har flere gange nævnt, at personaleomkostninger omfatter alle ansatte i klubben. Til gengæld giver han så også et bud på hvad spillerbudgettet er - defineret som lønsum for spillertrup + omkostninger ved afskrivninger, samt en estimeret gennemsnitsløn for spillerne.
Dette dækker over alle ansatte i klubben fra spillertrup, ledelse, administration mm.
Interessant at klubben på 10 år nærmest har tredoblet!
Spillerbudget
Dette er lønsum spillertrup + afskrivninger spillertrup. Lønsummen for spillertrup er ikke oplyst og er derfor et estimat baseret på de oplysninger der er i regnskab i forhold til antal kontraktansatte mm.
Soliditetgrad
I praksis kan det være vanskeligt at vurdere, hvad der skal betragtes som en god eller dårlig soliditetgrad.
En soliditetgrad på 100 er næsten aldrig godt, da det er et tegn på, at klubben ikke investerer tilstrækkeligt.
En soliditetsgrad på 0 er også sjældent godt, da klubben har finansieret alle sine aktiver med fremmed kapital. Det gør gør klubben meget skrøbelig overfor økonomisk modgang, da der ikke skal meget til, før de ikke kan betale sine økonomiske forpligtelser.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.