Nobrainer løsninger?
Jeg kan simpelthen ikke sådan lige se nogen nobrainer løsninger for SIB at gøre, som JH var denne sommer og NP var ift at hente ham ind (selvom jeg ikke er vild fan af ham) og når man vidste Stage ville blive solgt.
Jeg tænker der er flere der sportsligt ville være no-brainer.
Mikael Anderson og Wikheim som to eksempler.
At købe Fossum i AaB og gøre PO til 10'er foran ham ville også være det.
Men så snart økonomi kommer ind i billedet, så ændres alt. Og sådan er det jo.
Jesper Hansen var ikke en no-brainer hvis FCM ville have haft 6-10 mio for ham.
3 mio kunne forsvares og kaldes fornuftigt og fint.
Sportsligt er der masser af spillere vi kunne hive ind som ville give god mening. Men ift økonomien, så er spørgsmålet mere hvor fornuftigt det var at købe klubbens dyreste spiller med afstand på venstre back, når nu offensiven har været det store problem hele 2021.
Så altså hvis det viser sig at vi nu ikke har penge til at få de offensive spillere vi har brug for, så er det en "no-brainer" bare i omvendt forstand som i hjernedød handling. Meeeen sådan forholder det sig jo næppe. Og da SIB lige har udtalt at der er penge at handle for hvis det rette opstår, og det måske kan blive bedre af at sende nogle den anden vej (endda nogle vi ikke bruger), så kan det jo blive endnu bedre. Hvis man finder de rette, og vurderer at man ikke vil ofre fremtidige indtægter på det, af frygt for at gå fra 10-20 mio overskud til 5 mio overskud, så synes jeg dog man satser forkert pt. Det er flot vi har leveret så flotte overskud, men vi skal fandme ikke gå ned sportslig nu. Vi har bidt os fast i top 6, og vi skal forblive der. Men man vinder ikke kampe hvis offensiven ikke fungerer. Og ift kanterne, så har det ikke fungeret hele året. Og centralt har Albert ikke fungeret overhovedet, og PO/NP er ikke det powerhouse vi helt håber på. Det er lidt nat og dag især offensivt set.
Vi skal have is i årene pt som fans ja. Men står vi når vinduet er lukket med penge på bogen, som skal sikre et pænt 10-20 mio overskud, mens vi sportsligt glipper top 6, så bliver jeg tosset.