New posts

Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 163K
Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
Meget enig - selvom jeg nok vil påstå at en spiller som Max Power netop er udtryk for en som SIB har lyttet til nogle i sit engelske netværk omkring, og scouts her ikke har været i saudi arabien for at se på... Og hvis man så havde fundet en skide god dansk spiller i scoutingen, og man har stået i pisregnvejr og set ham spille 117 gange, men SIB vælger Power, og ikke virker interesseret i scoutens arbejde, så kan enkelte måske have svært ved den rolle. Vi ved ikke hvor meget eller lidt SIB lytter/ikke lytter. Vi skal ikke tage Egelunds ord for gode vare bare sådan. Men han virker ikke på mig som en der decideret lyver, men mere gør en flig til en bjælke for at gøre det mere salgsbart ift nyheden.

Tre kommentarer:

1) Så vidt, jeg husker, kom Max Power efter anbefaling fra Rob Kelly. Derfor tog jeg ham med.

2) Hvis man gør en flig af en bjælke til sandheden i offentlige sammenhænge, så lyver man.

3) Jeg er efter uddybningerne enig med flere andre brugere i, at fremstillingen af, hvad Egelund har sagt, ikke yder det, han faktisk har sagt, retfærdighed.

I de her dage, er jeg virkelig glad for @SNowMan s insisteren på at have deciderede rygtetråde. Uden dem kunne man virkeligt pløje nogle sider igennem for at finde en saftig bid om en potentiel ny spiller.
Det er svært umiddelbart at se om du er sarkastisk eller om du mener det, men jeg lader tvivlen komme dig til gode.

I øvrigt kan jeg sagtens tåle at læse hvis man er utilfreds med noget her på sitet, men man skal ikke pakke det ind :) Dermed ikke sagt du er utilfreds.

Men der er også noget om, at det ikke nytter at købe unge spillere, hvis de ikke er gode nok til at skulle spille foran de erfarne eller egne talenter.
Købet af Anker og Bach som eksempler. Havde man købt Provstgaard eller Hey, så var det jo til start 11. Nu endte man med noget Brandhof-agtigt, hvor de "måske" kunne få værdi "hen af vejen", og så bare ikke spiller - og man må af med dem igen. Så bliver det sådan lidt ingenmandsland.

AJ er måske desværre eksemplet på, at man prøvede noget "midt imellem" - de store køb og de billige unge.
Når man er oppe på ca. 10 mio for en AJ, så er spørgsmålet - om det er bedre at give 15 for Hey i Lyngby fx, eller 20 for Provstgaard i Vejle.
Ja 20 mio er dobbelt så meget på transfersiden. Men hvis man nærmest intet får ud af 10 mio, så ville en stor gevinst sportsligt ved 20 mio være at foretrække.
Eller Bundgaard til 22 mio vs Badji til 10 mio som eksempel.

Men klart man ved ikke om Hey, Bundgaard eller Provstgaard ville have været et hit i AGF.
Men chancen for det ville være relativt stor, ikke?
Jeg tror - helt bestemt - at det er nogle af de tanker man gør sig. Tobias Anker og Jonas Jensen-Abbew kostede stort set det samme som Lucas Hey. Gyamfi og Badji er tæt på Bundgaards pris.

Jeg tror også det er derfor man godt vil have nogle rolige hænder på rattet, når vi snart nærmer os 3 mill Euro i transfers. Ligesom jeg er sikker på, at CV har set en del specielle klausuler gennem tiderne, der også kan hjælpe med hensyn til betaling, klausuler osv.

VIgtigst tror jeg, at der skal laves en realistisk strategi, måske skal den ikke være 5 år denne gang. Nærmere de to år indtil stadion er færdig, og det første halve år dér. Jeg tror det bliver rigtige mange trapper, rent strategisk, de kommende år. Budgettet bliver væsentlig øget når vi kommer tilbage på det nye stadion.

Jeg håber vi øger det løbende og ikke i et hug. Det vil umiddelbart give bedst mening, i forhold til at sammenspille en trup.

Men et par "stjernekøb" kan selvfølgelig flytte meget økonomisk.
Det vil jeg også håber. Men Fournais og Nielsen er også så tilpas konservative, at jeg tror det bliver lidt i ryk. Ligesom det måske er lettere at sælge AGF i sommeren 26 når spillerne kan se et nyere stadion, der er 75% færdig.

Jeg er dog så tilpas optimistisk, at jeg tror der bliver handlet stort i sommeren 26, og man sørger for at have 3-4 flere udekampe i efteråret end foråret.

Jeg tror - helt bestemt - at det er nogle af de tanker man gør sig. Tobias Anker og Jonas Jensen-Abbew kostede stort set det samme som Lucas Hey. Gyamfi og Badji er tæt på Bundgaards pris.

Jeg tror også det er derfor man godt vil have nogle rolige hænder på rattet, når vi snart nærmer os 3 mill Euro i transfers. Ligesom jeg er sikker på, at CV har set en del specielle klausuler gennem tiderne, der også kan hjælpe med hensyn til betaling, klausuler osv.

VIgtigst tror jeg, at der skal laves en realistisk strategi, måske skal den ikke være 5 år denne gang. Nærmere de to år indtil stadion er færdig, og det første halve år dér. Jeg tror det bliver rigtige mange trapper, rent strategisk, de kommende år. Budgettet bliver væsentlig øget når vi kommer tilbage på det nye stadion.

Og vi kan smide Haugen med i den tælle-øvelse.
Vi har generelt forsøgt os med angribere til 7-10 mio, efter at stigninger i priserne over de sidste mange år vel svarer til en angriber til ca. 5-7 mio da man solgte Aron Johansson? Jeg kan ikke se - at en angriber til 9-10 mio er garanti for noget som helst. Det viser Haugen, Kurmi og Badji/Gyamfi jo fint.

Jeg kigger mest på hvad spillerne bidrager med - og dernæst på hvad de koster.
Jeg synes Anderson er en skide god spiller for os - men efter at se prisen (15 mio), så er hans produkt alt for lavt - ift hvad man kastede efter ham.
Omvendt er PM mega value for money, og Tobias Bech rigtig billig ift priserne disse år, hvor en angriber til 1 mio euro med de egenskaber, alder og produkt er ganske ganske flot.

Det er jo derfor AJ, Kahl, Anderson, Kurmi, Haugen, Gyamfi og Badji får mest kritik undervejs - fordi de koster mellem 7 og 15 mio, og de fleste ca. 10 mio.

Af dem der er nævnt der er kun Anderson været en stor profil for os i start 11 - og sjovt nok eneste over 10 mio.
Dernæst har Kahl vist sig at være ok værdifuld for Uwes AGF, mens Haugen og AJ er spillere der bringer "noget", men bare ikke nok til prisen. Havde Haugen og AJ været transferfri - og fået løn som Brandhof - så tror jeg slet ikke de havde modtaget så meget kritik. Og SIB bør kritiseres på baggrund af prisen - mere end spilleren selv, der jo egentlig ikke kan "gøre for", at han er købt dyrt.

Hvad vi får ud af de største sats vi laver - er den største udfordring CV skal mestre.
Og hvis måden han lykkes med det på er, at hente til 15-20 mio frem for 5-10 mio, og så transferfrie/billige 1-5 mio ved siden af - så tror jeg de fleste vil være glade for det.
Og sælger vi så større fordi dem der kommer er bedre, og lidt yngre - og vi lander højere i tabellen, og laver mere metal, og får europæisk - så sker det jo nærmest af sig selv.

Så problemet kommer, hvis man køber dyrere spillere - men de præsterer dårligere.
Og det er jo faktisk lidt det vi ser med Badji, Gyamfi, AJ vs spillere som Dalsgaard, Beijmo og MEM - som kom ind med flere år på bagen, og er etablerede allerede.

Så det gælder om at ramme balalncen.

Vi ser mod et underskud i størrelsesordenen 20-40 mio. i år, og med ekstraudgifter til Vejlby, det nye stadion og sommerens tunge vindue tror jeg ikke, vi skal håbe alt for meget på, at vi øger budgettet næste sæson. Faktisk tror jeg, det modsatte bliver tilfældet, og at vi vil forsøge at mindske afskrivninger i perioden frem mod det nye stadion. Det har CV, som andre også har nævnt, god erfaring med.

Jeg synes, vi er gået tilbage til at købe mange spillere i samme prisleje og i øvrigt lønne mange spillere ret ens. PC tog i sin et opgør med den retning, da han hentede Kanstrup, Ankersen, Sana og til dels Guira, og jeg kunne da egentlig godt tænke mig, at CV nu gør det samme. Jeg ville også hellere have en spiller til €3 mio. end to til €1.5 mio., hvis kvaliteten er der.

Så problemet kommer, hvis man køber dyrere spillere - men de præsterer dårligere.
Og det er jo faktisk lidt det vi ser med Badji, Gyamfi, AJ vs spillere som Dalsgaard, Beijmo og MEM - som kom ind med flere år på bagen, og er etablerede allerede.
Jeg er sådan set enig, bortset fra jeg ikke er klar til at smide hverken Badji eller Gyamfi i puljen med fejlslagene, dyrt indkøbte spillere.
Gyamfi var alle enige om, er købt til at udvikle sig og blive god "senere"... han skulle imidlertid gerne begynde at vise sig positivt frem i løbet af kalenderåret '25.
Badji har altså kun haft en halvsæson til at finde sig til rette, i et nyt land, med nyt sprog, ny spillestil og nyt alting. Uwe har sagt, at Badji er på rette spor, efter en lidt tung start. Jeg synes Badji har vist glimt af kvalitet, men han skal snart ramme kassen.

Jeg kan ikke afvise at der skal skæres lidt ned i budgettet, men i så fald tror jeg det er en ændring ift en oprindelig strategi, måske affødt af flere udgifter til stadion eller anden omprioritering. Jeg har nærmere opfattet planen sådan at man kan holde sig i sporet og øge gradvist uanfægtet at der skulle investeres i det nye stadion, men selvfølgelig nok med minimal forøgelse mens man er i Vejlby og acceleration omkring indvielsen af det nye stadion. Hvis forsinkelsen på stadion har en negativ indflydelse skulle det vel allerede ramme sommerens vindue, men man kan måske også have følt sig tvunget til at hente en angriber lidt udover budget og derfor være ekstra frustreret hvis man er tvunget til at lave øvelsen igen med det samme.

Vi ser mod et underskud i størrelsesordenen 20-40 mio. i år, og med ekstraudgifter til Vejlby, det nye stadion og sommerens tunge vindue tror jeg ikke, vi skal håbe alt for meget på, at vi øger budgettet næste sæson. Faktisk tror jeg, det modsatte bliver tilfældet, og at vi vil forsøge at mindske afskrivninger i perioden frem mod det nye stadion. Det har CV, som andre også har nævnt, god erfaring med.

Jeg synes, vi er gået tilbage til at købe mange spillere i samme prisleje og i øvrigt lønne mange spillere ret ens. PC tog i sin et opgør med den retning, da han hentede Kanstrup, Ankersen, Sana og til dels Guira, og jeg kunne da egentlig godt tænke mig, at CV nu gør det samme. Jeg ville også hellere have en spiller til €3 mio. end to til €1.5 mio., hvis kvaliteten er der.
Jeg tror man har bygget en så stor egenkapital op, at man netop kan tillade sig, at holde fast i de andre tophold mens man er i Vejlby. Ellers giver det meget lidt mening, at man har øget Egenkapitalen fra 26 millioner i 2020 til 226 i dag.

Dertil kommer, at man i de 20-40 sikkert ikke har nogle transferindtægter med, alene et TK salg i den størrelsesorden der er er rygter om, vil bringe det ned til 0-20 millioner.

Jeg føler mig overbevist om, at CV sætter sit præg på truppen i sommeren 2025, og som han "plejer" sælger dem der ikke vil forlænge. Det er vel ikke urealistisk at Kahl, Anderson og f.eks. Haugen ryger.

Jeg tror man har bygget en så stor egenkapital op, at man netop kan tillade sig, at holde fast i de andre tophold mens man er i Vejlby. Ellers giver det meget lidt mening, at man har øget Egenkapitalen fra 26 millioner i 2020 til 226 i dag.

Dertil kommer, at man i de 20-40 sikkert ikke har nogle transferindtægter med, alene et TK salg i den størrelsesorden der er er rygter om, vil bringe det ned til 0-20 millioner.

Jeg føler mig overbevist om, at CV sætter sit præg på truppen i sommeren 2025, og som han "plejer" sælger dem der ikke vil forlænge. Det er vel ikke urealistisk at Kahl, Anderson og f.eks. Haugen ryger.
Man budgetterer nu med transferindtægter, som jeg forstår det. En lidt farlig leg, som fx nærmest ødelagde AaB, men som du selv påpeger, har vi et betydeligt stærkere fundament at stå på.

Jeg tror måske også, man er villig til at æde et samlet tab på de spillere, du nævner, så længe man ikke taber på den nuværende værdi.

Man budgetterer nu med transferindtægter, som jeg forstår det. En lidt farlig leg, som fx nærmest ødelagde AaB, men som du selv påpeger, har vi et betydeligt stærkere fundament at stå på.

Jeg tror måske også, man er villig til at æde et samlet tab på de spillere, du nævner, så længe man ikke taber på den nuværende værdi.
Så skal dét lige være startet, for hidtil har de fleste transfers medført en fondsbærsmeddelse med en opjustering.

Jeg er enig i det er farligt, omvendt skal et budget også være realistisk.

Hvis man regner med, oer de kommende 5 år, at komme i Europæisk Gruppespil én gang, og lad os antage man tjener 50 millioner på det. Så synes jeg personligt også, at man skal budgettere med en indtægt på 10 millioner årligt.

Det er svært umiddelbart at se om du er sarkastisk eller om du mener det, men jeg lader tvivlen komme dig til gode.

I øvrigt kan jeg sagtens tåle at læse hvis man er utilfreds med noget her på sitet, men man skal ikke pakke det ind :) Dermed ikke sagt du er utilfreds.

Det er helt oprigtigt ment. Jeg skal vist øve mig i ikke at skrive sarkastisk. Bevares, der er helt sikkert også bøvl ved opdelingen, men lige præcis den del fungerer helt efter hensigten (for mig i hvert fald).

Jeg er sådan set enig, bortset fra jeg ikke er klar til at smide hverken Badji eller Gyamfi i puljen med fejlslagene, dyrt indkøbte spillere.
Gyamfi var alle enige om, er købt til at udvikle sig og blive god "senere"... han skulle imidlertid gerne begynde at vise sig positivt frem i løbet af kalenderåret '25.
Badji har altså kun haft en halvsæson til at finde sig til rette, i et nyt land, med nyt sprog, ny spillestil og nyt alting. Uwe har sagt, at Badji er på rette spor, efter en lidt tung start. Jeg synes Badji har vist glimt af kvalitet, men han skal snart ramme kassen.

Enig - men indtil de beviser sig - så er de sgu i puljen: "Spillere der var rigtig dyre i AGF-kontekst, men som ikke har givet noget på banen ift hvad man håbede"

Latest posts

Back