New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2023

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 316K
Interessante tanker fra jer begge men den hører måske mere til i stadiontråden. Spændende hvordan det skal finansieres og om vi selv har råd eller skal have hjælp og om vi har stillet garanti eller skal stille garanti til byggerriet.
Enig den snak er vist faret lidt vild :)

OT. Yann Bisseck blev tilsyneladende købt for 670.ooo mio € i FC Køln:
….og der var ret vedholdende rygter om +5 mio € fra Frankfurt som blev afvist af Bjørnebye. At Thygesen hårdnakket bilder sig selv ind at AGF har sat et prisskilt på Bisseck på 4 mio € det må handle om at de så efterfølgende kan beskylde Brøndby eller FCK for at have sovet i timen. Alle historier på den kanal skal jo i sidste ende handle om noget i København, for at blive interessant.

Enig den snak er vist faret lidt vild :)

OT. Yann Bisseck blev tilsyneladende købt for 670.ooo mio € i FC Køln:
….og der var ret vedholdende rygter om +5 mio € fra Frankfurt som blev afvist af Bjørnebye. At Thygesen hårdnakket bilder sig selv ind at AGF har sat et prisskilt på Bisseck på 4 mio € det må handle om at de så efterfølgende kan beskylde Brøndby eller FCK for at have sovet i timen. Alle historier på den kanal skal jo i sidste ende handle om noget i København, for at blive interessant.
Jeg kan også bedst lide det enkle, så han sælges til minimum 6,7 mio €, så salgsprisen er den tidobbelte ;).

Interessant. Det er næppe planen at sælge både Bisseck - og han bliver efter al sandsynlighed solgt - og TK men pengene kan også blive for store til at sige nej.

Ja, men så skal de godt nok også være store. Sælger vi først Bisseck for 50-60 mio., så står vi i en ekstremt god forhandlingssituation ift. dem der kommer og vil have TK. Men vil nogen lægge 40 mio. så får han da nok også lov at smutte:)

Og med samlet 100 mio. i klubkassen kan SIB vel nok finde en kompetent forsvarer eller to (og en

Interessant. Det er næppe planen at sælge både Bisseck - og han bliver efter al sandsynlighed solgt - og TK men pengene kan også blive for store til at sige nej.

De må bare smide kr. 75 mio. for hver, så tænker jeg vi er til at tale med :p Nævner de nogen beløb i podcasten?

Jeg tror hurtigt pengene kan blive så store, at vi ser os nødsaget til at sælge begge. Buddet på Bisseck kan blive løftet gevaldigt hvis han spiller U21 for Tyskland - det vil godt nok være mærkeligt, hvis ikke en af de tyske klubber snupper ham.

Jeg tror dog heller ikke vi skal underkende det vi ser fra TK.i øjeblikket. Stor, ung og stærk forsvarsspiller som faktisk kan spille fodbold og vi har en del danske spillere i udlandet som der bliver sat pris på. Jeg tror sagtens buddet kan blive rigtig stort på ham også.

Men apropos TK, har der så været noget omtale i forhold til den skade han måtte udgå med mod Horsens? Det så ikke helt rart ud. Forventer egentlig ikke at se ham mere i grundspillet.
Aahhh, mon ikke. Han forsøgte at spille videre nogle minutter, men måtte give op. Derefter gik han selv fra banen.
Det lignede ikke den værste skade, og han heler hurtigt i den alder og form.

Aahhh, mon ikke. Han forsøgte at spille videre nogle minutter, men måtte give op. Derefter gik han selv fra banen.
Det lignede ikke den værste skade, og han heler hurtigt i den alder og form.
Det er svært at vurdere … Brian Laudrup spillede i tidernes morgen første halvleg færdig (små ti minutter) med er overrevet korsbånd - og han var ikke kendt for at være hårdfør.

TK er vel pt i det leje på måske 12-20 millioner, hvor den løbende klub kan gøre et godt køb, da han bliver betydeligt dyrere, hvis han kan tage det næste skridt. Kan han bide sig fast i en bedre liga, er værdiforøgelsen også hurtigt ganske stor.

Til gengæld kan det også give god mening at skyde ham afsted, for det er jo ikke altid givet, at spilleren fortsætter en lineær udvikling. Det havde fx været en god idé at sælge Hausner på toppen efter bronzesæsonen. Andre midterforsvarere som Matthias Ross og Frederik Winther er også mindre værd (selv om de ikke nødvendigvis er ringere), tror jeg, end da de var et par år yngre. Kommer man op i nærheden af 20 millioner, bør man nok næsten slå til.

Problemet er selvfølgelig, at han vil blive savnet sportsligt, men 50-70 millioner kroner giver ret gode muligheder for at hente to solide, erfarne folk, og det virker til, at klubben også har en vis tiltro til forsvarstalenterne på vej. Det er ikke så dårligt et udgangspunkt endda.

[Hvis AGF sælger i forsvarskæden, kunne man overveje at kigge efter en til sommer transferfri Jeppe Tverskov i OB. Han kan også være et alternativ til Nicolai Poulsen]

TK er vel pt i det leje på måske 12-20 millioner, hvor den løbende klub kan gøre et godt køb, da han bliver betydeligt dyrere, hvis han kan tage det næste skridt. Kan han bide sig fast i en bedre liga, er værdiforøgelsen også hurtigt ganske stor.
For et par år siden ville jeg være enig - det ville jeg nok også hvis ikke Yann stod på rampen, men som status er pt. tror jeg GF skal score overnormalt for at ville sælge og dermed nok ramme 30-40 millioner og det tvivler jeg på at andre klubber pt. vil betale.
I bagklogskabens lys skulle vi have solgt Hausner, ligesom fx Sana skulle have været solgt tidligere, men hvis Yann ryger for +50 er der råd til at risikere fx 10 millioner i tab med et potentiale på at vinde mere, hvis TKs udvikling fortsætter.

[Hvis AGF sælger i forsvarskæden, kunne man overveje at kigge efter en til sommer transferfri Jeppe Tverskov i OB. Han kan også være et alternativ til Nicolai Poulsen]
Når Bisseck og TK ryger, så håber (og tror) jeg, at vi kommer til at satse hårdt på unge forsvarsspillere med helt klare kompetencer i den offensive del. Altså spillere der ligesom Bisseck og Mølgaard kan drive bolden frem, og har fysikken til de lange løb frem og tilbage fra felt til felt. Det er et modbydeligt våben, hvis vi kan bruge det i både højre og venstre side.

Tverskov er en virkelig god spiller og en god type, men jeg synes vi har rigeligt med spillere i den aldersgruppe. Forhåbentlig har vi økonomi til at finde unge spillere, der allerede næsten er på samme niveau som ham.

Jeg tror (og håber), det bliver et pænt nej tak, hvis det er bud i det leje. Jeg tror vi skal op i Grønbæk-niveau. Han har fine stats, han er u21-landsholdspiller, han har en god fysisk pakke (især med højden), og han er god på bolden. Desuden har han et åbenlyst potentiale og blev rent faktisk nævnt af Hjulmand, som en spiller, der blev holdt øje med i efteråret.

Et Bisseck-salg kan måske bruges som en yderligere løftestang. Både fordi han kan hæve barren for, hvad en AGF-spiller kan sælges for, men også fordi man i højere grad har råd til at takke nej.

Jeg tror ikke man sælger truppens to største salgsemner, der i øvrigt spiller samme position, uden at man tager sig godt betalt. Og det er for begge to.

For et par år siden ville jeg være enig - det ville jeg nok også hvis ikke Yann stod på rampen, men som status er pt. tror jeg GF skal score overnormalt for at ville sælge og dermed nok ramme 30-40 millioner og det tvivler jeg på at andre klubber pt. vil betale.
I bagklogskabens lys skulle vi have solgt Hausner, ligesom fx Sana skulle have været solgt tidligere, men hvis Yann ryger for +50 er der råd til at risikere fx 10 millioner i tab med et potentiale på at vinde mere, hvis TKs udvikling fortsætter.
Jeg forstår rationalet, men TK slår mig ikke som en forsvarer, der kommer til at brænde ligaen af eller blive en profil på linje med Bisseck. Han er mere prototypen på en solid forsvarer, der får jobbet gjort uden de helt store armbevægelser. Derfor tvivler jeg på, at han skulle - i AGF i hvert fald - blive den helt store salgsjuvel.

I lejet 20-30 millioner kroner ville jeg nok tage tilbud meget seriøst i hvert fald, især hvis der er nogle videresalgsklausuler inkluderet. Hvis jeg tager fejl og undervurderer ham, bliver jeg dog mere end glad!

Han er mere prototypen på en solid forsvarer, der får jobbet gjort uden de helt store armbevægelser.

Er helt enig. TK har ingen åbenlyse store potentielle kvaliteter som skriger efter et mega salg. Hans største styrke er han er solid og alderen taget i betragtning ikke laver mange fejl.
Skal TKs pris helt oppe at ringe vil det nok kræve landsholdskampe - måske den position DK er bedst besat på, så det har nok lange udsigter - eller at vi begynder at præstere i Europa.

Et bud på +25 mio. tror jeg han vil blive solgt. Bliver Bisseck solgt for 50 mio. vil det i hvert fald være svært for SIB at argumentere for meget mere. Bisseck har trods alt nogle kvaliteter som er meget efterlyste i moderne fodbold og leveret på et niveau som gør ham til en af ligaens bedste CBs i denne sæson.

Et bud på +25 mio. tror jeg han vil blive solgt. Bliver Bisseck solgt for 50 mio. vil det i hvert fald være svært for SIB at argumentere for meget mere. Bisseck har trods alt nogle kvaliteter som er meget efterlyste i moderne fodbold og leveret på et niveau som gør ham til en af ligaens bedste CBs i denne sæson.

Hvis Bisseck bliver solgt for 50 mio. tror jeg ikke vi er interesserede i at sælge TK for kr. 25. Vi har en lang kontrakt, han er ung og virker meget stabil. Der var grunde til han endte med at slå Hausner af.

Aab solgte Ross sidste år for kr. 15 mio. tror jeg (var det ikke ca. 2 mio. euro?). Det var en klub som var ekstremt presset økonomisk og skulle skaffe likvider. Der er vi ikke.

Er helt enig. TK har ingen åbenlyse store potentielle kvaliteter som skriger efter et mega salg. Hans største styrke er han er solid og alderen taget i betragtning ikke laver mange fejl.
Skal TKs pris helt oppe at ringe vil det nok kræve landsholdskampe - måske den position DK er bedst besat på, så det har nok lange udsigter - eller at vi begynder at præstere i Europa.

Vi snakker om den TK, som vores landstræner valgte at fremhæve, ikke?

Vi snakker om den TK, som vores landstræner valgte at fremhæve, ikke?
Præcis. Selvom TK ikke har helt så iøjnefaldende individuelle kvaliteter som Bisseck, så er han stadig en meget komplet forsvarsspiller - og endnu yngre. Jeg kan sagtens se TK ramme samme niveau som f.eks. en Jannik Vestergaard, som han på mange måder kan minde lidt om. Det potentiale vil jeg mene er en del mere værd end 15-20 mio. med den alder (og med en sælgende klub, som på ingen måde er presset økonomisk).

Ja og? Men vi kan da godt tage et væddemål. Om et år har TK ikke fået en eneste A-landsholdskamp?
Er det dit svar på at møde lidt modstand på dette citat:
TK har ingen åbenlyse store potentielle kvaliteter som skriger efter et mega salg
Han har jo netop så åbenlyse kvaliteter, at vores landstræner fremhævede. Her stoler jeg mere på Hjulmands scouting-evner end på dine.

TK er ung, pasningsstærk, rolig på bolden, fin fart, høj, hovedstødsstærk, fast mand på u21-landsholdet. Faktisk er han evne-mæssigt tæt på komplet (men selvfølgelig kommer han ikke på landsholdet inden for et år. Han er reelt kun prøvet på Superliga-niveau og er oppe mod spillere som spiller fast i LaLiga, Serie A og Premier League. Hvis han kunne slå en af dem af, var han jo en 250 mio kr spiller - og mindre kan nok gøre det til et mega salg i AGF-målestok.

Latest posts

Back