New posts

Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 139K
På min ønskeseddel står:

- Afsked med Tobias Anker - det bliver ikke godt nok
- Afsked med Michael Akoto - det bliver ikke til mere end det vi har set
- Udlejning af Rchmond Gyamfi, så han får seriøs seniorfodbold i fx 1 division i foråret
- Udlejning af Jensen-Abbew - jeg ser ham ikke som klar til fast spilletid i AGF, men vel for tidligt at afskrive ham

- Indkøb af venstrebenet forsvarer, der evt også kan dække vwb (eller frisætte Kahl til at dække der).

På min ønskeseddel står:

- Afsked med Tobias Anker - det bliver ikke godt nok
- Afsked med Michael Akoto - det bliver ikke til mere end det vi har set
- Udlejning af Rchmond Gyamfi, så han får seriøs seniorfodbold i fx 1 division i foråret
- Udlejning af Jensen-Abbew - jeg ser ham ikke som klar til fast spilletid i AGF, men vel for tidligt at afskrive ham

- Indkøb af venstrebenet forsvarer, der evt også kan dække vwb (eller frisætte Kahl til at dække der).
Der skal jo også gives nogen gaver, men jeg havde mest tanke for dem, der skulle ind 🤣.
Der kommer helt sikkert både udlejninger og spillere ud i vinduet. Og gerne fra reservelageret i forsvaret, nu når flere spillere ser ud til at blive klar.

Der er dog flere problematikker. Spillere som Anker og Gyamfi har kontrakter til 28 og 29, så de skal afprøves i toppen af 1. division og helst i bunden af Superligaen, selv om den er lidt svær.
Det store ryk kommer til sommer, hvor hele 7 mand har kontraktudløb. Her må man også meget gå efter en målmand med meget lange arme, hvis man ikke har en i forvejen.

Jeg tror ikke, at der kommer til at ske så meget i det kommende vindue. I hvert fald ikke på den indgående front. Vi har hentet rigtig mange spillere de seneste vinduer og flere af dem har ikke fået så mange chancer endnu. Hvis både Mølgaard og Dalsgaard er fitte til januar, så kan da godt give mening at skippe Akoto afsted et halvt år før udløb. Men ikke sikkert at det er så nemt. Udleje af Gyamfi til 1. division kan også give mening.

Jeg tror ikke, at der kommer til at ske så meget i det kommende vindue. I hvert fald ikke på den indgående front. Vi har hentet rigtig mange spillere de seneste vinduer og flere af dem har ikke fået så mange chancer endnu. Hvis både Mølgaard og Dalsgaard er fitte til januar, så kan da godt give mening at skippe Akoto afsted et halvt år før udløb. Men ikke sikkert at det er så nemt. Udleje af Gyamfi til 1. division kan også give mening.

Jeg tror man henter noget til den venstre forsvarsside, eftersom vi har "forfremmet" Kahl til 1.valg på den venstre CB. Det betyder faktuelt at vi mangler noget på wingbacken - når vi VED at Links spiller så kompromisløst, at han vil have de der pauser på 2-3 kampe (mindst) et par gange om året. Og når han er skadet/er ude - så har vi ganske enkelt ikke mulighed for at stille kompetent nok op pt.

Tobias Bach er max en reserve. Det går ikke at starte med ham 3 kampe i træk fx i slutspillet mod FCK/FCM/BIF.
Vi har udtjent muligheden i Anderson, som beviseligt ikke gik så godt - og efterlod resten af midten/offensiven handicappet også.

Andersen er fast spillende på højre wingback, da Beijmo ikke spiller 90 hver gang, og også er blevet kaldt ind på højre CB, som dog forhåbenligt er slut nu - eftersom Dalsgaard og Mølgaard er tilbage, og AJ også er bedst der ift venstre.

Bach/Andersen i 3 kampe er ikke top 6-materiale værdigt.
Og hvis Kahl skades - hvad så? Så er AJ tilbage derovre, og Anker reserve.
Er det det vi vil? Stoler vi på AJ kan udvikle sig godt på den plads, hvis han får kampe? Nok ikke -da Kahl spiller den, og udvikler sig med lynets hast på pladsen pt.
Kahl er endelig en spiller -som det ville være helt fair at have givet 10 mio for! Og han mangler nu på den venstreside.
At vi hentede AJ, og ikke en venstrebenet - bider os i røven pt, og vil gøre det længe endnu, hvis man ikke føler man har råd til at prøve nye ting i årevis der.

1) Afklaring på ambitionsniveau. Er foråret til at jagte metal og Europa, eller er det 'bare' blød top-6, der skal nås?

Hvis man er ude af pokalen og har langt til medaljer, men er sikker på top-6, skal der være spilletid til de unge. Er medaljer målet, skal der investeres igen.

2) Afklaring på målmandsposten. Man købte en starter for at opgradere positionen. Han blev fundet svagere end antaget, og siden skadet.

Er han valget, skal afløseren ind som fast løsning, skal man i markedet igen, eller skal man 'nøjes' med JH.

3) Afklaring med Badji. Er han brugbar, eller skal der en ind?

4) VWB er stadig en mangel. I det bløde scenarie kan Bach måske bruges i et scenarie med 3 startpladser i top-6, men jeg forudser det kommer til at gøre mere skade, når han bliver fundet mangelfuld og tribunerne (fysiske og virtuelle) kalder på hans afgang.

5) hvad gør man med garderingen for Bech? I et 'medalje-scenarie' er en skade til Bech skræmmende: Gyamfi er ikke en mulighed. Badji? Duelund?

6) VCF. Kahl er stærk med bolden og sikrer man kan spille bredt i venstre side. Er han solid nok defensivt? Og hvad er alternativet, hvis han bliver skadet? Kan Mølgaard, Dalsgaard eller Beijmo dække venstre cf? Det virker forkert at hente fx Provstgaard, når Kahl dækker positionen så godt. Men ...

Det er voldsomt hvis man vurderer at både Bajdi og Gyamfi ikke er relevante de kommende 6-12 mdr. Men der er altid risiko for spillere der ikke slår til.

Badji er hentet for at skulle kunne være en erstatning for PM i indeværende sæson. Det må han være, ellers er der sgu noget helt galt. Derfor skal han heller ikke give mig sådan nogle underlige Serra-agtige vibes.

Badji er hentet for at skulle kunne være en erstatning for PM i indeværende sæson. Det må han være, ellers er der sgu noget helt galt. Derfor skal han heller ikke give mig sådan nogle underlige Serra-agtige vibes.
Jeg tror vi er enige. Det er værd at få vurderet om han er en løsning i foråret. Hvis ikke skal man finde en anden (og aktivere SIBs stødhalsbånd).

Erstatning i indeværende sæson, ligefrem? Ideen er vel at han skal kunne tage kampen op om 9'er pladsen, men det er også vores anfører vi taler om. Det vigtige i denne sæson bliver, at Badji vil kunne levere nogle gode indhop og begynde at ligne et alternativ. Det bliver nok først i næste sæson, at der reelt kan blive en 50/50 kamp mellem dem.

Men det er jo helt normalt at vores nyindkøb bruger et halvt år på at finde sig til rette. Lad os se, hvordan det ser ud til sommer.

Jeg tror ikke rigtigt på flere angribere, så længe vi har Haugen & Serra paa kontrakt.

Det er virkelig den store plet på Inges CV! Heldigvis lysner det måske lidt ift. Haugen. Han scorer regelmæssigt for Rostock, UDEN at målene ser ud til at give en oprykning. Og hvis Rostock bliver nede, får de vel ikke fine fornemmelser lige som Breda... 😜

Med forlængelsen af Dalsgaard er vi godt i gang med de interne. Mon ikke det betyder et farvel til Akoto senest til sommer. Ellers venter spillere som Hansen, Duelund og Mortensen i køen, og mon ikke også man vil prøve med Anderson igen.

Latest posts

Back