New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Fischer vil uden tvivl være en voldsom opgradering på vores fløj, men økonomisk kommer det aldrig til at være en mulighed.
Forestil dig, at der var penge til transfer og løn til Fischer. Mon ikke SIB ville kunne finde mange andre bedre investeringer til den plads end lige netop Fischer? Helt objektivt set, så ville man nok hellere smide penge efter en noget yngre spiller, som har mere fremtid og udviklingspotentiale.

Fischer er Fischer og han fylder for meget i forhold til hvad han bidrager med. Når man opfører sig som han har gjort overfor AGF, kan det være meget sjovt og underholdende, men der kommer et tidspunkt, hvor det rammer ham i nakken. FCK bliver aldrig det nye Randers. Jeg ved ikke, hvad der sker internt, men PC og de tidligere AGF'ere i truppen må da også have et lidt anstrengt forhold til hans devaluering af alt hvad der har med AGF at gøre. Hvordan skulle hans korstog gå ubemærket hen hos de tidligere AGF'ere i truppen? Bare en tanke.

Som lokal her i lyseng-fredensvang og med fælles bekendte til viktoria, så var det bestemt ikke mit indtryk at han havde et had til agf, og bror magnus kom jo også tilbage og spillede i klubben. At morfar i AIA ikke var vild med agf, hører jo en anden tid til.

Tror mere viktors negative forhold til agf er kommet sig over vores fan-reaktioner efter han skiftede til fcm osv - plus hans smagløse opførsel på en fodboldbane hen ad vejen især i århus, tilsat den arrogance han havde i ajax tiden og fck uden for banen.

Jeg slår lige mit svar sammen i et.

Ja alle spillere kan behandles som en handelsvare, men i fcm har man gjort en dyd ud at være ligeglade med f.eks alle de afrikanere man henter.

Duer de ikke smider man dem bare væk igen. Der har tidligere været lidt øv historier derfra.

De fleste klubber behandler heldigvis deres spillere som mennesker og hjælper dem videre hvis det ikke går af den ene eller den anden grund.

Der kan være sket meget siden han var i Lyseng. Den måde han opfører sig på over for os viser at han er helt væk på øverste. Vi har ikke behandlet ham specielt skidt.
Han er en tudeprins, som åbenbart ikke kan tåle at andre klubbers fans ikke se ham som en Messias på en fodbold bane.

Forestil dig, at der var penge til transfer og løn til Fischer. Mon ikke SIB ville kunne finde mange andre bedre investeringer til den plads end lige netop Fischer? Helt objektivt set, så ville man nok hellere smide penge efter en noget yngre spiller, som har mere fremtid og udviklingspotentiale.

Fischer er Fischer og han fylder for meget i forhold til hvad han bidrager med. Når man opfører sig som han har gjort overfor AGF, kan det være meget sjovt og underholdende, men der kommer et tidspunkt, hvor det rammer ham i nakken. FCK bliver aldrig det nye Randers. Jeg ved ikke, hvad der sker internt, men PC og de tidligere AGF'ere i truppen må da også have et lidt anstrengt forhold til hans devaluering af alt hvad der har med AGF at gøre. Hvordan skulle hans korstog gå ubemærket hen hos de tidligere AGF'ere i truppen? Bare en tanke.
Desuden er der vel ikke noget der taler for at AGF kan få en særligt god deal med PC, eller at Fischer brænder så meget for AGF projektet, så han insistere på at komme til klubben. Nej den er lige så død som snakken om Nikolaj Jørgensen, der er større talenter der ude til færre penge, og med mindre bagage.

Jeg slår lige mit svar sammen i et.

Ja alle spillere kan behandles som en handelsvare, men i fcm har man gjort en dyd ud at være ligeglade med f.eks alle de afrikanere man henter.

Duer de ikke smider man dem bare væk igen. Der har tidligere været lidt øv historier derfra.

De fleste klubber behandler heldigvis deres spillere som mennesker og hjælper dem videre hvis det ikke går af den ene eller den anden grund.

Der kan være sket meget siden han var i Lyseng. Den måde han opfører sig på over for os viser at han er helt væk på øverste. Vi har ikke behandlet ham specielt skidt.
Han er en tudeprins, som åbenbart ikke kan tåle at andre klubbers fans ikke se ham som en Messias på en fodbold bane.

Nu har jeg også fælles venner med Rasmus Ankersen og et par andre i fcm, og de har nu fine menneskelige værdier i både fcm, brentford og de ting de ellers er engageret i. Men det er jo en forretning ikke anderledes end i agf, hvor JN (og tak for det) også er en mand der ved hvordan en fodboldbutik skal drives.

Lars Fornais der vel er jordens venligste og pæneste mand næsten, ville heller ikke lade PC gå gratis til FCK, selvom Holmstrøm beskyldte JN & Co for kun at tænke på penge i det lange interview-samtale med værten som jeg lige har glemt navnet på (hende der er gift med en fra fck butikken).

JN svarede fint at det jo ikke er anderledes end spillerkontrakt-rettigheder.
Helt vildt at Niels Chr Talestrøm iøvrigt gjorde sig til hellig, manden er en jo fodboldens største slavehandlere i en menneskealder.

Naturligvis skal klubberne sende spillerne pænt afsted, men det synes jeg nu også man gør generelt. Men det kan naturligvis været svært når tingene ikke lige flasker sig. De to parter klub og spiller indgår jo et samarbejde til begges bedste, men også med den omstændighed at kun 11 kan spille ad gangen og der er brug 25-30 til en trup. Nogen skal ud og ind hvert vindue. Det er et konflikt fyldt space at arbejde i.

Det er en benhård forhandling mellem klubber og spillerne (og spillerne har altid fået så meget i løn at samtlige klubber har givet underskud stort set over tid).

Det er kun få spillere som ikke tænker på sig selv først. Jeg husker nærmest kun Mads Jørgensen der af egen lomme sørgede for at AGF fik 1 mio, da han skiftede. Brøndby betalte dem. Men Per Bjerregaard sagde jo at det var penge som Mads Jørgensen ellers selv kunne have fået i lønpakken, hvor de blev fratrukket.

Så har der været spillere som har ønsket at blive solgt i deres kontrakt tid så klubben også fik penge, og spillere der ligefrem har forlænget og udtalt de ville ønske de var et kæmpesalg for klubben som Jobbe fx.

Jo, og det har du 100% ret i. Jeg forholdt mig kun til Fischer. Men der kan helt sikkert findes yngre spillere med en mere spændende fremtid for de penge.

Hvis vi skal tage VF mere seriøst, så ser jeg ham i udlandet, hvis han ikke kan få en god kontrakt der vil han jo nok bo i Kbh, jegvil ikke udelukke han kunne finde på at spille i bif (hvis de overhovedet vil have ham), men nok mere som en gammelfar i FCN, og ellers synes jeg Malmö FF er allermest oplagt, hvis de ellers vil have ham. Kunne godt se VF være en der laver en Brian Laudrup og stopper omkring de 29+ - måske han prøver et par år i udlandet og derefter et-to år i usa eller en stor pengekontrakt i et skodland.

Last edited:
Min anke mod Fischer var primært i de unge år, hvor han virkede til kun at spille for sig selv (de mest avancerede driblinger, for at vise sig, ikke for at hjælpe holdet). Han er stadig en båtnakke, men så længe indsatsen på banen og i omklædningsrummet er ok, kan jeg leve med meget andet.

Fischer kunne være interessant, fortsat han har hjertet med og ikke er for hærget af sine skader. Han er ikke meget værd for erfaringen, en type som ham tolereres kun så længe han sportsligt er relevant.

Du har ret han er faktisk blevet mere end holdspiller i takt med at hans niveau også er faldet ift landsholdet og international klasse - men han er da stadig en af de bedste i superligaen. Ja vi har jo også hat tøffe, bsn, spelman og mange flere som heller ikke måske lige er englebørn. Heller ikke overfor holdkammerater.

I nødstilfælde synes jeg han er interessant. Vi skal naturligvis have en ung og endnu mere spændende på vej frem, men vi trænger noget på kanten, og han har før vist han var stærk der. Om ikke andet kan han som minimum blive en god trupsspiller, der dækker off 8 og kanten, men også kan spille alle 3 central midt samt back. Nej han har ikke spillet i fck, men selv bundu, stage og diks sidder jo på bænken i fck og fischer slet ikke i truppen - en svensk landsholdsspiller kunne de heller ikke bruge i truppen.

1 år ville være perfekt og udleje Milan samtidigt, men NT vil nok finde en klub hvor han kan få 3 år. 2 år kunne være et kompromis. Og oven i skal vi gerne have en stærk off 8er eller kant der laver masser af mål, og måske et helt ungt talent yderligere.

Er det ikke endnu længere tid siden han har vist noget som helst end Fischer? Niveaumæssigt kan jeg bedre se ideen med sidstnævnte, der selvfølgelig også har et væsentligt højere topniveau. Jeg håber dog vi holder os fra begge, der skal nok være gode muligheder i det her marked og forhåbentlig også noget med stor udviklings- og slagspotentiale - Fischer har noget salgspotentiale, men så skal han op på det helt høje niveau og det virker bedre at satse på en yngre spiller og at være sikker på at han har den rette mentalitet til klubben. Så billige er de to nok heller ikke, at de kan rende rundt på et yderligt mandat.

I nødstilfælde synes jeg han er interessant. Vi skal naturligvis have en ung og endnu mere spændende på vej frem, men vi trænger noget på kanten, og han har før vist han var stærk der. Om ikke andet kan han som minimum blive en god trupsspiller, der dækker off 8 og kanten, men også kan spille alle 3 central midt samt back. Nej han har ikke spillet i fck, men selv bundu, stage og diks sidder jo på bænken i fck og fischer slet ikke i truppen - en svensk landsholdsspiller kunne de heller ikke bruge i truppen.

1 år ville være perfekt og udleje Milan samtidigt, men NT vil nok finde en klub hvor han kan få 3 år. 2 år kunne være et kompromis. Og oven i skal vi gerne have en stærk off 8er eller kant der laver masser af mål, og måske et helt ungt talent yderligere.

Det er svært at argumentere for, at Nicolai Thomsen frem for Jevtovic skulle være andet end en opgradering.
Men jeg vil sige, at vi SKAL af med Jevtovic så. For vi mangler minimum 1 kant pt. Og hvis vi får Thomsen ind, og så ikke får mere fordi han er dyr, så synes jeg ikke det er godt nok.

Men Nicolai udbyttes med Thomsen, og så en ekstra kant ind = fint med mig.
Jeg håber bare ikke det bliver noget i stil med Jon ud og 1 ny ind. For altså de % ham den nye så er bedre end Jon er muligvis en lille opgradering, men vi trænger til at få en ny superkant ind, således at enten Jon/Links er reserver. De er ikke gode nok pt til at spille hvergang synes jeg. Der er ganske enkelt ikke produkt nok på.

David Nielsen fortæller at vi har de spillere vi skal bruge, så det ser ikke ud til at der kommer mere i dette vindue:
Og det er jo det, man altid snakker om, at man skal spille et nyt hold til, men man vil ikke gå igennem den vokseværksperiode som bare nogle gange gør lidt ondt, men man kan nogle gange først se ting, mens man udvikler sig. Spillerne skal bare lade os i staben finde de her nye balancer og få de nye spillere ind. Vi har spillerne i hus, som vi skal bruge, så nu skal vi bare have dem sat op på bedst mulig måde til at gå ud at præstere og så får vi at se, hvordan vores udtryk det bliver og hvad for et hold, vi kommer til at få i år”

Hverken NK eller VF passer ind i AGF´s strategi, vi er forlængst gået væk fra den gamle model med at hente fra overskudslageret hos FCK og Brøndby. Vi skal have sultne spillere med fart og potentiale.

Selv de gange hvor vi køber ind til stammen, så er sult en vigtig faktor, og jeg kan ikke se hverken VF eller NK have nogen af delende.

Jeg bliver slemt skuffet hvis vi henter en af de to.

/Aske

Jeg er af princip meget i mod at hente fra overskudslageret i FCK. Det var et hak i selvforståelsen da de hentede nogle af vores profiler. Nu skal vi ikke til at hente spillere de ikke kan bruge. De er trods alt kun endt en plads over os de sidste par sæsoner. Så nej tak til de to herfra!

T-Knogle
Jeg tror man skal passe på med at tolke alt for hårdt på det område. Det er ikke Davids ansvarsområde. Han er tilfreds med truppen. Alt andet ville også være mærkeligt. Vi kan klare os med den trup vi har, men opstår der en god mulighed så tror jeg vi slår til.

Jeg tror man skal passe på med at tolke alt for hårdt på det område. Det er ikke Davids ansvarsområde. Han er tilfreds med truppen. Alt andet ville også være mærkeligt. Vi kan klare os med den trup vi har, men opstår der en god mulighed så tror jeg vi slår til.
Det har heller aldrig været god transferpolitik at fortælle at man er aktivt søgende. Havde vi nu haft Grabara på kontrakt, så skulle vi heller ikke have betalt så meget for at få Jesper Hansen. Men nu vidste de at vi var desperate.

Jeg holder på at VF kunne være et interessant sats, men det afhænger af en hel del.

Der er ikke behov for en Hjalte Nørregaard-transfer (det var der reelt heller ikke dengang, men de lige bort fra det), hvor men får erfaring ind på holdet.

Hvis VF skal give mening, vil det være fordi han bliver klemt efter nogle skader, og af en træner der ønsker at sætte sig op hierarkiet i truppen. Dvs man får mulighed for at hente VF, bringe tilbage til højt niveau og stadig have en spiller der brænder for det. I så fald vil det potentielt være en kongetransfer hvor AGF går en spiller langt over vanlig rækkevidde. Til gengæld er der også mange risici for det falder sammen, fx hvis VF har tabt afgørende fart efter skaderne, og/eller hvis de sportslige ambitioner er væk/han ikke kan fungere i et kollektiv.

Vi hentede Munksgaard i FCM og er nu ivrige for at hente Andersson fra deres overskudslager. Forskellen fra Hjalte Bo er, at der er en spiller på vej op og vi kan formentlig udvikle bedre på ham, fordi vi giver spilletid. Men det vil stadig være en, der er til overs i FCM.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back