Min fornemmelse siger, at vi skal se Yakob komme tilbage på et overraskende godt niveau før vi skal stole på, at han bare komme tilbage i brugbar udgave.
Og Brandhof er også lidt i overskud efter Arnstad er kommet ind, og Power har afløst Hvidt/Duncan. Hvis vi fx lod Brandhof gå - for at styrke os med en type som Sebastian Jørgensen, så ville jeg se meget positivt på det. Og Yakob har også god fysik, så nogle af de opgaver Brandhof har fået - kan typer som Power, Yakob og evt. en Jørgensen også udfylde.
Yakob har ikke fart - det har Jørgensen.
Yakob er mere typen der finder andre, ligesom Arnstad jo faktisk. Så som jeg ser det kom Knudsen ind og skulle supplere midten som hybrid for NP/Yakob/MEM der på skift var ude, hvor Yakob var det permanent, uden at Knudsen var en 1:1 Yakob-type.
Arnstad er kommet ind, og er mere som MEM og Yakob, end Knudsen er. Og da hverken Brandhof, MEM, Yakob eller Arnstad er oplagte 6'ere af NP-typen, ser jeg Power som vigtig i den forbindelse. Jeg ønsker ikke at se typer som MEM, Yakob eller Arnstad på 6'eren, hvis vi spiller som nu. Men det vigtigste element Anderson efterlader når han ikke er på sin plads - eller hvis han forlader os - er farten centralt. Den må vi ikke undvære.