New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Undrer mig mere og mere over, at PM ikke var tilstede til sidste kamp, efter at han i de to forrige var blevet “aflastet”. Er han som alle de øvrige på vej til Japan, eller har han covid?
Stig Inge Bjørnebye sagde at han er skadet, tilsyneladende langvarigt :(

Vi må også se, hvor alvorligt det er med Patrick Mortensen og Frederik Tingager, der er skadede. Vi må lave nogle vurderinger over, hvornår de er tilbage.

Det kan bestemt lyde som om vi ikke får alle klar til sæsonstart og det er kritisk, når vi igen skal spille to kampe om ugen i starten af turneringen. Det bliver vigtigt at SIB får hentet nogle spillere ind fra sæsonstart og at vi trækker evt. salg af andre (Jon) til sidst i vinduet.

Man kunne også give sig og tilbyde Blume en god deal for en kort forlængelse, nu hvor han tilsyneladende ikke har lavet en anden aftale alligevel.

Mht PM sagde JN at det var en knæskade og man overvejede om operation var nødvendig.
I min verden tyder det på irritation eller evt. mindre meniskskade som kan fjernes ved en kikkertoperation. Ca. 8-12 ugers pause.
Kan dog ikke andet en være lidt glad for, at PM først måtte trække stikket i ligaen da vi ikke længere kunne nå noget ift FCK. Og at han missede EL playoff var kun lige ved at koste. Og nu er han så ude mens sæsonen er på pause. Og det at han er ude gør måske netop det sidste for at overbevise Bjørnebye og co. om, at vi skal have et kompetent alternativ på angrebspladsen. Jeg kan godt lide Ammitzbøl. Fed nok type. Men han er slet ikke på det niveau vi ønsker for at spille i top 3-4 stykker hvis man skal spille med ham fra start i en lang række kampe. Om han er god nok til at være det på længere sigt har jeg ikke dømt færdig omkring..

Men ift PM, så misser han måske hele opstarten nu, hvilket selvfølgelig er monster ærgerligt. Men det ville på alle måder være værre hvis han havde fået en operation midt i sæsonen frem for i spillernes ferie. Og det kan ende med, at holdet står mere robust på pladsen bagefter. PM skal kunne aflastes mere fremadrettet. Og holdet kan også have brug for det.

Jeg kan ikke se andet for mig end vi går ud og henter en erstatning for Patrick Mortensen - ude i 3 mdr som indikeret MÅ få SIB til at handle. + venstre back + målmand + nok en midterforsvarer også.....
Og i det lys giver det mest mening at forlænge med Blume og beholde Jon. Og så nøjes med at hente 1 kantspiller for Arzani, en angriber for MJ, og så erstatter Grabara, Højer og Diks hvis det er. Midterforsvaret er lidt svært, for vi har Hausner, TK2, Tingager, Backman og Juelsgård. Så selvom Hausner var småskadet til sidst, og Juelsgård det samme, så vil en opstart med TK2, Juelsgård og Hausner være på et niveau, hvor Tingager er værd at vente på, såfremt der er tale om at han max glipper 3-5 kampe. Hvis han stadig ser ud til at være ude i månedsvis efter sæsonen er i gang, så er det en anden sag. Men blev han ikke skadet i februar? Han må da snart være klar!?

Mht PM sagde JN at det var en knæskade og man overvejede om operation var nødvendig.
I min verden tyder det på irritation eller evt. mindre meniskskade som kan fjernes ved en kikkertoperation. Ca. 8-12 ugers pause.
Han var måske ikke på stadion i fredags, fordi han var under kniven, eller lige havde været det?

Man må håbe at der bliver taget hurtig handling i forhold til at få ham klar så hurtigt som muligt.

Hvis han har gået og trækket med en irriteret menisk, så kan man godt forstå at han gik lidt i stå til sidst. Det er ikke fedt at være nødt til at spille i en længere periode, selvom man ikke er 100% klar.

Status på skader er en meget vigtig faktor for det transfervindue vi ser ind i.

Skal vi hente en midterforsvarer:
Vi har pt Tingager og Backman ude. Derudover har Hausner set lidt slidt ud de seneste par kampe, mens også Juelsgaard måtte lade sig udskifte mod AaB. Dvs. at hvis sæsonen skulle forsætte nu havde vi kun TK der er helt klar. Hvis der ikke er udsigt til at Tingager og/eller Backman bliver helt klar til opstarten, så er det i mine øjne nødvendigt at vi får en ekstra spiller ind her. Vi kan ikke nøjes med 3 eller 4 mand her hvis vi skal spille to kampe om ugen. Især ikke når den ene er så uprøvet som TK er.

Skaden på Gersbach spiller også ind her. Bliver han ikke helt klar og får vi ikke hentet en Højer erstatning tidligt, så skal Juelsgaard vikarierer her. Det er i mine øjne ikke holdbart og det efterlader også kun to friske spillere til midterforsvaret.

På højreback er Munksgaard ude. Hvad er status her? Er han klar kan vi måske vente lidt med en erstatning for Diks. Men er der udsigt til at han også er ude i længere tid, så er det i mine øjne også uholdbart kun at have Lassen og evt. Brandhof, der er købt ind til midtbanen. Det er altså 2 spillere, der kun har vist sig i 1. division.

I angrebet er Mortensen skadet. Måske kan Tengstedt og AA udvikle sig til gode superligaangribere i fremtiden. Jeg synes bare ikke de er der endnu. Er PM ikke klar til sæsonstart er det mere end nogensinde (mens vi har haft PM i truppen) nødvendigt at vi henter en anden god angriber. PM bliver også ældre og det er måske ikke givet at han i fremtiden kan spille næsten alle kampe. 4 angribere i truppen er bestemt ikke for mange, i sær når den ene også kan dække kanten.

Det er ærgerligt at timingen ikke lige er sådan, at Tengstedt eller Ammitzbøll er klar til at tage over. Jeg tror at der går i hvert fald et år endnu.

Løsningen må være at kaste en investering ind i en etableret spiller, som både kan spille fløj og angriber. Men det bliver nok hverken nemt eller billigt. Vibe kunne have været et bud på sådan en spiller, men har han ikke også været ramt af skader i den forgangne sæson?

AGF skulle ifølge denne islandske journalist stadig være interesseret i Mikael Anderson. Anderson var desuden på stadion i går. Ligesom Bundu og Stage.

Den islandske journalist plejer at have ret godt styr på hvad der sker med de islandske spillere i Danmark.

Omkring AGFs kamp mod FCM blev Anderson dog omtalt som en de vil bygge det næste hold op omkring. Men Anderson er dog en spændende spiller der vil kunne dække både kanten og Blumes plads hos os.

Så bringer EB den også. AGF skulle eftersigende have budt 6 mio. kr. på Anderson

Det er ærgerligt at timingen ikke lige er sådan, at Tengstedt eller Ammitzbøll er klar til at tage over. Jeg tror at der går i hvert fald et år endnu.

Løsningen må være at kaste en investering ind i en etableret spiller, som både kan spille fløj og angriber. Men det bliver nok hverken nemt eller billigt. Vibe kunne have været et bud på sådan en spiller, men har han ikke også været ramt af skader i den forgangne sæson?
I princippet er der vel kun de første 10-12 uger af sæsonen der er et akut behov for en rutineret spiller, med international erfaring, der kan hjælpe det unge kuld med at håndtere de europæiske kampe. Hvis det skulle lykkes at kvalificere sig, vil Mortensen forhåbentlig være klar til at aflaste.

Hvis han er fodboldinvalid, er det selvfølgelig en anden sag, men ellers skal der nok ikke meget overtalelse til at overbevise Vibe om at slutte karrieren hvor den begyndte. Hans karriere efter fodbolden, kunne også tyde på en interesse for at hjælpe unge spillere som f.eks. Ammitzbøll og Tengstedt, så en halv eller hel sæson mere, er nok ikke helt udelukket.

I forhold til midterforsvaret, er sundhedssektorens tilbagemeldinger helt afgørende. Hvis både Backman og Tingager forventes ude i en længere periode, så kunne 6 måneders forlængelse af lejeaftalen med Bubacarr være relevant at forsøge. Hvis bare en af dem er klar, ser det ikke så slemt ud, så er der Hausner, Julsgaard, TK, Lassen og Backman/Tingager, til to positioner.

På den centrale midt bør der laves en ny kontrakt med Blume, han er vigtig for kontinuiteten, og har på det seneste vist at han kan fungere i det nye system også. Derudover kommer Duncan tilbage, og han var altså i start 11 inden sin skade, så ham er der helt sikkert perspektiv i. Samtidig kommer Brandhoff til, så her ser jeg ikke et umiddelbart behov, med mindre der sælges spillere.

På venstre back er det igen sundhedsstabens meldinger der er afgørende for hvad der skal ske, hvis man har opgivet Gersbach, så er der et akut behov for en erstatning for Højer. Men hvis man er overbevist om at det er slut med alle Gersbach skader, så er pladsen OK dækket ind med ham og Julsgård, så skal der kun hentes noget, hvis det er virkeligt spændende.

Til gengæld mangler der en erstatning for Kamil. Det er faktisk en stor fordel at der er afklaring allerede, så SIB ikke skal stå og afvente hvad Liverpool melder tilbage, man kan gå helhjertet efter en ny keeper allerede nu.

Desuden skal der hentes 2 kanter til start 11, det er her det mest akutte problem i truppen er, det har simpelthen ikke været godt nok i denne sæson. Links er ikke klar til en start 11 plads, og Jon har også kampe hvor der er behov for at kunne sætte en profil ind i stedet for ham, det har Jevtovic vist sig ikke at være, til gengæld har han spillet mange europæiske kampe, så han kan måske være værdifuld i disse. Han virker bedst i de her knald eller fald opgør. Grønbæk skal ind centralt, så han kan udvikle sig til en Aarhusiansk Lindstrøm, som PC mener talentet berettiger til. Så kvalitetskanter må stå øverst på SIB’s To-Do liste.

PC bød 3 mio kr da Mikael for et år siden, og vi fik et rungende nej. Nu har han et års erfaring mere, og vi byder 6 mio kr. Er Mikael Anderson interesseret i at blive profil hos os, så synes jeg 6 mio er helt fair, og minder om en PO-handel ift hvad vi får, mens FCM jo ikke lider samme tab ift at skulle af med en for dem rotationsspiller modsat AaB der mistede en bærende profil.

Last edited:
PC bød 3 mio kr da Mikael for et år siden, og vi fik et rungende nej. Nu har han et års erfaring mere, og vi byder 6 mio kr. Er Mikael Anderson interesseret i at blive profil hos os, så synes jeg 6 mio er helt fair, og minder om en PO-handel ift hvad vi får, mens FCM jo ikke lider samme tab ift at skulle af med en for dem rotationsspiller modsat AaB der mistede en bærende profil.
Det afgørende kan vel blive, hvor meget Anderson ønsker at komme væk. Men han har altså en kontrakt med FCM i 3 år endnu, så jeg synes ikke at det virker specielt sandsynligt. Tværtimod kan det være forstyrrende for vores transfervindue, hvis vi har et så stort bud ude, som FCM bare trækker tiden med at forholde sig til. De har lige sagt nej til et bud på 30 mio på Cajuste og Brentford er lige rykket op. De kan formentlig bare overføre Onyeka til Brentford for 100 mio og være ligeglade med om de kan få 6 mio her.

Det afgørende kan vel blive, hvor meget Anderson ønsker at komme væk. Men han har altså en kontrakt med FCM i 3 år endnu, så jeg synes ikke at det virker specielt sandsynligt. Tværtimod kan det være forstyrrende for vores transfervindue, hvis vi har et så stort bud ude, som FCM bare trækker tiden med at forholde sig til. De har lige sagt nej til et bud på 30 mio på Cajuste og Brentford er lige rykket op. De kan formentlig bare overføre Onyeka til Brentford for 100 mio og være ligeglade med om de kan få 6 mio her.

Arh, så simeplt tror jeg ikke det fungerer......handler meget om hvad spilleren selv vil...og hvis han gerne vil til AGF, så tror jeg FCM vil se imødekommende til dét. I hvert fald hvis deres nye træner ikke mener han skal spille mere end han har gjort hidtil....

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back