New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Der må være en journalist her en af dagene, som kan spørge David om Dawid og Patrick kan spille samtidig. Umiddelbart synes jeg truppen er til en mere skæv 433, hvor den ene wing skal være meget målsøgende. Især nu, hvor vi nok ikke kan forvente at have to så stærke offensive backs som i sidste sæson.

Edit: I virkeligheden er truppen nok mest til en 442, men det sker nok ikke.

Jeg ser det mere som omvendt. Når man spiller med "kantangribere" eller offensive midtbanespillere på siderne i en 4-3-3 er man netop ekstra afhængig af offensive backs.

Jeg er generelt ikke så overbevist om, at Dawid skal spille på kanten. Bevares det hjælper han angiveligt er hurtig, men bliver han beskrevet som en klassisk 9'er af AGF. Det matcher dårligt med kantpositionen.

Han er købt til at kunne aflaste, spille når pm har skader, får form-nedgange - vi har været heldige at PM har leveret så ekstremt flot i 2½ år og ikke været skadet før nu. Og tror også han er inde for at tage pladsen fast om 6-12 måneder fra PM, som vel skal have sit udlands eventyr og AGF lidt mønt i kassen.
Han er helt klart købt for at spille og slå andre af holdet. Det kan ikke være planen for klubbens (næst)dyreste indkøb at han skal sidde på bænken. Jeg tror det er for at slå PM af og nu har han chancen fra start. Er spændt på om de kan få Corona-protokoller mv. klar til på søndag.

Umiddelbart ligner Dawid en spiller der godt kunne tage en (offensiv) fløj, evt med Munksgaard bag sig som back. Jeg tænker i hvert fald, at han kunne være en indskiftningsmulighed der. Men ellers bliver det nok også en del minutter på 9eren.
Ja med Diks og Højer på de to backs, var der mange defensive opgaver for kanterne, der ville Dawid nok ikke kunne fungere, men måske der ikke er helt så mange defensive opgaver foran Munksgaard?

Jeg kunne nu også godt se Dawit som den bevægelige angriber bag PM, altså som en art 10'er, som Helenius gjorde det. Og altså som en mere aggressiv version af Blume.

Altsammen selvfølgelig på baggrund af omtale og vurderet udfra hans løbemønstre i de målkavalkader vi har set.
Det ville være lækkert hvis han også kunne tage den rolle - umiddelbart tror jeg så mere på kanten og Albert tager den, synes der er lidt flere defensive pligter i blume-rollen end kanten. Meeen hvis man så på MJ og NH, så fik de træningskampe som 8er, men ingen på kanten. Så man ved aldrig.... ST har fået begge dele. AA kanten og små roller som 8er i træningskampe.

7,5 ved jeg ikke om er officielt,... det var den polske kilde (uanset nok kostet en god sjat)

Det lyder meget plausibelt, men hvor stammer beløbet på 7,5 mio kr. fra?
Det var 1 millioner euro det ene sted, og stod vurderet til 900.000 euro andetsteds. Men altså han kan jo sagtens have stået til x, og endt i lidt mere.

Vi ved det ikke med sikkerhed. Men 1 mio euro lyder meget realistisk.
Men det er nok godt at afholde os fra at gøre det til fakta før vi får det fra AGFs side, eller pålidelige kilder fra "normale ressourcer".

I AGF tænker jeg ikke vi er der hvor vi investerer 7,5 mio og 5 år i en som kun skal være backup - og en topscorer fra en okay god liga kommer heller ikke bare for at få indhop.
Der er nu også stor forskel på at "få indhop" og så at de spiller 50/50. Eller den ene spiller en time, og den anden resten, eller begge samtidig i 20 minutter. Men altså jo flere gange vi spiller midtugekampe, desto flere gange kan vi rotere fuldt ud. Men der vil jo helt sikkert, som alle andre steder, være en af angriberne som er "den bedste pt", som så spiller de fleste kampe. Og det bliver jo op til Kurminowski at bevise at det skal være ham. Han er den første der får chancen, da PM jo er skadet. Og da PM må formodes at skulle spilles ind stille og roligt igen ift skade/form/for at undgå overbelastning, så starter de jo højst sandsynligt med Kurminowski som førsteangriber.

Og hvis Kurminowski er rigtig god, så skal PM jo være bedre for at spille. Og det kan sagtens være han er det. Og så skal han jo spille uanset hvad Kurminowski koster. Og med den 5-årige kontrakt, så er der jo også "plads til", at PM spiller fast til han har udløb/skal afsted.

Hvis Kurminowski er 1.angriber til jul, så kan man ikke fortænke PM i at ville afsted der. Jeg tror ikke PM er så klar den 1/9, at han via præstationer i ligaen har bevist at han er fuldt ud tilbage, og skal afsted der.

Der er nu også stor forskel på at "få indhop" og så at de spiller 50/50. Eller den ene spiller en time, og den anden resten, eller begge samtidig i 20 minutter. Men altså jo flere gange vi spiller midtugekampe, desto flere gange kan vi rotere fuldt ud. Men der vil jo helt sikkert, som alle andre steder, være en af angriberne som er "den bedste pt", som så spiller de fleste kampe. Og det bliver jo op til Kurminowski at bevise at det skal være ham. Han er den første der får chancen, da PM jo er skadet. Og da PM må formodes at skulle spilles ind stille og roligt igen ift skade/form/for at undgå overbelastning, så starter de jo højst sandsynligt med Kurminowski som førsteangriber.

Og hvis Kurminowski er rigtig god, så skal PM jo være bedre for at spille. Og det kan sagtens være han er det. Og så skal han jo spille uanset hvad Kurminowski koster. Og med den 5-årige kontrakt, så er der jo også "plads til", at PM spiller fast til han har udløb/skal afsted.

Hvis Kurminowski er 1.angriber til jul, så kan man ikke fortænke PM i at ville afsted der. Jeg tror ikke PM er så klar den 1/9, at han via præstationer i ligaen har bevist at han er fuldt ud tilbage, og skal afsted der.
Yep bedste mand spiller - meget simpelt vi skal bare have 2 stærke til hver plads, nogle udviklingsspillere derudover - og nogle skal kunne spille flere pladser, så vi også har et 3. valg til hver plads.

Helenius og MJ hvis han ikke var skadet var også dygtige 2. valg på 9eren. Glad for at vi ikke satser på ST eller AA er det - er mere tryg ved Dawid, selvom ST og AA også er spændende.

Jeg ser det mere som omvendt. Når man spiller med "kantangribere" eller offensive midtbanespillere på siderne i en 4-3-3 er man netop ekstra afhængig af offensive backs.
Ja, det har du egentlig ret i. Så skal de offensive backs skabe bredden. Det var også derfor, jeg rettede til at 442 egentlig passer bedre til vores offensivspillere. Jeg synes Ammitzbøll, Tengstedt og Dawid ligner spillere som i virkeligheden gør sig bedst med en makker, selvom Dawid også spillede 433 i Slovakiet. Mest af alt er 4 spillere til én plads i overkanten. En anden mulighed er at spille Blume-positionen noget mere offensivt som få gange med Helenius. Hvis ikke SIB henter flere fløje kunne vi i hvert fald godt bruge flere målscorere på banen.

Også bare for at være objektiv. Udelukkende tro, men mon ikke han ligger mellem og ret tæt på PMs styrke som Helenius. Og potentialet er der i hvert fald til at blive vores faste 9er.

Det ville være perfekt med Anderson, der kan spille både 6-8er og kant.
Det vigtigste er at det er en start11 type og han laver mål, gerne mange mål.
Hellere kant end 8er, men mål, ass, gennembrud.

Synes vi har 5 stærke 8ere i po, albert, zach, hvidt og FB + polle, så vi er egentlig dækket. Med mindre Albert igen skal være kant for at få mål derfra.
Dichio

Der er bare mange af dem du nævner, som ikke ville spille Blume/Albert-8'eren på samme måde.
Hvidt, Zach, og til dels PO skulle vel spille den i en udgave hvor de to 8'ere lå side om side og skiftede til at skyde med frem. Og kommer jo meget an på, hvor meget eller lidt playmaker-rolle den fremliggende 8'er skal have.

Det bedste vi har set nærmest nogensinde fra to sideliggende 8'ere var i Herning da Zach og Amini lå der sammen og skiftedes til at være med fremme/sikre af.

Hvidt er bare så god som ikke fremliggende 8'er. Men som vi har vendt flere gange var han ganske glimrende som afløser for Amini i medaljespillet, og fik vel egentlig et lille gennembrud der troede man.

Det er vi enige om, men måske giver de så meget power vi kan spille kanter der er mindre defensive fx Dawid ligesom Bundu.

Eller at PO rykker frem i en hængende angriber rolle, hvor han var stærkest nordpå.
Albert og FB kan. Hvidt kan vel også lidt - er en spillende type. Zach vist mest klassisk 8er powerhouse.
Men bytter man fx Hvidt eller Zach med PO, og PO frem på Brors plads er det vel lidt som sidste sæson?

AaB kæmper med at få offensive forstærkninger. Deres fans skuler misundeligt på vores køb af Dawit, som var en spiller de havde drøftet, men de erkender at 1 mio euro er en anden prisklasse end de kan klare.
Senest har de så forsøgt at hente Kaufmann tilbage fra FCK (på leje går jeg ud fra), men han er nu i HSV. Inge Andre Olsen afslører endvidere at man har forhørt sig på Aron Dønnum fra Vålerenga, men at han var for dyr.

Jeg kan så se, at Dønnum ikke er frontangriber, men højrefløj. Og så tænker jeg, om han kunne være en mulighed for os? Han er 23 og har lige fået debut for det norske landshold for en måned siden. Men han er jo muligvis også for dyr for os.

+

En der påstår at kende Andersons familie siger at linket mellem Anderson og AGF er "dødt", og at han bliver i FCM. "det handler ikke om salg, men en træner der pludselig tror på ham"...

Personligt har jeg jo stadig en forventning om, at Bo er typen der ville udtrykke netop det til Anderson uanset om han har tænkt sig at spille med ham eller ej. Det ligger til Bo's natur at rose, indgyde selvtillid, og give folk tro på tingene. Og kan jo også være at Bo gerne vil se om han ikke kan få mere ud af Anderson. Men jeg er samtidig nærmest ikke i tvivl om at FCMs computer siger at Anderson laver for få mål/assist til dem, og at Bo har valgt andre spillere foran Anderson hver gang det "gjaldt". Og så er spørgsmålet for mig, hvorvidt Anderson vil væk igen allerede omkring den 1/9 eller først til jul :D

Jeg kan jo ikke være sikker på noget som helst omkring min tese. Og har ikke noget vildt at bygge den op med.
Men Junker røg på bænken i Horsens kort efter Bo havde rost ham i pressen og sagt at Junker ville lave 20 mål etc. Bo snakker, og det er en del af ham at få folk til at tro på sig selv og hinanden. Fint nok. Men hvem spiller så faktisk???

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back