New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2023

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 316K
Transfervindue Transfervindue sommer 2023
Jeg er lidt enig med begge sider vedrørende TK.

På den ene side synes jeg, at han har nogle tydelige spidskompetencer i spillet med bolden men omvendt er han indtil videre mere middelmådig på parametre som fart og duelstyrke.

Ergo er TK en spændende forsvarsspiller, som der logisk set er interesse for, men omvendt giver det god mening, hvis prisen pt. er noget højere for Bisseck, hvis fysik og fart gør ham attraktiv for nogle af største ligaer.

Havde vi ikke Bisseck var jeg nok enig. Men ser ham som lidt en game-changer ift. TKs pris. Det skal bare være ekstra, ekstra dyrt når vi formodentlig lige har solgt en spiller i samme kæde for et rekordbeløb og på ingen måde er økonomisk presset.

Jeg er slet ikke uenig. Der er en del, der taler for TK kan sælges for højere end, hvad jeg lige vurderer ikke mindst hvis der er flere klubber, som er rigtig interesseret og ikke bare har sendt nogle scouts.
Jeg ser bare ikke TKs kompetencer som noget specielt som andre gør, i modsætning til Bisseck der både er teknisk dygtig - kan føre bolden frem hvilket er et stort plus hos mange trænere -, han er hurtig og er ret målfarlig af en CB at være.
TK er mere en 10-kæmper, som jeg ser det.

På den ene side synes jeg, at han har nogle tydelige spidskompetencer i spillet med bolden men omvendt er han indtil videre mere middelmådig på parametre som fart og duelstyrke.
Ifølge https://superliga.dk/stats/stats-22-23/#spiller er han 4 hurtigst på topfart i AGF men jeg ved ikke hvor stabile deres fart-data er og/eller om truppen bare er langsom.
Jeg ser bare ikke TKs kompetencer som noget specielt som andre gør, i modsætning til Bisseck der både er teknisk dygtig - kan føre bolden frem hvilket er et stort plus hos mange trænere -, han er hurtig og er ret målfarlig af en CB at være.
VI må se - han er et år yngre og der er potentiale. Jeg syntes han har taget rigtig rigtig gode skridt i denne sæson og håber han kan blive ved.

Som jeg skrev længere oppe solgte Aab Ross for omkring 2 mio. euro og de var max pressede på økonomien. Han er også ældre end TK og har derfor haft flere kampe i superligaen. Derfor vil jeg blive skuffet, hvis vi rammer 18-20 mio. som der var en der skrev.

Forhåbentlig ender vi med et lykkeligt salg af Bisseck som kommer til at hæve barren gevaldigt for prisen på vores spillere fremadrettet.

Jeg bliver faktisk lidt træt, hvis vi sælger både Bisseck og TK i samme vindue - det er lidt som at acceptere (endnu) en koldstart på sæsonen.
I øvrigt er TK ret ung og kunne godt have godt af et år mere i Superligaen, inden han tog springet.

Helt enig, så skal vi jo nemt ud og hente 5 mand igen i det kommende vindue, med.mindre vi kører fcn stilen.

Jeg bliver faktisk lidt træt, hvis vi sælger både Bisseck og TK i samme vindue - det er lidt som at acceptere (endnu) en koldstart på sæsonen.
I øvrigt er TK ret ung og kunne godt have godt af et år mere i Superligaen, inden han tog springet.

Helt enig, så skal vi jo nemt ud og hente 5 mand igen i det kommende vindue, med.mindre vi kører fcn stilen.

Hvis vi sælger 2 spillere for 100 mio kroner, så svarer det jo fandme til at få en investor ind. Det vildeste ville jo være, at det ikke er offensive spillere.
Og undskyld mig, men AGF har mange gange haft solide perioder med gode midterforsvar. Håland+Sorin, Backman+Haus/Tingager, og sidenhen Bisseck+Ting/TK. Og imellem et sted var også Elez og hans makker.

Min pointe er, at vi sgu har været okay gode til at finde midterforsvarere. Dem er der mange af.
Men vi SKAL have fundet nogle solide offensive folk som kan tage næste skridt for klubben på den front. Og den slags koster mange penge. At vi kan komme op i et højere lag uden at skulle købe for penge vi ikke har (som FCM der i starten skulle købe for andres penge) det er jeg vild med.
Jeg vil have 0 betænkeligheder ved at sælge Bisseck+TK for samlet 100 mio.

100 mio, som med klausuler kan blive til endnu flere penge senere hen.

Det her provokerede mig…

“TK har ingen åbenlyse store potentielle kvaliteter som skriger efter et mega salg”
Måske er det bare fordi, jeg selv anlagde samme linje, men jeg har virkeligt svært ved at se det provokerende i det citat. Pointen er jo næppe, at TK er uduelig, men at han måske mangler åbenlyse spidskompetencer, der ville give fråde om munden hos de helt store klubber/i de helt store ligaer.

Vi skal nok lige kalibrere forventningerne til de kommende års AGF, hvis det betragtes som et uprovokeret angreb at mene, at visse spillere nok ikke sælges for 40-50 millioner (eller hvad man nu måtte ligge i ordene 'mega salg'). Der er i hvert fald en betydelig risiko for at komme til at blive skuffet.

Latest posts

Back