New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Det bliver virkelig spændende at finde ud af, hvad der er op og ned i den her historie! Hvorfor har vi en chance for at signe ham her, og hvorfor sker så stor en transfer allerede nu så tidligt i vinduet?

Er det Grabaras fortjeneste, at han tager chancen med os efter samtaler mellem de to? Jeg forstår ikke en hylende fis af, hvordan det her kan lade sig gøre, men måske bliver vi klogere de næste dage. Måske er topscoreren i den slovakiske liga (og godt med kampe og mål på Polens u-21) bare ikke i så høj kurs, som jeg troede?
Ja ikke til at sige, men han kan jo have haft loft fx.
Jovanovic kom også til for 215.000 euro som landsholdsspiller - og fra agf på loft på 1 mio euro
Der er måske også noget videresalgssjov

Håber den bliver bekræftet hurtigt og han og D'Alberto træner med hele ugen og kommer i kamp mod Bif, især en striker mangler vi lige nu. Bif ser ramt ud.

Ja ikke til at sige, men han kan jo have haft loft fx.
Jovanovic kom også til for 215.000 euro som landsholdsspiller - og fra agf på loft på 1 mio euro
Der er måske også noget videresalgssjov

Håber den bliver bekræftet hurtigt og han og D'Alberto træner med hele ugen og kommer i kamp mod Bif, især en striker mangler vi lige nu. Bif ser ramt ud.

Det kan sagtens være. Og hans klub er hårdt presset. Men spilleren kan jo stadig vælge en af klubberne fra de andre lande, der bliver nævnt.

Hvis det rent faktisk bliver til noget, så bliver det næste store spørgsmål, hvad vi gør med den af vores to bedste angribere, der ikke spiller. Ny situation.

Det kan sagtens være. Og hans klub er hårdt presset. Men spilleren kan jo stadig vælge en af klubberne fra de andre lande, der bliver nævnt.

Hvis det rent faktisk bliver til noget, så bliver det næste store spørgsmål, hvad vi gør med den af vores to bedste angribere, der ikke spiller. Ny situation.
Ja vel derfor med corona-økonomien, også derfor vi kunne hente en færdig profil i Alberto fra højere liga end vores. Og som jeg skrev i går, så tænker unge mindre med bankbogen. Vi så det med Bundu som vi også kunne have solgt for en håndfuld mio mere til fransk fodbold. PC acceptere. Bundu takkede nej.

Ja dejligt vi endelig er i sådan en luksus situation, hvor vi kan sætte en frisk 9er ind efter 70 min fx, ændre spillestil fra kamp til kamp, undervejs - og der kommer skader og formsvigt. PM skal vel også sælges og have sit livs eventyr ved førstkommende lejlighed, og var vel blevet det, hvis han ikke var blevet skadet. Men så håber jeg vi igen køber en.

Hvis vores kanter eller off 8er fortsat ikke scorer nok, kan Dawid vel også spille hængende angriber bag PM eller tage en kant, selvom han stort set aldrig har gjort det.

Hvis vi i kommende sæson spiller NP, PO og Zach så for vi også så meget power vi nærmest kan spille med 3 angribere. Selv Albert er et step op i duelspillet på 8eren ift blume.

Nu skal den lige bekræftes :-)

Ja han valgte den trygge udvikling og skiftet til Chile, frem for bankbogen og AGF. Vi kunne godt have brugt de næsten 50 mio han blev solgt for senere. Men så længe havde han næppe holdt i GF. Men det var en sjov historie.

Super spændende tilgang. Lyder jo nærmest som Patrik Schicks dobbeltgænger ud fra beskrivelsen:) Mindre kan nok også gøre det, men mon ikke PM har fået en reel udfordrer til startpladsen.

Og fedt at høre, at Grabara har været med til at sige god for os. Den slags skal nok ikke undervurderes når unge ambitiøse spillere skal vælge klub.

Og fedt at høre, at Grabara har været med til at sige god for os. Den slags skal nok ikke undervurderes når unge ambitiøse spillere skal vælge klub.
Den del tror jeg er megavigtig og der kan det formentlig komme os til gode på den lange bane. Derudover har vi vist, at vi mener det ambitiøst og kan være et udstillingsvindue til større adresser (også selvom det er Fck). Vi har også hjulpet Diks på rette køl samt opført os pænt overfor spillere som skulle videre i karrieren (Amini). Tænker det giver plusser i bogen sammen med DN ;)

Det lyder som om det sportslige er det vigtigste for den unge mand og mon ikke det inkluderer, at han skal videre på et tidspunkt. Rart der er nogle der tænker på den del, fremfor det evige fokus på at komme videre (for ofte at sidde på bænken). Penge bør ikke være alt, når man er ung og har fremtiden foran sig.

Det er i øvrigt vores dyreste angriber nogensinde! Er det ikke?
Dyrere end Dioh, som også spillede lige ved ankomst :D (og scorede mod Randers) Dioh blev mig bekendt hentet for ca. 7,5 svenske kroner, mens Dawid er hentet for ca. 7,5 mio danske kroner.
Så sammen med PO og Dioh altså blandt de største indkøb i vores historie.

Slår en 22-årig polsk U-21 landsholdsangriber igennem i Superligaen ved at banke kasser ind i 2 år, og bliver solgt med 3 år tilbage af kontrakten, så er jeg IKKE et sekund i tvivl om, at vi også slår vores salgsrekord (Bundu), og kommer op på de 30. Hvis ikke mere. Og det skal vi hvis vi vil derop hvor det er helt sjovt.

40-50 om 2,5 år kunne være drømmen.
60+ om 1,5 år er uden for mine fantasi-grænser.

Og der er også langt mellem drømme og virkelighed til tider. Og det er jo i sandhed spændet mellem håbløshed når man tænker på de drømme man har i dag, og så den virkelighed der "overgik" Mraz fra BIF (selvom han ikke var helt samme kaliber, men jo scorede meget på ca. samme niveau som Dawid kommer fra)

Vi skal have en ny venstreback. Det er sikkert.

Vi skal så formentligt have en ny kant.
Vi skal formentlig også have en ny 8'er.
SIB og JN har udtalt, at vi ikke når alt i dette vindue.

Jeg er af den optik, som beskrevet flere gange, at jeg tror vi mangler en kant mere end noget til defensiven.
Skal Lund, Anthony, Juelsgård og Gersbach dele den venstreback frem til jul, hvor den rette evt. er ledig, og vi får en kant ind nu, så tror jeg vi står bedre end den anden vej rundt.

Dawid er kommet ind, men i foråret manglede vi jo ikke mål fra vores 9'er, omend Dawid kan mere end PM på egen hånd. Vi kunne ikke blive ved med at forvente at PM scorede på indlæg der ikke kom. Så jeg tror timingen er helt rigtig ift at få en ny angriber ind. Især før vi har erstattet Bundu og Højers hårde flade indlæg som PM vel er ligaens bedste til at omsætte. For de kommer ikke fra Links og Jon.

Omvendt kan jeg sagtens se os hente en venstreback og en kant som netop kan det. Og så bliver PM jo ultraskarp igen. En venstrebenet kant på venstrekanten ville også gøre meget for PM. Links burde kunne lave de hårde flade indlæg fra højre, men gør det ikke.

Når PM er klar igen, forudsat at han stadig er her, så er vi et stykke inde i efteråret. Så har vi en spændene ny venstreback til jul, og en kant der kan lave de flade hårde og tidlige indlæg, så bliver vi i stand til at spille på langt flere måder i offensiven igen. Spændende at se hvordan Dawid gør det med Jon/Links/Albert.

Vi kan få Mikael Anderson ind sent i vinduet (tror det tager tid for Anderson at indse at Bo/FCM ikke har tænkt sig at bruge ham meget uanset hvad Bo siger pt for at overtale ham til at blive).
Og jeg håber vi kan få en stærk kant ind uanset hvad i DETTE vindue, selvom jeg forbereder mig på at han kan komme sent.

Venstrebacken tror jeg først vi får til jul. Med mindre vi får Durmisi eller andre sent, hvor deres bejlere/tilbud falder fra, og AGF kan hente på gode vilkår "nu".

I prioriteret rækkefølge hvor ALLE ER KLAR synes jeg vi mangler:
1: En målfarlig kant.
2: En venstreback i høj klasse.
3: En ny 8'er i høj klasse, så det giver mening at vi lod Blume smutte.

I prioriteret rækkefølge lige pt med Gersbach og Brandhof ude:
1: En ny 8'er. Det er for tyndt kun med Albert derinde.
2: En ny målfarlig kant.
3: En ny venstreback i høj klasse.

Signalet fra klubben er klart at han her tror man på, det aftvinger respekt. Jeg er bare spændt på om han kan fortsætte takterne i Superligaen, eller om det er Mate Vatsatze om igen.

Jeg er optimist, selvom jeg altid ser problemer
Sådan er det når man ser tingene i en 360 g analyse
Hvis man ikke også kan se evt. problemfelter - er man jo jubeloptimist ;-)

Det var det her jeg drømte om, en som kan udfordre og slå PM af - ligesom MJ måske kunne, hvis ikke havde bøvlet med skader. Spændende om han kan indfri forventningerne, men uanset er han en gardering på højeste hylde og ikke udviklingsspiller som ST og AA stadig mere eller mindre.

Og med den speed der også kunne spille kant, hvis han ikke kan slå PM af. Men jeg tror han gør og PM sælges til et udlandseventyr.

Han minder lidt om Joakim Mæhle i den måde, han dribler, sparker og orienterer sig.

Jeg synes, han ser rigtig spændende ud i videoen. Kunne vi komme i Conference League, og kunne han score et par mål der og i øvrigt gøre det godt i ligaen (15+), så er det ikke utænkeligt, at han allerede er væk næste sommer.

Polske angribere, der scorer mål, har bare et godt ry derude. Særligt i Italien.

Desuden tror jeg også godt, at han ville kunne tage en venstrekant i et 3-mands-angreb (a la Thorsteinssons plads nu). Han har tydeligvis både driblefærdigheder og fart. Og så ville han kunne trække ind i banen og afslutte.
Et problem i den netop overståede sæson har været, at vores kanter har trukket for langt mod sidelinjen. Det ville ikke ske med ham her, da han ligner en, der søger mod målet... ikke væk fra det.

Præcis til det hele.
Og 5 af dem kan tage kanten, så Milan behøver kun 6-8 valg sammen ST og AA.

Hvis PM bomber igen, så kunne det være farligt med Dawid, Jon samt ny højrekant til at kæmpe om de 3 forreste pladser, og yderligere links, albert. FB i backup - de to sidste skal nok også slås 8eren med Zach ved siden af PO, mens Hvidt mere ligner sidste valget på 8eren selvom han gjorde det flot der for et år siden og er super. Tror mere hans chance ligger i at slå NP af. Men det er ikke let.

Både start11 og bredden er altså fantastisk hvis vi lige får en stærk kant mere (eller en start11 8er, og Albert ryger på højrekanten). ST og AA ser jeg mest som udviklingsspillere oveni.

Synes det ligner noget godt så småt - mangler lige en venstrebens kant til at trække ind i banen til start11, eller vild off 8er - og Albert ud på højrekanten istedet, hvor han også kan lave mål fra.
Og den ægte VB

JH
(eske - dga)

Alberto, Haus, Ting, VB
(munks, Yann, julle, oliver/gers)
ekstra: gers/oliver og tk

NP - PO - Albert
(Zach, FB, Hvidt)

Ny, PM/Dawid, Jon/Dawid
(Links, PM/Dawid, Jon/Dawid/Milan)
Ekstra: AA og ST

ialt 27 spillere

Tænk at have enten jon/Dawid/PM som 12. mand på bænken
Zach, links, FB, Hvidt som som de 16 mest brugte i indhop-skader, og kun spilletid til yann/julle/tk, munks, gers, oliver ved skader. Normalt bruger man 17-18 på en sæson. Resten får kun 0-10% spilletid.

lassen, anbo, nb - kan udlejes synes jeg

Jeg tror ikke, vi kommer til at udleje Backman. Det virker urealistisk. Enten foræres han væk, kontrakten ophæves, eller han bliver her kontrakten ud som reserve med et par sporadiske indhop i løbet af sæsonen og måske en kamp fra start i en tidlig pokalrunde.

Jeg havde for nogle uger siden virkelig håbet, at der ville blive satset på Lassen og TK i denne sæson. Men med tilgang af D'Alberto, Bisseck, Lund og sikkert også en ny VB, så virker det usandsynligt, at de kommer til at få særligt meget spilletid.

Jeg er derfor helt med på at leje dem ud. Hobro virker som den oplagte destination. Eller måske Vendsyssel, som har en virkelig smal trup. Alternativt et smut til Norge som med Ammitzbøll.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back